Αξιότιμη κ. Κεραμέως,
Είμαστε το 15μελές Συμβούλιο του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) και βάσει της δυνατότητας που μας παρέχει η πλατφόρμα Opengov, επιθυμούμε να τοποθετηθούμε επί του παρόντος άρθρου, το οποίο πλήττει τη λειτουργία του σχολείου μας.
Αρχικά, το ΠΣΠΘ είναι από τα λίγα δημόσια σχολεία της χώρας, που συνδυάζουν πλήρως την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), διαμορφώνοντας κατά αυτό τον τρόπο οικογενειακό περιβάλλον μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών και συνάμα πρόσφορο έδαφος για την υγιή κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Ωστόσο, με γνώμονα τη διάκριση που θα επιφέρει το άρθρο 13 στις διασυνδέσεις Δημοτικό-Γυμνάσιο και Γυμνάσιο-Λύκειο, οι μαθητές καλούνται να δώσουν εξετάσεις για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους. Συνεπώς, μαθητές του σχολείου οι οποίοι είτε λόγω εφηβικής ανωριμότητας είτε κάποιας άτυχης στιγμής, δεν πετύχουν στις εξετάσεις, τιμωρούνται με την ύψιστη των ποινών του σχολικού κανονισμού που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, το ενιαίο σχολικό συγκρότημα στην Αλεξάνδρου Δελμούζου 1, δε θα αξιοποιείται σε περίπτωση που οι βαθμίδες δεν είναι διασυνδεδεμένες, ενώ πρότυπα σχολεία δύνανται να υπάρξουν σε διαφορετικές υποδομές.
Επιπλέον, το ΠΣΠΘ έχει ως σκοπό την «ανάπτυξη ερευνητικών, δημιουργικών δράσεων, την πιλοτική εφαρμογή και τον πειραματισμό σε προγράμματα σπουδών, μεθόδους διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές» και «την προαγωγή της έρευνας στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, καθώς και στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π.» όπως αναφέρεται στο άρθρο 12. Ως 15μελές συμβούλιο, που απαρτίζεται από μαθητές που εισήχθησαν με εξετάσεις και με κλήρωση, θεωρούμε πως αυτό απαιτεί τυχαίο δείγμα μαθητών, καθώς αυτό προδιαθέτει για ευκολότερη εφαρμογή των μεθόδων στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, ενώ τα απότοκα των ερευνών ενδεχομένως να είναι περισσότερο αντικειμενικά.
Ακόμη, οφείλουμε να επισημάνουμε πως η κατάθεση του νομοσχεδίου που πραγματεύεται πληθώρα αλλαγών και μεθόδων που τίθενται υπό αμφισβήτηση, σε καιρούς όπου τα σχολεία είναι κλειστά για την προστασία της δημόσιας υγείας, αναιρεί τη δυνατότητα συζήτησης μεταξύ των μαθητών, των καθηγητών και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κατά το μέγιστο και περιορίζει το φάσμα των κινήσεων που μπορούμε να αξιοποιήσουμε.
Συνοψίζοντας, η διατήρηση του πειραματικού χαρακτήρα του σχολείου (αλλά και των αντιστοίχων της Αθήνας και της Πάτρας) είναι και για εμάς προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, επιθυμούμε απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου αλλά και από-προτυποποίηση του ΠΣΠΘ, συνεχίζοντας την κανονική λειτουργία του.
Με εκτίμηση
Το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο του Λυκείου του ΠΣΠΘ
Αξιότιμη κ. Κεραμέως, Είμαστε το 15μελές Συμβούλιο του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) και βάσει της δυνατότητας που μας παρέχει η πλατφόρμα Opengov, επιθυμούμε να τοποθετηθούμε επί του παρόντος άρθρου, το οποίο πλήττει τη λειτουργία του σχολείου μας. Αρχικά, το ΠΣΠΘ είναι από τα λίγα δημόσια σχολεία της χώρας, που συνδυάζουν πλήρως την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), διαμορφώνοντας κατά αυτό τον τρόπο οικογενειακό περιβάλλον μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών και συνάμα πρόσφορο έδαφος για την υγιή κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Ωστόσο, με γνώμονα τη διάκριση που θα επιφέρει το άρθρο 13 στις διασυνδέσεις Δημοτικό-Γυμνάσιο και Γυμνάσιο-Λύκειο, οι μαθητές καλούνται να δώσουν εξετάσεις για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους. Συνεπώς, μαθητές του σχολείου οι οποίοι είτε λόγω εφηβικής ανωριμότητας είτε κάποιας άτυχης στιγμής, δεν πετύχουν στις εξετάσεις, τιμωρούνται με την ύψιστη των ποινών του σχολικού κανονισμού που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, το ενιαίο σχολικό συγκρότημα στην Αλεξάνδρου Δελμούζου 1, δε θα αξιοποιείται σε περίπτωση που οι βαθμίδες δεν είναι διασυνδεδεμένες, ενώ πρότυπα σχολεία δύνανται να υπάρξουν σε διαφορετικές υποδομές. Επιπλέον, το ΠΣΠΘ έχει ως σκοπό την «ανάπτυξη ερευνητικών, δημιουργικών δράσεων, την πιλοτική εφαρμογή και τον πειραματισμό σε προγράμματα σπουδών, μεθόδους διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές» και «την προαγωγή της έρευνας στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, καθώς και στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π.» όπως αναφέρεται στο άρθρο 12. Ως 15μελές συμβούλιο, που απαρτίζεται από μαθητές που εισήχθησαν με εξετάσεις και με κλήρωση, θεωρούμε πως αυτό απαιτεί τυχαίο δείγμα μαθητών, καθώς αυτό προδιαθέτει για ευκολότερη εφαρμογή των μεθόδων στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία, ενώ τα απότοκα των ερευνών ενδεχομένως να είναι περισσότερο αντικειμενικά. Ακόμη, οφείλουμε να επισημάνουμε πως η κατάθεση του νομοσχεδίου που πραγματεύεται πληθώρα αλλαγών και μεθόδων που τίθενται υπό αμφισβήτηση, σε καιρούς όπου τα σχολεία είναι κλειστά για την προστασία της δημόσιας υγείας, αναιρεί τη δυνατότητα συζήτησης μεταξύ των μαθητών, των καθηγητών και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κατά το μέγιστο και περιορίζει το φάσμα των κινήσεων που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Συνοψίζοντας, η διατήρηση του πειραματικού χαρακτήρα του σχολείου (αλλά και των αντιστοίχων της Αθήνας και της Πάτρας) είναι και για εμάς προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, επιθυμούμε απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου αλλά και από-προτυποποίηση του ΠΣΠΘ, συνεχίζοντας την κανονική λειτουργία του. Με εκτίμηση Το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο του Λυκείου του ΠΣΠΘ