Τα προτεινόμενα μέτρα για την επιλογή μαθητών είναι απορριπτέα για παιδαγωγικούς λόγους στα παραδοσιακά ενιαία Πειραματικά σχολεία – ΠΣΠΑ και ΠΣΠΘ. Ουδέποτε ίσχυσε σε αυτά ‘φίλτρο εξετάσεων’ από το δημοτικό στο γυμνάσιο, πέραν του υποχρεωτικού για όλα τα σχολεία κατά τα χρόνια που αυτό ήταν υποχρεωτικό, και της διετίας 2013-2015. Η συνύπαρξη Πειραματικού δημοτικού με Πρότυπο γυμνάσιο λύκειο, όπου η εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις, επηρεάζει αρνητικά το παιδαγωγικό κλίμα και στο δημοτικό. Ο κάθε μαθητής κινδυνεύει με την χείριστη τιμωρία, που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ακόμα χειρότερα, ο πυρήνας μαθητών και γονέων της τάξης του διαλύεται και αυτός.
Το ίδιο ισχύει και για το πέρασμα από Πρότυπο γυμνάσιο σε Πρότυπο λύκειο – κάτι που θα υποβιβάσει τα σχολεία αυτά σε σχολεία γειτονιάς, αφού λίγοι θα δέχονται αυτήν την συνθήκη.
Σε κάθε περίπτωση, είναι νομικά, ηθικά και παιδαγωγικά απαράδεκτο οι ρυθμίσεις αυτές να καταλάβουν και τους νυν φοιτούντες στα σχολεία αυτά. Ας μην ξαναδούμε τις επανειλημμένες διακομιδές μαθητών με ασθενοφόρα σε νοσοκομεία, ούτε την ‘έξωση’ μαθητών που φοιτούσαν στα σχολεία αυτά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, και εκτοπίστηκαν – ακόμα και άριστοι μαθητές (οι οποίοι όμως έτυχε να έχουν έφεση στις ανθρωπιστικές επιστήμες, ενώ οι εξετάσεις είχαν θέματα απαιτητικά μόνο στις θετικές επιστήμες, στις οποίες ανήκαν και περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα).
Τα προτεινόμενα μέτρα για την επιλογή μαθητών είναι απορριπτέα για παιδαγωγικούς λόγους στα παραδοσιακά ενιαία Πειραματικά σχολεία – ΠΣΠΑ και ΠΣΠΘ. Ουδέποτε ίσχυσε σε αυτά ‘φίλτρο εξετάσεων’ από το δημοτικό στο γυμνάσιο, πέραν του υποχρεωτικού για όλα τα σχολεία κατά τα χρόνια που αυτό ήταν υποχρεωτικό, και της διετίας 2013-2015. Η συνύπαρξη Πειραματικού δημοτικού με Πρότυπο γυμνάσιο λύκειο, όπου η εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις, επηρεάζει αρνητικά το παιδαγωγικό κλίμα και στο δημοτικό. Ο κάθε μαθητής κινδυνεύει με την χείριστη τιμωρία, που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ακόμα χειρότερα, ο πυρήνας μαθητών και γονέων της τάξης του διαλύεται και αυτός. Το ίδιο ισχύει και για το πέρασμα από Πρότυπο γυμνάσιο σε Πρότυπο λύκειο – κάτι που θα υποβιβάσει τα σχολεία αυτά σε σχολεία γειτονιάς, αφού λίγοι θα δέχονται αυτήν την συνθήκη. Σε κάθε περίπτωση, είναι νομικά, ηθικά και παιδαγωγικά απαράδεκτο οι ρυθμίσεις αυτές να καταλάβουν και τους νυν φοιτούντες στα σχολεία αυτά. Ας μην ξαναδούμε τις επανειλημμένες διακομιδές μαθητών με ασθενοφόρα σε νοσοκομεία, ούτε την ‘έξωση’ μαθητών που φοιτούσαν στα σχολεία αυτά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, και εκτοπίστηκαν – ακόμα και άριστοι μαθητές (οι οποίοι όμως έτυχε να έχουν έφεση στις ανθρωπιστικές επιστήμες, ενώ οι εξετάσεις είχαν θέματα απαιτητικά μόνο στις θετικές επιστήμες, στις οποίες ανήκαν και περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα).