Άρθρο 19, Παράγραφος 17:
Δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτοδίκαιης διακοπής της θητείας σε ΠΕΙ.Σ ή Π.Σ. αν ο εκπαιδευτικός λάβει μετάθεση. Οι εκπαιδευτικοί που θα μετατεθούν μπορούν κάλλιστα να ολοκληρώσουν τη θητεία τους και μετά να επιστρέψουν στη νέα τους θέση (όπως θα επέστρεφαν στην προηγούμενη θέση τους αν δεν είχαν πάρει μετάθεση). Αυτό λύνει αμέσως και το πρόβλημα το οποίο θέτει η αιτιολογική έκθεση, ότι με τη μετάθεση δημιουργείται ένα κενό που πρέπει να αναπληρωθεί στο ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. (οπότε εισάγεται και η πρόβλεψη ο μετατεθειμένος να μην μπορεί να κάνει αίτηση για θητεία για τα επόμενα χρόνια).
Στο επιχείρημα ότι η θέση στην οποία μετατέθηκε ο εκπαιδευτικός θα παραμείνει κενή η απάντηση είναι ότι αυτό συμβαίνει έτσι κι αλλιώς αφού οι επί θητεία εκπαιδευτικοί προέρχονται από άλλες θέσεις (οι οποίες μένουν κενές κατά τη διάρκεια της θητείας τους και καλύπτονται με προσωρινές τοποθετήσεις). Επιπλέον, αν η θητεία του εκπαιδευτικού λήξει και δημιουργηθεί κενό στο ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. θα πρέπει να βρεθεί άλλος εκπαιδευτικός να το αναπληρώσει, που σημαίνει ότι πάλι θα δημιουργηθεί κενό κάπου αλλού.
Με το νέο πλαίσιο η θητεία σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. αποκτά το χαρακτήρα μακροχρόνιας απόσπασης. Όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες αποσπάσεις, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μετατίθενται αλλά παραμένουν στο φορέα απόσπασης μέχρι το τέλος της περιόδου απόσπασής τους. Πολλοί μάλιστα, ενώ μόλις έχουν πάρει μετάθεση, ανανεώνουν τις αποσπάσεις τους. Δεν υπάρχει λόγος να έχουν διαφορετική αντιμετώπιση οι εκπαιδευτικοί των ΠΕΙ.Σ και Π.Σ. όταν μάλιστα η συνέχιση της θητείας τους λύνει και το πρόβλημα εύρεσης αντικαταστάτη. Αν κάποιος, για οποιοδήποτε λόγο, δεν επιθυμεί να συνεχίσει τη θητεία του τότε απλά παραιτείται.
Στην ίδια διάταξη θα μπορούσε επιπλέον να προβλέπεται η δυνατότητα βελτίωσης της οριστικής τοποθέτησης, διεκδίκησης θέσεων ευθύνης, άδειας άνευ αποδοχών και εκπαιδευτικής άδειας.
Ένα γενικότερο σχόλιο για τη στελέχωση των ΠΕΙ.Σ και Π.Σ.:
Το υπό συζήτηση ΝΣ δεν δίνει κανένα ουσιαστικό κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να ζητήσουν ή να ανανεώσουν τη θητεία τους. Ενώ τους ζητείται να λειτουργήσουν σε ένα σαφώς πιο απαιτητικό πλαίσιο δεν τους δίνεται κανένα αντιστάθμισμα όπως: επιμίσθιο, επιπλέον μοριοδότηση, μειωμένο ωράριο. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που είναι πρόθυμοι να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε ένα πιο απαιτητικό περιβάλλον (σχεδόν όλοι όσοι υπηρετούν τώρα στα ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. ανήκουν σε αυτή την κατηγορία) αλλά περιμένουν από την Πολιτεία να αναγνωρίσει και να στηρίξει έμπρακτα αυτή τους την προσπάθεια.
