Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Θανάσης Γ. Κάππος | 6 Μαΐου 2020, 00:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παραδέχομαι κατ’ αρχήν ότι είναι ενδιαφέρουσα & χρήσιμη η πρόθεση του «άρθρου 54» , περί… πάλι κατ’ αρχήν δημιουργίας Μόνιμου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων. Ετούτο , όχι μόνο προκειμένου να λήξει η …… πολλάκις , κάθε Έτους Κατάρτισης υποβολή των Ιδίων και ιδίων … κιλών χαρτούρας , αλλά κυρίως και ιδιαίτατα , να Υπάρξει επί τέλους μια Κεντρική Κρίση και αξιολόγησης των Πραγματικών προσόντων κάθε Συναδέλφου. Ετούτο , σε αντίθεση , με την κατά βάση ουσιαστική έρευνα & Κρίση , μα από την άλλη και τον υποκειμενισμό προς το «καλό» ή το «κακό» .. αναλόγως της Διεύθυνσης Δ.ι.ε.κ. στην οποία… καθ’ εκάστην (χρονιά) καταθέτουμε. Με πάλι , κάθε χρονιά άπειρες ενστάσεις … Γνωστά πράγματα, ΜΗΝ σταθώ εδώ!… Από την άλλη , επίσης, το Μητρώο του Ε.ο.π.π.ε.π. απλώς κάποια στιγμή για κάθε Συνάδελφο , Δέχτηκε τα χαρτιά εν όψει διαδικασίας πιστοποίησης … σε λογική (;..) – «Ό,τι Δηλώσεις και προσκομίσεις είσαι». • Ολοφάνερη , λοιπόν , η Ανάγκη , Μόνιμου Μητρώου – στο οποίο φυσικά θα προστίθενται ή αφαιρούνται , κατά περίπτωση σημεία … όπως πχ. Κοινωνικά Κριτήρια , Νέοι Τίτλοι Σπουδών , Σεμινάρια, Πρόσθετα Εργασιακής Εμπειρίας κλπ… • Μια Προσοχή και ΑΠΟΛΥΤΟ , όμως!... • Πραγματικό Μητρώο Εκπαιδευτών , Χωρίς Ενδελεχή Έλεγχο του Φακέλου καθενός μας , την εξακρίβωση Γνησιότητας Κάθε Τίτλου Σπουδών (Εγχώριου ή Αλλοδαπού με Όρο Κατάταξης στην Ακαδημαϊκή Κλίμακα..) Μας , Εργασιακής Εμπειρίας κλπ… ΔΕ Νοείται…. Διαφορετικά , θα Επισημοποιηθεί «Κεντρικά» και Μόνιμα , μια καθ’ εκάστη Χρονιά «αναγνώριση» μπόλικων φέηκς , από κάποιους … ή ακόμη και Πλαστών Τίτλων … ωωω ΝΑΙ!... (Το τελευταίο , έως το πρόσφατο παρελθόν … ελπίζω..). • Προσωπικά , που ουδέποτε υπέβαλα ένσταση εναντίον κανενός – καμίας Συναδέλφου και νομίζω ότι δεν μου υπέβαλαν ενστάσεις , θέλω να ξετιναχτεί , να γίνει φύλλο – φτερό απολύτως ο Δικός μου Φάκελος , ώστε να έχω Δίκαιη κατάταξη στο Μητρώο και προκειμένου να δικαιούμαι να ζητώ Άπαξ Δια παντός Τον πλέον Ενδελεχή , ξαναλέω, έλεγχο και Διαφάνεια στα Πιστοποιημένα Προσόντα Εκάστου –ης Μας… Στα λοιπά (;;…). Ο αχταρμάς της παραγράφου 3. .. – «δύνανται να είναι ιδιώτες με εξειδικευμένη επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση και εμπειρία συναφή προς τη διδακτέα ύλη και τις ειδικότητες, όπως περιγράφονται στους «Οδηγούς Κατάρτισης» των ανωτέρω Ι.Ε.Κ., καταξιωμένα επαγγελματικά στελέχη που προέρχονται από την αγορά εργασίας, δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, καθώς και ημεδαποί και αλλοδαποί εμπειρογνώμονες», «σώζεται» (;;..) Μόνο από τη σταθερά (;;..) «…όπως περιγράφονται στους «Οδηγούς Κατάρτισης» των ανωτέρω Ι.Ε.Κ….». Παρατήρηση 1η: Δεδομένου ότι , πέραν του γεγονότος ότι Ενώ οι Πλείστες Διευθύνσεις Δ.ι.ε.