Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη εκπαιδευτικός-γονέας | 5 Μαΐου 2020, 23:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εξαιρετικά απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι ενώ αναγνωρίζεται, ακόμα και "διαφημίζεται" η ανάγκη για ενίσχυση της Πληροφορικής, αυτή παραμένει στη "διαφήμιση". Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ενίσχυση των υποδομών πληροφορικής στις σχολικές αίθουσες, ούτε καν για ενίσχυση του ωραρίου διδασκαλίας της στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Η "ενίσχυση της Πληροφορικής" περιορίζεται στην αναβάθμιση από Γ' κατηγορίας μάθημα σε Β' κατηγορίας. Δηλαδή πρακτικά η "ενίσχυση" εξαντλείται στην προσθήκη διαγωνίσματος! Οπότε οι δήθεν εξαγγελίες περί ενίσχυσης της Πληροφορικής θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν στην καλύτερη περίπτωση ως υποκριτικές. Παλαιότερα, στα πιλοτικά σχολεία η Πληροφορική διδασκόταν ως δίωρο εργαστηριακό μάθημα με σαφώς ανώτερα αποτελέσματα στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, γεγονός που αναγνωρίστηκε, πρωτίστως από τους ίδιους τους μαθητές, αλλά και τους διδάσκοντες, συμβούλους και γονείς. Από όλους δηλαδή τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία πλην της κεφαλής της (διαχρονικά)! Ως αποτέλεσμα, το πιλοτικό αυτό εγχείρημα εγκαταλείφθηκε (αφού πρώτα είχε εγκριθεί για ευρύτερη υιοθέτηση) υπό αδιευκρίνιστο/ανύπαρκτο αιτιολογικό. Το πρόσφατο και εν εξελίξει εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ανέδειξε στο μέγιστο βαθμό τον ψηφιακό αναλφαβητισμό τόσο των παιδιών και μαθητών μας, όσο και σε πολλές περιπτώσεις και των γονιών και εκπαιδευτικών. Από πλευράς εξοπλισμού, ενώ αυτός καταχωρείται λεπτομερέστατα στο σχετικό κτηματολόγιο, οπότε το υπουργείο έχει ακριβέστατη εικόνα της ανέχειας σε επίπεδο (α)καταλληλότητας του υπάρχοντος εξοπλισμού, αυτός εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό να αποτελείται από υπολογιστικά συστήματα 15ετίας ή και αρχαιότερα. Οι έχοντες ακόμα και τη βασική επαφή με την Πληροφορική, αντιλαμβάνονται απόλυτα πόσο αυτή η κατάσταση μας εκθέτει απέναντι στους μαθητές και τις προσδοκίες των γονιών και φυσικά τις δικές μας. Εάν ο εκσυγχρονισμός του εξαντλείται σε δωρεές παρωχημένων προδιαγραφών tablets, τα οποία παρεμπιπτόντως είναι ασύμβατα (ανεξαρτήτως προδιαγραφών) με την πλειονότητα των εκπαιδευτικών λογισμικών που είναι διαθέσιμα προς χρήση, τότε οι ιθύνοντες καλό θα ήταν να προβούν σε ειλικρινή "αυτοαξιολόγησή" τους... Είναι εγκληματικό να καταδικάζουμε στον ίδιο βαθμό ανεπάρκειας τα παιδιά μας. Σε έναν κόσμο που όπως συνειδητοποίησαν ακόμα και οι γηραιότεροι βασίζεται πλέον σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό στην κατανόηση και χρήση των τεχνολογιών Πληροφορικής, στη χώρα μας είμαστε ασυγχώρητα και κατ' επανάληψη ελλειπείς.