Ένα μικρό ιστορικό:
Το ΠΣΠΑ έχει συνδεδεμένα τα πειραματικά του Δημοτικό/Γυμνάσιο/Λύκειο από το 1929, και συνεργάζεται, ως πειραματικό, με το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επιπλέον, το Μαράσλειο Δημοτικό, συνδέθηκε με το 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών το 2016, μετά από πρόταση της κας Κεραμέως.
Μαθητές που κληρώθηκαν με ενεργό το καθεστώς της σύνδεσης δεν έχουν ακόμα αποφοιτήσει, ώστε να πάνε στο συνδεδεμένο γυμνάσιο.
Η σύνδεση αυτή τερματίστηκε με νομοσχέδιο του 2019 (Ν.4610/2019 Άρθρο 80).
Πιθανά μεταβατικά μέτρα μπορεί να διορθώνουν κάποιες κοινωνικές αδικίες,
αλλά παραποιούν ή αχρηστεύουν τα επιστημονικά δεδομένα της διασύνδεσης.
Έτσι, επιστημονικά δεδομένα καταγράφονται μόνο από το ΠΣΠΑ, για τη διασύνδεση των σχολείων του.
Με το νομοσχέδιο:
Το ΠΣΠΑ, όπως και τα άλλα πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων, σταματά να αποτελείται από συνδεδεμένα πειραματικά σχολεία, και χάνονται τα αντίστοιχα επιστημονικά δεδομένα.
Το Μαράσλειο Δημοτικό, συνδέθηκε πάλι με το 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, και σε μερικά χρόνια θα αρχίσει να δίνει παρεμφερή επιστημονικά δεδομένα.
Αιτιολογία:
Θέλω να πιστεύω πως η σύνδεση του Μαράσλειου Δημοτικού με πειραματικό γυμνάσιο το 2016 από την κ. Κεραμέως έγινε από την αναγνώριση της ανάγκης διασύνδεσης των διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης στα πειραματικά σχολεία, για να συγκρίνονται και να εξάγονται συμπεράσματα για την απόδοση των διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης, και όχι για λόγους ειδικής μεταχείρισης προς το Μαράσλειο Δημοτικό.
Όμως η καλόπιστη αυτή θεωρία δεν εξηγεί γιατί η ίδια σύνδεση γίνεται τώρα αποσυνδέοντας ένα άλλο Δημοτικό/Γυμνάσιο, που κάνει ήδη αυτό το ρόλο για σχεδόν ένα αιώνα.
Πολύ δεν περισσότερο όταν η μετατροπή του Γυμνασίου/Λυκείου του ΠΣΠΑ σε πρότυπο θέτει και πολλά άλλα ζητήματα των ίδιων των σχολείων (ονόματος των σχολείων, σχέση με το Πανεπιστήμιο, ανεξαρτησίας διοίκησης, προαυλισμού παιδιών, συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, μετακίνησης μαθητών, κ.α.).
Μπορεί να δοθεί μια αναλυτική και σαφής αιτιολογία (προβάλλοντας τα θετικά και αρνητικά σημεία) για την ανάγκη της αντιστροφής της σύνδεσης αυτής, ώστε να γίνει πρότυπο το Γυμνάσιο/Λύκειο του ΠΣΠΑ και να κοπεί η σύνδεσή του με το Δημοτικό, ενώ παραμένει άλλο γυμνάσιο ως πειραματικό και συγχρόνως να συνδεθεί το Μαράσλειο με το Γυμνάσιο που παραμένει πειραματικό.
Ένα μικρό ιστορικό: Το ΠΣΠΑ έχει συνδεδεμένα τα πειραματικά του Δημοτικό/Γυμνάσιο/Λύκειο από το 1929, και συνεργάζεται, ως πειραματικό, με το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επιπλέον, το Μαράσλειο Δημοτικό, συνδέθηκε με το 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών το 2016, μετά από πρόταση της κας Κεραμέως. Μαθητές που κληρώθηκαν με ενεργό το καθεστώς της σύνδεσης δεν έχουν ακόμα αποφοιτήσει, ώστε να πάνε στο συνδεδεμένο γυμνάσιο. Η σύνδεση αυτή τερματίστηκε με νομοσχέδιο του 2019 (Ν.4610/2019 Άρθρο 80). Πιθανά μεταβατικά μέτρα μπορεί να διορθώνουν κάποιες κοινωνικές αδικίες, αλλά παραποιούν ή αχρηστεύουν τα επιστημονικά δεδομένα της διασύνδεσης. Έτσι, επιστημονικά δεδομένα καταγράφονται μόνο από το ΠΣΠΑ, για τη διασύνδεση των σχολείων του. Με το νομοσχέδιο: Το ΠΣΠΑ, όπως και τα άλλα πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων, σταματά να αποτελείται από συνδεδεμένα πειραματικά σχολεία, και χάνονται τα αντίστοιχα επιστημονικά δεδομένα. Το Μαράσλειο Δημοτικό, συνδέθηκε πάλι με το 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, και σε μερικά χρόνια θα αρχίσει να δίνει παρεμφερή επιστημονικά δεδομένα. Αιτιολογία: Θέλω να πιστεύω πως η σύνδεση του Μαράσλειου Δημοτικού με πειραματικό γυμνάσιο το 2016 από την κ. Κεραμέως έγινε από την αναγνώριση της ανάγκης διασύνδεσης των διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης στα πειραματικά σχολεία, για να συγκρίνονται και να εξάγονται συμπεράσματα για την απόδοση των διαφορετικών βαθμίδων της εκπαίδευσης, και όχι για λόγους ειδικής μεταχείρισης προς το Μαράσλειο Δημοτικό. Όμως η καλόπιστη αυτή θεωρία δεν εξηγεί γιατί η ίδια σύνδεση γίνεται τώρα αποσυνδέοντας ένα άλλο Δημοτικό/Γυμνάσιο, που κάνει ήδη αυτό το ρόλο για σχεδόν ένα αιώνα. Πολύ δεν περισσότερο όταν η μετατροπή του Γυμνασίου/Λυκείου του ΠΣΠΑ σε πρότυπο θέτει και πολλά άλλα ζητήματα των ίδιων των σχολείων (ονόματος των σχολείων, σχέση με το Πανεπιστήμιο, ανεξαρτησίας διοίκησης, προαυλισμού παιδιών, συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, μετακίνησης μαθητών, κ.α.). Μπορεί να δοθεί μια αναλυτική και σαφής αιτιολογία (προβάλλοντας τα θετικά και αρνητικά σημεία) για την ανάγκη της αντιστροφής της σύνδεσης αυτής, ώστε να γίνει πρότυπο το Γυμνάσιο/Λύκειο του ΠΣΠΑ και να κοπεί η σύνδεσή του με το Δημοτικό, ενώ παραμένει άλλο γυμνάσιο ως πειραματικό και συγχρόνως να συνδεθεί το Μαράσλειο με το Γυμνάσιο που παραμένει πειραματικό.