Α) Προϋποθέσεις τοποθέτησης σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο:
Δεν είναι σωστό το δικαίωμα υποψηφιότητας για Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο να περιορίζεται στους υπηρετούντες στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση. Η απόκτηση θέσης σε μία Περιφερειακή Διεύθυνση συνδέεται με κριτήρια που υπακούουν σε άλλη λογική (κοινωνικά, οικογενειακά, προϋπηρεσία σε περιοχές με πολλά μόρια δυσκολίας) ενώ η απόκτηση θέσης σε σχολεία αυξημένων προσόντων (Διαπολιτισμικά, Καλλιτεχνικά, Μουσικά κ.ο.κ.) συνδέεται με διαφορετικού είδους κριτήρια (επιστημονικά προσόντα). Δεν μπορούν τα πρώτα να αποτελούν προϋπόθεση για να κριθεί κάποιος με τα δεύτερα, και απ’ όλα τα σχολεία αυξημένων προσόντων αυτό το μέτρο να αφορά μόνο τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Β) Κριτήρια αξιολόγησης εκπ/κών:
Τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν κατά τις προηγούμενες αξιολογήσεις έφταναν στα όρια του παράλογου – π.χ. μία συνδιδασκαλία δύο ωρών, ή η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, βάραινε περισσότερο από ένα δεύτερο πτυχίο πανεπιστημίου. Αυτό είχε συνέπειες και στην επιλογή εκπ/κών και στις προτεραιότητες που εκείνοι έθεταν εντός των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.
Η υπουργική απόφαση που θα ορίσει τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης και θα καθορίσει την βαρύτητα καθενός σε μόρια θα πρέπει να καταρτιστεί ύστερα από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και να τεθεί σε διαβούλευση πριν υπογραφεί και τεθεί σε ισχύ.
Τέλος, διαφωνώ με την απουσία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα συμβούλια που εμπλέκονται στην αξιολόγηση και τοποθέτηση των εκπαιδευτικών με θητεία στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
Γ) Εάν είχε προηγηθεί ενδελεχής έρευνα σε σχέση με την πορεία των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων από το 2011 κ.ε. (και σύγκρισή της με το προηγούμενο καθεστώς) θα είχε καταστεί σαφές ότι η υπηρεσία με θητεία αντί για οργανική θέση δεν βελτιώνει αλλά υπονομεύει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου καθώς και το όλο παιδαγωγικό κλίμα.
Α) Προϋποθέσεις τοποθέτησης σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο: Δεν είναι σωστό το δικαίωμα υποψηφιότητας για Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο να περιορίζεται στους υπηρετούντες στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση. Η απόκτηση θέσης σε μία Περιφερειακή Διεύθυνση συνδέεται με κριτήρια που υπακούουν σε άλλη λογική (κοινωνικά, οικογενειακά, προϋπηρεσία σε περιοχές με πολλά μόρια δυσκολίας) ενώ η απόκτηση θέσης σε σχολεία αυξημένων προσόντων (Διαπολιτισμικά, Καλλιτεχνικά, Μουσικά κ.ο.κ.) συνδέεται με διαφορετικού είδους κριτήρια (επιστημονικά προσόντα). Δεν μπορούν τα πρώτα να αποτελούν προϋπόθεση για να κριθεί κάποιος με τα δεύτερα, και απ’ όλα τα σχολεία αυξημένων προσόντων αυτό το μέτρο να αφορά μόνο τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Β) Κριτήρια αξιολόγησης εκπ/κών: Τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν κατά τις προηγούμενες αξιολογήσεις έφταναν στα όρια του παράλογου – π.χ. μία συνδιδασκαλία δύο ωρών, ή η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, βάραινε περισσότερο από ένα δεύτερο πτυχίο πανεπιστημίου. Αυτό είχε συνέπειες και στην επιλογή εκπ/κών και στις προτεραιότητες που εκείνοι έθεταν εντός των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Η υπουργική απόφαση που θα ορίσει τα ακριβή κριτήρια αξιολόγησης και θα καθορίσει την βαρύτητα καθενός σε μόρια θα πρέπει να καταρτιστεί ύστερα από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και να τεθεί σε διαβούλευση πριν υπογραφεί και τεθεί σε ισχύ. Τέλος, διαφωνώ με την απουσία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα συμβούλια που εμπλέκονται στην αξιολόγηση και τοποθέτηση των εκπαιδευτικών με θητεία στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Γ) Εάν είχε προηγηθεί ενδελεχής έρευνα σε σχέση με την πορεία των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων από το 2011 κ.ε. (και σύγκρισή της με το προηγούμενο καθεστώς) θα είχε καταστεί σαφές ότι η υπηρεσία με θητεία αντί για οργανική θέση δεν βελτιώνει αλλά υπονομεύει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου καθώς και το όλο παιδαγωγικό κλίμα.