Η καταργηση της πειραματικής φύσης των ΠΣΠΑ/Π/Θ μέσω της ενοποίησής τους και την εισαγωγή εξετάσεωμ απαξειωνει τον ίδιο τον σκοπό ύπαρξης αυτών των ιδρυμάτων – τον πειραματισμό και την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων σε αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών της ελληνικής κοινωνίας. Η έμφαση δίνεται στο ‘’ αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής κοινωνίας’’. Το μεγαλύτερο μάθημα που πήρα από την 13χρονη φοίτησή μου στο ΠΣΠΘ ήταν η ικανότητα να συνυπάρχω, να συνεργάζομαι, να μαθαίνω με και από, να αποδέχομαι, να γίνομαι φίλος και να αδελφοποιούμαι με παιδιά προερχόμενα από πολυ διαφορετικές οικονομικές, ταξικές και οικογενειακές συνθήκες και με διαφορετικές ικανότητες, που διαφορετικά δε θα είχα ποτέ γνωρίσει, ποσω μάλλον υπάρξει φίλος, συμμαθητής και συνάνθρωπος μαζί τους
Η καταργηση της πειραματικής φύσης των ΠΣΠΑ/Π/Θ μέσω της ενοποίησής τους και την εισαγωγή εξετάσεωμ απαξειωνει τον ίδιο τον σκοπό ύπαρξης αυτών των ιδρυμάτων – τον πειραματισμό και την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων σε αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών της ελληνικής κοινωνίας. Η έμφαση δίνεται στο ‘’ αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής κοινωνίας’’. Το μεγαλύτερο μάθημα που πήρα από την 13χρονη φοίτησή μου στο ΠΣΠΘ ήταν η ικανότητα να συνυπάρχω, να συνεργάζομαι, να μαθαίνω με και από, να αποδέχομαι, να γίνομαι φίλος και να αδελφοποιούμαι με παιδιά προερχόμενα από πολυ διαφορετικές οικονομικές, ταξικές και οικογενειακές συνθήκες και με διαφορετικές ικανότητες, που διαφορετικά δε θα είχα ποτέ γνωρίσει, ποσω μάλλον υπάρξει φίλος, συμμαθητής και συνάνθρωπος μαζί τους