Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1ε) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον τρόπο διοίκησή τουςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΑΣΤΟΣ - 5ο Δ. Σ. ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ | 21 Ιανουαρίου 2011, 01:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(Τα παρακάτω αποτελούν συνέχεια των καταχωρίσεών μου στα 1α και 1β): Τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ στα Πειραματικά Σχολεία θα πρέπει να είναι κυρίως υπηρεσιακά, επαγγελματικά και ακαδημαϊκά (με την ευρύτερη έννοια) και σε καμία περίπτωση κοινωνικά (με τη στενότερη έννοια). Κατά τις επικείμενες διαδικασίες επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, θα πρέπει να είναι γνωστό εκ των προτέρων το ποια σχολεία ή τάξεις θα συνδεθούν με το Πανεπιστήμιο, ώστε οι υποψήφιοι διευθυντές να γνωρίζουν ξεκάθαρα και να αποδέχονται τους ιδιαίτερους όρους λειτουργίας τους. Ανεκδοτολογικά αναφέρω την περίπτωση ‘μη ενταγμένου πειραματικού σχολείου’ (τι οξύμωρο), στο οποίο οι διδάσκοντες απολάμβαναν συγκεκριμένα προνόμια (π.χ. μειωμένο εργασιακό ωράριο), χωρίς ωστόσο να αποδέχονται την υποχρέωση να συνεισφέρουν στην έρευνα, στην αποδοχή φοιτητών και σε πλείστες άλλες προϋποθέσεις της ‘πειραματικής συνθήκης’. Κατά συνέπεια, εξίσου σαφές χρειάζεται να είναι το πλαίσιο των (προφανώς αυξημένων) υποχρεώσεων των διδασκόντων (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες, αποδοχή φοιτητικού ακροατηρίου, συμμετοχή σε υποχρεωτικές τακτικές συναντήσεις και επιμορφώσεις στο οικείο Πανεπιστήμιο), ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ανατροφοδότηση και καθοδήγηση. Αναπόφευκτα, η επιτυχημένη στελέχωση των Πειραματικών Σχολείων αποτελεί συνάρτηση της παροχής των ανάλογων κινήτρων εκ μέρους της πολιτείας, ώστε να διαφαλίζεται η ευρύτερη δυνατή προσέλευση αξιόλογων υποψηφίων. Επιπρόσθετα, η παροχή διαφοροποιημένων εργασιακών δικαιωμάτων σ’ έναν τέτοιο χώρο θα πρέπει να θεωρείται αναπόφευκτη, όχι με την έννοια του προνομίου – όπως ίσως φαντάζει μέσα από μια καχύποπτη νεοελληνική οπτική – αλλά ως προϊόν ορθολογικού σχεδιασμού, ο οποίος ισοσταθμίζει τα (θεωρούμενα) αυξημένα δικαιώματα με τις ανάλογες αυξημένες υποχρεώσεις. Στο σημείο αυτό χρειάζεται επιτέλους να αποφευχθεί η συλλογιστική της ισοπέδωσης στο όνομα της κακώς εννοούμενης ισότητας, η οποία συχνά αποτελεί μόνον το άλλοθι για την αμφισβήτηση κάθε ιεραρχικής διάκρισης. ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ: Χρειάζεται να διασφαλισθεί η πλήρης απουσία πελατειακών σχέσεων στη διαδικασία στελέχωσης των Πειραματικών Σχολείων. Το ότι συγκεκριμένο Πανεπιστημιακό Τμήμα έχει – ανά περίπτωση - την ευθύνη της εποπτείας τους, δε σημαίνει πως πρέπει να έχει και τον κύριο λόγο στη στελέχωσή τους...