Ένα απ’ τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αυτό για την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με επιμέρους θεματικές ενότητες τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα. Σε Υ.Α., όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, θα προβλέπονται οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων.
Με βάση τις θεματικές ενότητες του εργαστηρίου αυτού είναι προφανές ότι αυτό πρέπει να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ78- Κοινωνικών Επιστημών. Ο λόγος που χρειάζεται να το επισημάνω εδώ είναι γιατί τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών έχουν τις περισσότερες β΄ αναθέσεις στο Γυμνάσιο, ενώ συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αντίληψη ότι ειδικά τα μαθήματα αυτά μπορούν να τα διδάξουν σχεδόν όλες οι ειδικότητες εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα δεν θα διανοούνταν κάποιος να θεωρήσει (και ορθά) έναν κοινωνιολόγο ως ικανό να διδάξει Αρχαία ή Νέα Ελληνικά, αλλά ένας φιλόλογος θεωρείται ικανός να διδάξει οποιοδήποτε μάθημα Ανθρωπιστικών ή Κοινωνικών Επιστημών. Τα παραπάνω φανερώνουν μια υποτίμηση της ιδιαιτερότητας των Κοινωνικών Επιστημών και ένα γενικότερο κλίμα απαξίωσής τους.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων εισάγονται πιλοτικά στην ελληνική εκπαίδευση και η επέκτασή τους σε όλες τις σχολικές μονάδες θα αποφασιστεί μετά την αποτίμηση της πιλοτικής φάσης τους. Ας μην τα υπονομεύσουμε πριν καλά-καλά αρχίσουν με την ανάθεσή τους σε μη συναφείς ειδικότητες εκπαιδευτικών, γιατί διαφορετικά είναι πολύ αμφίβολο αν θα επεκταθούν ποτέ.
Ένα απ’ τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αυτό για την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με επιμέρους θεματικές ενότητες τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα. Σε Υ.Α., όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, θα προβλέπονται οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων. Με βάση τις θεματικές ενότητες του εργαστηρίου αυτού είναι προφανές ότι αυτό πρέπει να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ78- Κοινωνικών Επιστημών. Ο λόγος που χρειάζεται να το επισημάνω εδώ είναι γιατί τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών έχουν τις περισσότερες β΄ αναθέσεις στο Γυμνάσιο, ενώ συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αντίληψη ότι ειδικά τα μαθήματα αυτά μπορούν να τα διδάξουν σχεδόν όλες οι ειδικότητες εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα δεν θα διανοούνταν κάποιος να θεωρήσει (και ορθά) έναν κοινωνιολόγο ως ικανό να διδάξει Αρχαία ή Νέα Ελληνικά, αλλά ένας φιλόλογος θεωρείται ικανός να διδάξει οποιοδήποτε μάθημα Ανθρωπιστικών ή Κοινωνικών Επιστημών. Τα παραπάνω φανερώνουν μια υποτίμηση της ιδιαιτερότητας των Κοινωνικών Επιστημών και ένα γενικότερο κλίμα απαξίωσής τους. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων εισάγονται πιλοτικά στην ελληνική εκπαίδευση και η επέκτασή τους σε όλες τις σχολικές μονάδες θα αποφασιστεί μετά την αποτίμηση της πιλοτικής φάσης τους. Ας μην τα υπονομεύσουμε πριν καλά-καλά αρχίσουν με την ανάθεσή τους σε μη συναφείς ειδικότητες εκπαιδευτικών, γιατί διαφορετικά είναι πολύ αμφίβολο αν θα επεκταθούν ποτέ.