Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα τριών παιδιών.
Διάβασα το πρόγραμμά σας και τα θεματικά εργαστήρια που σκέπτεσθε να εισάγετε στα σχολεία.
Σίγουρα γνωρίζετε, έχετε συμβουλευθεί, έχετε εμβαθύνει στο θέμα προκειμένου να λάβετε τις αποφάσεις σας για την υλοποίηση τού σχεδίου αυτού.
Αισθάνομαι την ανάγκη να σας εκφράσω την έντονη ανησυχία μου πάνω σε αυτό το θέμα, όσον αφορά τα παιδιά μας. Παιδιά που δεν έχουν μεγαλώσει όλα σε υγιείς και συγκροτημένες οικογένειες, παιδιά που έχουν μάθει πολλά γρήγορα, πρόωρα, διαστρεβλωμένα από το διαδίκτυο, την τηλεόραση, τους «φίλους»… Παιδιά που δεν τα αφήσαμε να καταλάβουν το απλό, το φυσιολογικό και προσπαθήσαμε (με διάφορους τρόπους) να τους περάσουμε το παράλογο σαν λογικό και ότι «έτσι κάνουν όλοι». Παιδιά που ξαφνιάζονται και δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι υπάρχουν νέοι καθαροί στην ψυχή και στο σώμα που αγωνίζονται για υψηλά και όμορφα ιδανικά τα οποία κράτησαν την Ελλάδα μας όρθια τόσα χρόνια. Αυτά που τώρα εμείς φοβόμαστε να ονομάσουμε και τους τα παρουσιάζουμε ως παρωχημένα και μεσαιωνικά!
Ανησυχώ, κα υπουργέ, γιατί πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορεί μέσα σε όλες τις τάξεις να λάβει χώρα η δραστηριότητα αυτή με αξιοπρέπεια, χωρίς να προκαλέσει γέλια, υπονοούμενα, σχολιασμούς, ειρωνείες, πρόκληση για χαβαλέ στα μεγαλύτερα παιδιά ή να προκαλέσει τραύματα και λανθασμένη κατανόηση έστω και σε ένα από τα μικρότερα. Τα παιδιά μιας τάξης είναι πολύ διαφορετικά. Αν μέσα στην οικογένεια δεν μιλάει κανείς με τα ίδια λόγια στο κάθε παιδί, πόσο περισσότερο σε μία τάξη!
Ανησυχώ, γιατί η εμπειρία μου από τους εκπαιδευτικούς που γνώρισα και συνεργάστηκα, όλων των βαθμίδων, δεν μου επιτρέπει να πιστεύω και να ελπίζω ότι το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες σας. Θέλει μεγάλη τέχνη η προσέγγιση τού κάθε μαθητή ξεχωριστά, που δυστυχώς σπανίζει!
Ανησυχώ, γιατί πιστεύω πως κάθε δάσκαλος θα βάλει και την δική του πινελιά διαπραγματευόμενος την θεματική, πράγμα που δεν είναι πάντα θετικό.
Φοβάμαι στην ιδέα να εισαχθεί αυτή η ενότητα στις μικρές τάξεις τού σχολείου όπου τα παιδιά ρουφούν και αν «το είπε ο δάσκαλος» δεν ακούν τους γονείς τους.
Τέλος, με ανησυχεί μήπως το πρόγραμμα αυτό ανοίξει τον δρόμο σε επόμενο υπουργό να το τροποποιήσει και πρόχειρα να το υλοποιήσει, χωρίς την δική σας διάκριση και σοβαρότητα.
Βρίσκεστε σε μία θέση μεγάλης ευθύνης. Ο Θεός να σας φωτίζει να πράττετε το καλύτερο για το συμφέρον των παιδιών μας.
Σας ευχαριστώ.
Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα τριών παιδιών. Διάβασα το πρόγραμμά σας και τα θεματικά εργαστήρια που σκέπτεσθε να εισάγετε στα σχολεία. Σίγουρα γνωρίζετε, έχετε συμβουλευθεί, έχετε εμβαθύνει στο θέμα προκειμένου να λάβετε τις αποφάσεις σας για την υλοποίηση τού σχεδίου αυτού. Αισθάνομαι την ανάγκη να σας εκφράσω την έντονη ανησυχία μου πάνω σε αυτό το θέμα, όσον αφορά τα παιδιά μας. Παιδιά που δεν έχουν μεγαλώσει όλα σε υγιείς και συγκροτημένες οικογένειες, παιδιά που έχουν μάθει πολλά γρήγορα, πρόωρα, διαστρεβλωμένα από το διαδίκτυο, την τηλεόραση, τους «φίλους»… Παιδιά που δεν τα αφήσαμε να καταλάβουν το απλό, το φυσιολογικό και προσπαθήσαμε (με διάφορους τρόπους) να τους περάσουμε το παράλογο σαν λογικό και ότι «έτσι κάνουν όλοι». Παιδιά που ξαφνιάζονται και δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι υπάρχουν νέοι καθαροί στην ψυχή και στο σώμα που αγωνίζονται για υψηλά και όμορφα ιδανικά τα οποία κράτησαν την Ελλάδα μας όρθια τόσα χρόνια. Αυτά που τώρα εμείς φοβόμαστε να ονομάσουμε και τους τα παρουσιάζουμε ως παρωχημένα και μεσαιωνικά! Ανησυχώ, κα υπουργέ, γιατί πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορεί μέσα σε όλες τις τάξεις να λάβει χώρα η δραστηριότητα αυτή με αξιοπρέπεια, χωρίς να προκαλέσει γέλια, υπονοούμενα, σχολιασμούς, ειρωνείες, πρόκληση για χαβαλέ στα μεγαλύτερα παιδιά ή να προκαλέσει τραύματα και λανθασμένη κατανόηση έστω και σε ένα από τα μικρότερα. Τα παιδιά μιας τάξης είναι πολύ διαφορετικά. Αν μέσα στην οικογένεια δεν μιλάει κανείς με τα ίδια λόγια στο κάθε παιδί, πόσο περισσότερο σε μία τάξη! Ανησυχώ, γιατί η εμπειρία μου από τους εκπαιδευτικούς που γνώρισα και συνεργάστηκα, όλων των βαθμίδων, δεν μου επιτρέπει να πιστεύω και να ελπίζω ότι το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες σας. Θέλει μεγάλη τέχνη η προσέγγιση τού κάθε μαθητή ξεχωριστά, που δυστυχώς σπανίζει! Ανησυχώ, γιατί πιστεύω πως κάθε δάσκαλος θα βάλει και την δική του πινελιά διαπραγματευόμενος την θεματική, πράγμα που δεν είναι πάντα θετικό. Φοβάμαι στην ιδέα να εισαχθεί αυτή η ενότητα στις μικρές τάξεις τού σχολείου όπου τα παιδιά ρουφούν και αν «το είπε ο δάσκαλος» δεν ακούν τους γονείς τους. Τέλος, με ανησυχεί μήπως το πρόγραμμα αυτό ανοίξει τον δρόμο σε επόμενο υπουργό να το τροποποιήσει και πρόχειρα να το υλοποιήσει, χωρίς την δική σας διάκριση και σοβαρότητα. Βρίσκεστε σε μία θέση μεγάλης ευθύνης. Ο Θεός να σας φωτίζει να πράττετε το καλύτερο για το συμφέρον των παιδιών μας. Σας ευχαριστώ.