Τα ίδια ισχύουν και για τη μετατροπή σχολείων σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. Χωρίς ουσιαστικά κίνητρά γιατί ένα σχολείο να επιλέξει τη μετατροπή του σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. (που σημαίνει απώλεια οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς και αυξημένες απαιτήσεις χωρίς όμως κάποιο αντιστάθμισμα…);
Άρθρο 19, Παράγραφος 17: Δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτοδίκαιης διακοπής της θητείας σε ΠΕΙ.Σ ή Π.Σ. αν ο εκπαιδευτικός λάβει μετάθεση. Οι εκπαιδευτικοί που θα μετατεθούν μπορούν κάλλιστα να ολοκληρώσουν τη θητεία τους και μετά να επιστρέψουν στη νέα τους θέση (όπως θα επέστρεφαν στην προηγούμενη θέση τους αν δεν είχαν πάρει μετάθεση). Αυτό λύνει αμέσως και το πρόβλημα το οποίο θέτει η αιτιολογική έκθεση, ότι με τη μετάθεση δημιουργείται ένα κενό που πρέπει να αναπληρωθεί στο ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. (οπότε εισάγεται και η πρόβλεψη ο μετατεθειμένος να μην μπορεί να κάνει αίτηση για θητεία για τα επόμενα χρόνια). Στο επιχείρημα ότι η θέση στην οποία μετατέθηκε ο εκπαιδευτικός θα παραμείνει κενή η απάντηση είναι ότι αυτό συμβαίνει έτσι κι αλλιώς αφού οι επί θητεία εκπαιδευτικοί προέρχονται από άλλες θέσεις (οι οποίες μένουν κενές κατά τη διάρκεια της θητείας τους και καλύπτονται με προσωρινές τοποθετήσεις). Επιπλέον, αν η θητεία του εκπαιδευτικού λήξει και δημιουργηθεί κενό στο ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. θα πρέπει να βρεθεί άλλος εκπαιδευτικός να το αναπληρώσει, που σημαίνει ότι πάλι θα δημιουργηθεί κενό κάπου αλλού. Με το νέο πλαίσιο η θητεία σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. αποκτά το χαρακτήρα μακροχρόνιας απόσπασης. Όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες αποσπάσεις, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μετατίθενται αλλά παραμένουν στο φορέα απόσπασης μέχρι το τέλος της περιόδου απόσπασής τους. Πολλοί μάλιστα, ενώ μόλις έχουν πάρει μετάθεση, ανανεώνουν τις αποσπάσεις τους. Δεν υπάρχει λόγος να έχουν διαφορετική αντιμετώπιση οι εκπαιδευτικοί των ΠΕΙ.Σ και Π.Σ. όταν μάλιστα η συνέχιση της θητείας τους λύνει και το πρόβλημα εύρεσης αντικαταστάτη. Αν κάποιος, για οποιοδήποτε λόγο, δεν επιθυμεί να συνεχίσει τη θητεία του τότε απλά παραιτείται. Στην ίδια διάταξη θα μπορούσε επιπλέον να προβλέπεται η δυνατότητα βελτίωσης της οριστικής τοποθέτησης, διεκδίκησης θέσεων ευθύνης, άδειας άνευ αποδοχών και εκπαιδευτικής άδειας. Ένα γενικότερο σχόλιο για τη στελέχωση των ΠΕΙ.Σ και Π.Σ.: Το υπό συζήτηση ΝΣ δεν δίνει κανένα ουσιαστικό κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να ζητήσουν ή να ανανεώσουν τη θητεία τους. Ενώ τους ζητείται να λειτουργήσουν σε ένα σαφώς πιο απαιτητικό πλαίσιο δεν τους δίνεται κανένα αντιστάθμισμα όπως: επιμίσθιο, επιπλέον μοριοδότηση, μειωμένο ωράριο. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που είναι πρόθυμοι να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε ένα πιο απαιτητικό περιβάλλον (σχεδόν όλοι όσοι υπηρετούν τώρα στα ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. ανήκουν σε αυτή την κατηγορία) αλλά περιμένουν από την Πολιτεία να αναγνωρίσει και να στηρίξει έμπρακτα αυτή τους την προσπάθεια. Τα ίδια ισχύουν και για τη μετατροπή σχολείων σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. Χωρίς ουσιαστικά κίνητρά γιατί ένα σχολείο να επιλέξει τη μετατροπή του σε ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. (που σημαίνει απώλεια οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς και αυξημένες απαιτήσεις χωρίς όμως κάποιο αντιστάθμισμα…);