κ. ακολουθούν με Απόλυτη Ευθύνη τα «Προσοντολόγια» & τις Μοριοδοτήσεις στις Αναθέσεις … σε αντίθεση με άλλες (λίγες;;… που Αναθέτουν σε Παντελώς Ασχέτους…). Παρατήρηση 2η: Δεδομένου Επίσης , ότι , πάλι από πλευράς λίγων (;;..) Διευθυντών Δ.ι.ε.κ. Διατυπώνεται , δημόσια μάλιστα ότι οι Οδηγοί Σπουδών …και κυρίως τα «Προσοντολόγια» είναι «ερασιτεχνικά» , «λανθασμένα» - «Ν’ αλλάξουν ΚΑΙ ΘΑ αλλάξουν…». • Τονίζω ότι Οι Οδηγοί , Συντάχτηκαν… Μάλλον Επικαιροποιήθηκαν , από Ειδικούς Επιστήμονες – Πολυμελείς Επιτροπές Συναδέλφων ανά Κλάδο , πριν ελάχιστα χρόνια … σε άπειρες συνεδριάσεις … χιλιάδες εργατώρες (και) μέσα σε Καύσωνες Ιουνίου και Ιουλίου. Με την Επίβλεψη Διευθυντών Δ.ι.ε.κ. , που έθεσαν την υπογραφή τους … και τώρα , λίγοι(;;..) υπαναχωρούν στη δική τους Υψηλή ή δραστήρια Εποπτεία και την υπογραφή τους. ΧΩΡΙΣ καμία Αμοιβή (παρεμπιπτόντως) των Επιστημόνων , αλλά και Εμπειροτεχνιτών των Επιτροπών.. Αλάνθαστοι οι Οδηγοί ΔΕΝ είναι… Προσθέτω , ενδεχομένως Ούτε τα Προσοντολόγια…. • Τα οιαδήποτε λάθη , ωστόσο , μπορούν να λυθούν Μόνο από τους Ειδικούς Επιστήμονες των Επιτροπών … με συμβολή και Ισχυρής Εργασιακής Γνώσης «Εμπειροτεχνίτες». Τίποτ’ άλλο!.... • Κάθε Τι άλλο , θα αποτελούσε Πραξικόπημα και Υποβάθμιση της ΜεταΛυκειακής Επαγγελματικής κατάρτισης , στην οποία Φοιτούν .. μα σε άπειρα Τμήματα (Ενδεικτικά: Φ.Μ.Α.Χ. , Σκιτσογράφων , Σεναριογράφων , «Τυπικών» και Αθλητικών Δημοσιογράφων, Θρησκευτικού Τουρισμού & γενικότερα Κλάδων Τουρισμού κλπκλπκλπ…) καταρτιζόμενοι- ες ήδη Φοιτητές σε Α.Ε.Ι. , Πτυχιούχοι… ακόμη και Μεταπτυχιακοί…. • Πραξικόπημα , πέραν του Θεσμικού και Δημοκρατικού … και της Κατάθεσης Μόχθου και Οδηγών , από τους Υπάρχοντες Κατάλληλους… • Πραξικόπημα Υποβάθμισης των Δ.ι.ε.κ. σε … Προλυκειακές «Τεχνικές Σχολές». Μια Διαδικασία «κατάρτισης» που θα αναβίωνε τον δουλικό θεσμό του παλαιού «Κάλφα» στην Αγορά Εργασίας… Παντελή Ακύρωση της Αποστολής τους…. Ακόμη πιο Ατυχής (;;… Μόνον;;…) είναι ο αόριστος αχταρμάς της παραγράφου 4. • «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης καθορίζεται ο «Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ.», στον οποίο, μεταξύ των άλλων, προβλέπονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης στο «Μητρώο», τα κριτήρια για την επιλογή και ανάθεση διδακτικού έργου σε μέλη του «Μητρώου», τα κριτήρια αξιολόγησης των μελών του «Μητρώου» στα οποία ανατίθεται διδακτικό έργο, οι κανόνες δημοσιότητας αναφορικά με την ένταξη ενδιαφερόμενων στο «Μητρώο» και την ανάθεση διδακτικού έργου, την τήρηση των προβλεπόμενων από τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (Ε.