Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ | 5 Μαΐου 2020, 22:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι εκπαιδευτικός στη Δημόσια Επαγγελματική εκπαίδευση από το 2000 και θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου βάση της εμπειρίας μου σε σχέση με το άρθρο 51 και 52. Οι ενήλικες μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ στη συντριπτική πλειοψηφία είναι : 1) απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου που για διάφορους λόγους (οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς), δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι) με στόχο να αποκτήσουν αφενός ένα πτυχίο που είναι σχετικό με κάποιο επάγγελμα και με την αγορά εργασίας αλλά και πρόσβαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Συνήθως παρουσιάζουν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω ΕΠΑΛ. 2) εμπειροτεχνίτες (πχ κομμωτές, νοσηλευτές, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, μηχανολόγοι κ.α.) που θέλουν να αναβαθμίσουν και να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και τους τίτλους σπουδών τους που μπορεί να έχουν από άλλη βαθμίδα που δεν οδηγούσε σε απολυτήριο λυκείου (π.χ. ΕΠΑΣ). 3) μαθητές των ΕΠΑΛ που τελειώνοντας μία ειδικότητα παρακολουθούν ξανά πρόγραμμα του ΕΠΑΛ για απόκτηση δεύτερης ειδικότητας ώστε να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα. 4) μαθητές που εγκατέλειψαν το σχολείο και πιο ώριμοι τώρα έχουν την επιθυμία να τελειώσουν το λύκειο. Όπως καταδεικνύεται από το προφίλ των ενηλίκων αυτών μαθητών έρχονται στο ΕΠΑΛ με συγκεκριμένους στόχους τη απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων και όχι για να εκφοβίσουν τους συμμαθητές τους, πολύ περισσότερο αποτρέπουν με την παρουσία τους τα φαινόμενα αυτά. Είναι απαιτητικοί ως προς το επίπεδο της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα να προσδίδουν θετικό πρόσημο στην επαγγελματική εκπαίδευση. Άρα είναι αναίτιος ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και μεγάλο πλήγμα ποσοτικό και ποιοτικό για αυτήν.