Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΜΠΕΛΤΕ ΟΥΡΑΝΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ | 5 Μαΐου 2020, 22:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ 51 του υπό συζήτηση Νομοσχεδίου. Κ. Υπουργέ σας υποβάλλω τις προτάσεις μου Προτείνω –Την κατάργηση του ηλικιακού ορίου. – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να αποκτήσουν επιπλέον ειδικότητες – Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΓΕ.Λ. να φοιτούν στα ΕΠΑ.Λ. για να αποκτήσουν ειδικότητα. Τις προτάσεις μου αιτιολογώ με τα παρακάτω: Η ρύθμιση του το άρθρου 51 του σχεδίου Νόμου, το οποίο προβλέπει ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ τα 17 έτη, δεν οδηγεί σε αναβάθμιση την Επαγγελματική Εκπαίδευση, στερεί την δυνατότητα σε χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους και ακυρώνει τα μορφωτικά τους δικαιώματα. Στερεί από τους αποφοίτους Γενικών Λυκείων την δυνατότητα δωρεάν εκπαίδευσης στα Επαγγελματικά Λύκεια, ώστε να αποκτήσουν επαγγελματική ειδικότητα και δικαιώματα, με άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Καταργεί την δυνατότητα των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ να αποκτήσουν 2η ειδικότητα στον τομέα τους ή σε άλλο τομέα, γεγονός που θα τους εφοδιάσει με πρόσθετα Επαγγελματικά δικαιώματα και περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης. Στερεί την δυνατότητα σε μαθητές/τριες που έδωσαν Πανελλήνιες και απέτυχαν να μην μπορούν να εκπαιδευτούν σε ειδικότητα που επιθυμούν στα ΕΠΑ.Λ. Τους αφαιρεί την δυνατότητα να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για την συνέχιση σπουδών μετά την αποφοίτησή τους από τα ΕΠΑ.Λ. σε ΑΕΙ, ή να συνεχίσουν σε μεταδευτεροβάθμιες δομές επαγγελματικής ειδίκευσης και κατάρτισης και σε τμήματα μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. Στερεί την ευκαιρία επανένταξης στα ΕΠΑ.Λ των ενηλίκων κατοίκων των νησιωτικών περιοχών και απομακρυσμένων περιοχών, στις οποίες δεν υπάρχει (και δεν θα υπάρξει διότι θα είναι οικονομικά ασύμφορη η δημιουργία Εσπερινών ΕΠΑ.Λ) και τους οδηγεί σε αποκλεισμό από την επαγγελματική εξειδίκευση, οικονομική και κοινωνική περιθωριοποίηση. Οι εργαζόμενοι μαθητές/τριες, μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που εργάζονται σε βραδινές εργασίες και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑ.Λ, δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά ΕΠΑ.Λ, εάν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία από την οποία βιοπορίζονται, με τις περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το σχολείο. Όσον αφορά την συνέχιση των σπουδών και των φοίτηση των ανηλίκων μαθητών/τριων στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ, το σύστημα απαιτεί εγγραφή στην ΕΡΓΑΝΗ. Αποτελεί όμως κοινό μυστικό, ιδιαίτερα στις μέρες μας, το μεγάλο ποσοστό της ανασφάλιστης εργασίας. Αν και αντιτίθεται στο νόμο, και κακώς συμβαίνει, ωστόσο συχνά αποτελεί κοινή πρακτική, αναγκαία για την επιβίωση. Μαθητές/τριες που δεν ολοκλήρωσαν τη φοίτηση τους στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ, γιατί «έμειναν» στην ίδια τάξη για ποικίλους λόγους και ξεπέρασαν το 17ο έτος της ηλικίας τους, δεν θα μπορούν να πάρουν απολυτήριο. Όχι πτυχίο ειδικότητας, ούτε απολυτήριο. Τέλος, είναι τουλάχιστον άστοχο το επιχείρημα στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, ότι αυτό γίνεται «για να μειωθεί η Ενδοσχολική βία μεταξύ των διαφορετικών ηλικιών».Αντίθετα, η προσωπική πολυετής μου εμπειρία από την βιωματική μας σχέση στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ, αποδεικνύει ότι όπου φοιτούν ενήλικοι μαθητές, τόσο μέσα στη φυσική τάξη όσο και ειδικότερα στα εργαστήρια, αυτοί συμβάλλουν θετικά με την ωριμότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές αυτοί είναι οι πιο επιμελείς, έχουν όραμα και συγκεκριμένους στόχους, αγωνίζονται σκληρά να τους επιτύχουν, έχουν καλλίτερες επιδόσεις, νουθετούν τους μικρότερους μαθητές και αναβαθμίζουν το επίπεδο της γενικότερης μαθησιακής διαδικασίας στα ΕΠΑ.Λ.