Ε. 2016/679) αναφορικά με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ενδιαφερόμενων προς ένταξη και μελών του «Μητρώου», καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια τεχνικού ή διαδικαστικού χαρακτήρα.» … Ναι;;… Με βάση Τί;; • Και Ιδίως … - «…οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης στο «Μητρώο», τα κριτήρια για την επιλογή και ανάθεση διδακτικού έργου σε μέλη του «Μητρώου», τα κριτήρια αξιολόγησης των μελών του «Μητρώου» στα οποία ανατίθεται διδακτικό έργο, οι κανόνες δημοσιότητας αναφορικά με την ένταξη ενδιαφερόμενων στο «Μητρώο» και την ανάθεση διδακτικού έργου…». Τα Πλέον Κρίσιμα ΔΗΛΑΔΗ!... • Προκειμένου για ένα Μητρώο … πάλι αχταρμά…. Με ανακατεμένους Επιστήμονες … Επιστήμονες με Εργασιακή Εμπειρία , (Χρήσιμους) Εμπειροτεχνίτες – χωρίς Ακαδημαϊκούς Τίτλους , Επιστήμονες ή Εμπειροτεχνίτες που ενδεχομένως όπως και πριν Κατατάσσονται στην Ειδικότητα που Γουστάρουν , είτε είναι Ειδικοί – είτε Όχι.. • ..Κι όλα αυτά στην Καλή Περίπτωση κατά την οποία θα ξεψαχνιστοπύν Τίτλοι , Χαρτιά , Προσόντα των ΠΑΝΤΩΝ Μας!... Ώστε Τί;… - «…κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (να) καθορίζεται…»… Έλεος πια!... • Τί Μεταδευτεροβάθμια Επαγγελματική Κατάρτιση Επιζητούμε και ΠΩΣ;…. • Υπάρχουν πάντα οι πρόχειρες «’Ιδανικές’ Λύσεις» , όπως τα πρόσφατα της Ντροπής των κάποιων Ευρώ «κατάρτισης» Επιστημόνων …. Υπάρχουν και τα Ιδιωτικά Ι.ε.κ. ή Κολλέγια , να σταλούν Δεκάδες Χιλιάδες καταρτιζόμενοι-ες έναντι το λιγότερο 3.800 Ευρώ στη Διετία… Μπόλικες πιο Χιλιάδες στα άχρηστα 3ετή «Bachelors»… Επίλογος: • Στον οιονδήποτε Δημόσιο Διάλογο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση Ενηλίκων , τα προηγούμενα χρόνια … Ήδη από καιρούς οπότε Όταν Ακαδημαϊκών Δυνατών + Εργασιακής Εμπειρίας κλπκλπ… Καταθέταμε σε Δ.ι.ε.κ. … Ολόκληρους Τόμους…. Χμμ… 12 κι ούτε ένα τηλεφώνημα …. • Έως και πρόσφατα , «συναγωνίζονταν» διάφορα «Σωματεία»… • Μπόλικα εξ’ αυτών αυτοκαταργήθηκαν … για να ΜΗΝ πω τίποτα «κακό» Εντός των αντιφάσεών τους… Εκτιμώ ότι και τώρα … κάποιο Εναπομείναν ( ΔΕΝ παρουσιάζεται κάποιο άλλο…) , παρότι σε συνθήκες Νομιμότητας – αναγνωρισμένης από Δικαστήρια Σφραγίδας…. • Αμ’ Εκπροσωπεί , αποκλειστικά τα Μέλη του – ή τουλάχιστο ,πέραν των Καταστατικών του Σκοπών…. Ιδιαίτατα την ας πω Συντεχνιακή Σύνθεση του Πυρήνα του… Όχι τον Επιστήμονα της Εργασίας ή της Ανεργίας , τον Πραγματικό Λυωμένο στην «Ελεύθερη Αγορά» Εμπειροτεχνίτη με Ουσιαστικά Προσόντα Καταλληλότητας για την Ειδικότητά του, στην Εκπαίδευση Ενηλίκων…. • Θα Ήταν αντιδημοκρατικός ο αποκλεισμός από τη Διαβούλευση ο αποκλεισμός του-ους…. ΚΑΙ οι Συντεχνίες έχουν Δικαίωμα Λόγου και Πίεσης … Πληηζζζζζ… Μόνο , να ξεκαθαρίζουν Τι Θέλουν …συν Πόσο Μόνες Είναι… • Για να ξεκαθαρίσω το Τελικό: • Μιλάω αφ’ εαυτού…. Πρόσωπο… Τίποτ’ άλλο… • Δίνω κάτι Καίριο , ελπίζω, στη Διαβούλευση… Θανάσης Γ. Κάππος , Εκπαιδευτής Δ.ι.ε.κ. , Μ.Α. Πολιτικής Επικοινωνίας Τμ. Ε.Μ.Μ.Ε. – Ε.Κ.Π.Α. , Μέλος Ε.Σ.Η.Ε.Α. , μέλος του Συντονιστικού Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ. προς Συνελεύσεις Βάσης Συναδέλφων…. (και προφανώς ΔΕΝ μιλώ εκ μέρους του). … Αυτά , τα Καίρια…