Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Φώτιος Πολυμεράκης | 5 Μαΐου 2020, 23:07
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΝΑΙ στην επαναφορά των Λατινικών. Στις ρίζες της σημερινής ευρωπαϊκής πραγματικότητας βρίσκονται οι δύο μεγάλες κλασικές γλώσσες και λογοτεχνίες (Αρχαία Ελληνική και Λατινική) και το συνακόλουθο ιδεολογικό τους περιεχόμενο. Η μελέτη αυτού του διφυούς και αναπόσπαστου πνευματικού κόσμου, οι «κλασικές σπουδές», αποτελούν το βασικό κορμό της ευρωπαϊκής παιδείας και υπηρετούν τα ανθρωπιστικά ιδεώδη. Στη ρίζα του Ευρωπαίου βρίσκεται ο Λατίνος, και στη ρίζα του Λατίνου ο Έλληνας. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προσανατολισμού, της ενωμένης Ευρώπης, ο ενδεχόμενος αποκλεισμός των Λατινικών από την εκπαίδευση θα σήμαινε ουσιαστικά αποσιώπηση ευρωπαϊκής πολιτισμικής ιστορίας δύο χιλιάδων ετών. Θα υπερασπιστώ το αυτονόητο, τη χρησιμότητα των Λατινικών. 1) Η λατινική λογοτεχνία αποτέλεσε τη βάση όλων των ευρωπαϊκών λογοτεχνιών. 2) Από τη δημώδη λατινική προήλθαν οι λεγόμενες ρωμανικές ή λατινογενείς γλώσσες (ιταλικά, γαλλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, ρουμάνικα, βλάχικα). 3) Οι πηγές της Ιστορίας, της αρχαίας ελληνικής, της ρωμαϊκής, της βυζαντινής, της δυτικής μεσαιωνικής, νεώτερης ευρωπαϊκής και, σε μερικές περιπτώσεις, και νεώτερης ελληνικής, είναι για πολλές περιόδους σχεδόν αποκλειστικά στα λατινικά, ενώ για άλλες κατά μεγάλο μέρος. 4) Υπήρξε επί πολλούς αιώνες η γλώσσα όλων ανεξαιρέτως των επιστημών. Σε όλες τις παραδοσιακές επιστήμες η ορολογία είναι από τα αρχαία ελληνικά ή τα λατινικά (ή τουλάχιστον οι όροι είναι ελληνογενείς ή λατινογενείς). Τα λατινικά δεν ενδιαφέρουν μόνο τους φιλολόγους, τους αρχαιολόγους, τους ιστορικούς αλλά και διάφορες άλλες επιστήμες, όπως την ιατρική και τη φαρμακολογία (και το όνομα του ιού της τωρινής πανδημίας είναι λατινικό: coronavirus < corona = στεφάνι + virus = δηλητήριο, ιός). Στοιχειώδη λατινικά χρειάζονται στον καθένα, όχι μόνο στους υποψηφίους των Φιλοσοφικών Σχολών, για τους οποίους είναι απαραίτητα. 5) Για μας τους Έλληνες η διδασκαλία τους εξυπηρετεί και έναν επιπλέον λόγο: οι όροι «ρωμιός», «ρωμαίικη γλώσσα», «ρωμιοσύνη» δεν νοούνται χωρίς τα λατινικά και χωρίς την αλληλεπίδραση ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.