Κυρία Υπουργέ,
Αυτή τη στιγμή φοιτώ στην γ’ γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών και θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου περί της αλλαγής του χαρακτήρα του σχολείου μου. Θεωρώ απάνθρωπο να γίνεται μια τόσο δραματική αλλαγή που επηρεάζει παιδιά και γονείς που έχουν επιλέξει να έρθουν στο ΠΣΠΑ με δεδομένο ότι θα φοιτήσουν εκεί από την α’ δημοτικού έως την γ’ λυκείου χωρίς να χρειαστεί ποτέ να διαγωνιστούν για τη θέση τους από το δημοτικό στο γυμνάσιο ή από το γυμνάσιο στο λύκειο. Αν και δεν μετράει για τη δίκη μου χρονιά αυτό το νομοσχέδιο, ανησυχώ πάρα πολύ για την αλλαγή αυτή γιατί αγαπάω πολύ το σχολείο μου και δεν θα ήθελα να αλλάξει χαρακτήρα, ακόμα και αν δεν επηρεάζομαι άμεσα εγώ. Θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο πως την προηγούμενη φορά που το σχολείο μας έγινε πρότυπο, έφυγαν πολλά παιδιά που ήδη φοιτούσαν στο ΠΣΠΑ, και είχαν αναπτύξει σχέσεις τόσο με τους συμμαθητές της τάξης τους όσο και με τους μαθητές των υπόλοιπων τμημάτων, για να έρθουν άλλα, "καλύτερα" και με πιο "υψηλό επίπεδο". Αυτό ήταν πολύ δύσκολο, και για τα παιδιά που έφυγαν και για εμάς που μείναμε. Και στατιστικά όμως, δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στους τελικούς βαθμούς και τα ποσοστά επιτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις των παιδιών των τάξεων αυτών με τα αντίστοιχα των παιδιών που δεν είχαν υποβληθεί στη δοκιμασία αυτή, της αριστείας. Συνεπώς κρίνω πως η αλλαγή αυτή είναι τόσο, βλαπτική για τους μαθητές, όσο και άσκοπη σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα. Γι’ αυτό σας παρακαλώ να διατηρηθεί ο πειραματικός χαρακτήρας του σχολείου μας και η διασύνδεση δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου και να μην διαταραχθεί η σχολική μας ζωή.
Βάλια Ιωάννου, μαθήτρια της γ‘ γυμνασίου του ΠΣΠΑ
Κυρία Υπουργέ, Αυτή τη στιγμή φοιτώ στην γ’ γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών και θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου περί της αλλαγής του χαρακτήρα του σχολείου μου. Θεωρώ απάνθρωπο να γίνεται μια τόσο δραματική αλλαγή που επηρεάζει παιδιά και γονείς που έχουν επιλέξει να έρθουν στο ΠΣΠΑ με δεδομένο ότι θα φοιτήσουν εκεί από την α’ δημοτικού έως την γ’ λυκείου χωρίς να χρειαστεί ποτέ να διαγωνιστούν για τη θέση τους από το δημοτικό στο γυμνάσιο ή από το γυμνάσιο στο λύκειο. Αν και δεν μετράει για τη δίκη μου χρονιά αυτό το νομοσχέδιο, ανησυχώ πάρα πολύ για την αλλαγή αυτή γιατί αγαπάω πολύ το σχολείο μου και δεν θα ήθελα να αλλάξει χαρακτήρα, ακόμα και αν δεν επηρεάζομαι άμεσα εγώ. Θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο πως την προηγούμενη φορά που το σχολείο μας έγινε πρότυπο, έφυγαν πολλά παιδιά που ήδη φοιτούσαν στο ΠΣΠΑ, και είχαν αναπτύξει σχέσεις τόσο με τους συμμαθητές της τάξης τους όσο και με τους μαθητές των υπόλοιπων τμημάτων, για να έρθουν άλλα, "καλύτερα" και με πιο "υψηλό επίπεδο". Αυτό ήταν πολύ δύσκολο, και για τα παιδιά που έφυγαν και για εμάς που μείναμε. Και στατιστικά όμως, δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στους τελικούς βαθμούς και τα ποσοστά επιτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις των παιδιών των τάξεων αυτών με τα αντίστοιχα των παιδιών που δεν είχαν υποβληθεί στη δοκιμασία αυτή, της αριστείας. Συνεπώς κρίνω πως η αλλαγή αυτή είναι τόσο, βλαπτική για τους μαθητές, όσο και άσκοπη σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα. Γι’ αυτό σας παρακαλώ να διατηρηθεί ο πειραματικός χαρακτήρας του σχολείου μας και η διασύνδεση δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου και να μην διαταραχθεί η σχολική μας ζωή. Βάλια Ιωάννου, μαθήτρια της γ‘ γυμνασίου του ΠΣΠΑ