Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Είμαι αντίθετος με το άρθρο 18 που θεσμοθετεί διενέργεια εξετάσεων επιλογής από την Γ' Γυμνασίου προς την Α' Λυκείου, υποχρεώνοντας τους μαθητές που δεν θα επιτύχουν να απομακρυνθούν από το σχολείο τους ως ανεπαρκείς. Όπως γνωρίζετε, η σύνθεση αυτών των σχολείων περιλαμβάνει, λόγω προηγούμενων υψηλών ορίων στις εισαγωγικές εξετάσεις, μαθητές υψηλών επιδόσεων. Είναι, λοιπόν, άκρως αντιπαιδαγωγικό και, επιπλέον, αντισυνταγματικό να εκδιώχνεται με τέτοιον τρόπο ένας μαθητής, χωρίς καμία παραβατική συμπεριφορά,με μοναδικό κριτήριο το ότι δεν ''έπιασε'' το υψηλό όριο σε μία και μόνο εξέταση, που απλά αποτυπώνει μία και μοναδική στιγμή και όχι τη σφαιρική του γνώση από τα τρία έτη του Γυμνασίου. Αν σκεφτούμε ότι η αναλογία εισαγωγής από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι περίπου 1 προς 10, τότε είναι σίγουρο ότι, εάν η εκπαίδευση που παρέχεται από τους καθηγητές των Προτύπων Σχολείων είναι υψηλού επιπέδου,τότε το ίδιο θα ισχύει και για τους μαθητές αυτών. Εάν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία, καλό θα είναι να αρχίσετε την αξιολόγηση από την κορυφή της πυραμίδας και προς τα κάτω, όχι το αντίθετο. Σε αυτό το σημείο δεν θα αναλωθώ εξηγώντας τους λόγους αντισυνταγματικότητας αυτού του άρθρου, θα τους παραθέσουμε εάν έρθει η ώρα στο αρμόδιο Δικαστήριο. Ελπίζω να ακούτε τον ''παλμό'' του κόσμου (νομικούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) και να αποσύρετε το άρθρο 18 άλλως, το μόνο για το οποίο θα έχετε σίγουρη επιτυχία, είναι η ολοσχερής διάλυση του θεσμού του Προτύπου Σχολείου.
Με τιμή
Καρεκλάς Άγγελος
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Είμαι αντίθετος με το άρθρο 18 που θεσμοθετεί διενέργεια εξετάσεων επιλογής από την Γ' Γυμνασίου προς την Α' Λυκείου, υποχρεώνοντας τους μαθητές που δεν θα επιτύχουν να απομακρυνθούν από το σχολείο τους ως ανεπαρκείς. Όπως γνωρίζετε, η σύνθεση αυτών των σχολείων περιλαμβάνει, λόγω προηγούμενων υψηλών ορίων στις εισαγωγικές εξετάσεις, μαθητές υψηλών επιδόσεων. Είναι, λοιπόν, άκρως αντιπαιδαγωγικό και, επιπλέον, αντισυνταγματικό να εκδιώχνεται με τέτοιον τρόπο ένας μαθητής, χωρίς καμία παραβατική συμπεριφορά,με μοναδικό κριτήριο το ότι δεν ''έπιασε'' το υψηλό όριο σε μία και μόνο εξέταση, που απλά αποτυπώνει μία και μοναδική στιγμή και όχι τη σφαιρική του γνώση από τα τρία έτη του Γυμνασίου. Αν σκεφτούμε ότι η αναλογία εισαγωγής από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι περίπου 1 προς 10, τότε είναι σίγουρο ότι, εάν η εκπαίδευση που παρέχεται από τους καθηγητές των Προτύπων Σχολείων είναι υψηλού επιπέδου,τότε το ίδιο θα ισχύει και για τους μαθητές αυτών. Εάν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία, καλό θα είναι να αρχίσετε την αξιολόγηση από την κορυφή της πυραμίδας και προς τα κάτω, όχι το αντίθετο. Σε αυτό το σημείο δεν θα αναλωθώ εξηγώντας τους λόγους αντισυνταγματικότητας αυτού του άρθρου, θα τους παραθέσουμε εάν έρθει η ώρα στο αρμόδιο Δικαστήριο. Ελπίζω να ακούτε τον ''παλμό'' του κόσμου (νομικούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) και να αποσύρετε το άρθρο 18 άλλως, το μόνο για το οποίο θα έχετε σίγουρη επιτυχία, είναι η ολοσχερής διάλυση του θεσμού του Προτύπου Σχολείου. Με τιμή Καρεκλάς Άγγελος