Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Στέλλα Τσιαούση | 5 Μαΐου 2020, 22:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ Είναι λυπηρό γιατί μέσα σε μια τέτοια πολύπλοκη, πολυδιάστατη και δύσκολη κοινωνική πραγματικότητα ,ένας χώρος τόσο ευαίσθητος όσο η παιδεία να ταλανίζεται από ζητήματα τα οποία θα έπρεπε από χρόνια να αποτελούν το αυτονόητο. Ένα από αυτά τα αυτονόητα , είναι και η θέση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας μέσα στο σχολείο. Να προσπαθούμε να σας πείσουμε για τη χρησιμότητα μιας επιστήμης η οποία μέσα από το σώμα των εννοιών και των μεθόδων που επεξεργάστηκε ενάμιση αιώνα τώρα, συνέβαλλε εκτός των άλλων και άλλες επιστήμες να βλέπουν τα ζητήματα της επιστημονικής τους μελέτης όχι <> και στατικά αλλά δυναμικά και εξελικτικά όπως το απαιτεί αυτό που ορίζεται Επιστήμη. Διδάσκω στο Λύκειο Κοινωνιολογία από το 1993 και αυτό που έχω να σας καταθέσω σαν εμπειρία είναι πως όλα αυτά τα χρόνια το συγκεκριμένο μάθημα και δη η επιστήμη της Κοινωνιολογίας έχει κερδίσει τις καρδιές και τις συνειδήσεις των μαθητών. <> τους μαθητές γιατί τους ανοίγει δρόμους για την κατάκτηση της πραγματικής γνώσης. Τους ικανοποιεί την φυσική ανάγκη των νέων όχι απλά να μάθουν τα <>- φαινόμενα , αλλά να μάθουν το <> των πραγμάτων. <> έλεγαν οι μεγάλοι αρχαίοι μας φιλόσοφοι. Επιπλέον, στο σύγχρονο κοινωνικό και επιστημονικό γίγνεσθαι η επιστημονική γνώση αποτελεί ένα ισχυρότατο όπλο στα χέρια του σύγχρονου ανθρώπου. Απελευθερώνει τρομακτικές δυνάμεις τις οποίες όμως πολλές φορές ακόμα και η επιστημονική κοινότητα που τις παράγει αδυνατεί να τις τιθασεύσει.Ποια λοιπόν επιστήμη και ποιο μάθημα στο σχολείο αν όχι η κοινωνιολογία, το σημερινό μαθητή και αυριανό επιστήμονα μπορεί να του καλλιεργήσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα τον καταστήσουν υπεύθυνο επιστήμονα που με μόνο γνώμονα το ήθος και το καλό του ανθρώπου θα παράγει επιστημονικό έργο; Ποιο άλλο μάθημα είτε από μόνο του είτε <> την κουλτούρα του στις άλλες πτυχές της σχολικής ζωής μπορεί να διαμορφώσει υπεύθυνους πλανητικούς πολίτες που θα υπηρετούν τη ΖΩΉ και τον ΆΝΘΡΩΠΟ; Για αυτούς λοιπόν τους λόγους και για πολλούς βέβαια άλλους αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να συζητάμε για το πως η Κοινωνιολογία πρέπει να γίνει πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις και ΌΧΙ την ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΤΗΣ!!!