Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι ως εκπαιδευτικοί των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης της οικείας βαθμίδας, οι οποίοι έχουν τουλάχιστον πενταετή διδακτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα. Ειδικά για τους κλάδους των κοινών ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91 δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο περιορισμός της οικείας βαθμίδας, αλλά να δοθεί βαρύτητα στα προσόντα. Υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων που επί σειρά ετών συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, παίρνουν απόσπαση ή διατίθενται εξ ολοκλήρου από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια και διαθέτουν διδακτική υπηρεσία σε σχολικές μονάδες βαθμίδας στην οποία δεν ανήκουν, αλλά για τις ανάγκες της υπηρεσίας υπηρετούν. Είναι αδικία λοιπόν γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν αυξημένα προσόντα, αλλά και την απαιτούμενη διδακτική υπηρεσία σε σχολεία και των δύο βαθμίδων, να αποκλειστούν και να μην μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. ανεξαρτήτως βαθμίδας.
Επίσης, η διάταξη ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε Πρότυπα ή Πειραματικά της Π.Δ.Ε., στην οποία οι ίδιοι υπάγονται είναι αντισυνταγματική, καθώς αντίκειται στην αρχή της ισονομίας και ίσων ευκαιριών, αφού κάποιος εκπαιδευτικός που ανήκει σε άλλη ΠΔΕ, αν και θα διαθέτει περισσότερα προσόντα από κάποιους άλλους, θα αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής.
Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι ως εκπαιδευτικοί των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης της οικείας βαθμίδας, οι οποίοι έχουν τουλάχιστον πενταετή διδακτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα. Ειδικά για τους κλάδους των κοινών ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91 δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο περιορισμός της οικείας βαθμίδας, αλλά να δοθεί βαρύτητα στα προσόντα. Υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων που επί σειρά ετών συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, παίρνουν απόσπαση ή διατίθενται εξ ολοκλήρου από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια και διαθέτουν διδακτική υπηρεσία σε σχολικές μονάδες βαθμίδας στην οποία δεν ανήκουν, αλλά για τις ανάγκες της υπηρεσίας υπηρετούν. Είναι αδικία λοιπόν γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν αυξημένα προσόντα, αλλά και την απαιτούμενη διδακτική υπηρεσία σε σχολεία και των δύο βαθμίδων, να αποκλειστούν και να μην μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. ανεξαρτήτως βαθμίδας. Επίσης, η διάταξη ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε Πρότυπα ή Πειραματικά της Π.Δ.Ε., στην οποία οι ίδιοι υπάγονται είναι αντισυνταγματική, καθώς αντίκειται στην αρχή της ισονομίας και ίσων ευκαιριών, αφού κάποιος εκπαιδευτικός που ανήκει σε άλλη ΠΔΕ, αν και θα διαθέτει περισσότερα προσόντα από κάποιους άλλους, θα αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής.