Παρ’ ότι στη συνείδηση όλων μας η έννοια των εξετάσεων συνδέεται με αξιοκρατία και αριστεία, στην περίπτωση της θεσμοθέτησης εισαγωγικών εξετάσεων εκ νέου προς τα πρότυπα Λύκεια για τους επιτυχόντες στα Πρότυπα Γυμνάσια στο άρθρο 18, οι αλλεπάληλες εξετάσεις υποβαθμίζουν την αξία και η λειτουργία των δημόσιων Προτύπων Γυμνασίων καθώς:
1. Αμφισβητείται και απαξιώνεται το έργο που επιτελείται στα Πρότυπα Γυμνάσια παρά τις υψηλές επιδόσεις και τις σημαντικές διακρίσεις των μαθητών στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια και στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.
2. Η «συστηματική καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων» που ξεκινά στα Πρότυπα Γυμνάσια, με αποδεδειγμένη επιτυχία, παραμένει μετέωρη και δεν μπορεί να καρποφορήσει με την αποσύνδεση/διακοπή της φοίτησης στο Πρότυπο Λύκειο.
3. Στη συνείδηση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων θα εκπέσει η σημασία του σχολείου όταν, λόγω αλλεπάλληλων εξετάσεων, θα έχουν και στο Γυμνάσιο απόλυτη εξάρτηση από τα φροντιστήρια όπως είναι ο κανόνας πλέον στα Λύκεια.
4. Το Πρότυπο Γυμνάσιο δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του για καλλιέργεια καινοτομίας, υποστήριξη ομίλων δημιουργικότητας, ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων με αγχωμένους, προσανατολισμένους στις εξετάσεις μαθητές μέσα σε ένα ρευστό σχολικό περιβάλλον. Πόσο μάλλον ένα Πρότυπο Λύκειο όπου οι μαθητές εισέρχονται ήδη εξουθενωμένοι από τις συνεχείς εξετάσεις!
5. Τα Δημόσια Πρότυπα θα αποστερηθούν μαθητές με ιδιαίτερες επιδόσεις σε τέχνες και αθλητισμό καθώς λόγω συνεχών ανταγωνιστικών εξετάσεων εκείνοι δεν θα μπορούν να ασχοληθούν και με την καλλιέργεια αυτών των ταλέντων. Την ίδια ώρα που τα ιδιωτικά σχολεία αντιλαμβάνονται τη σημασία τους και παρέχουν σοβαρές υποτροφίες σε μαθητές με τέτοιες διακρίσεις.
6. Θα αυξηθεί η διαρροή άριστων μαθητών προς τα ιδιωτικά σχολεία. Η προσφορά σημαντικών εκπτώσεων προς τους επιτυχόντες των Προτύπων, γνωστή και διαδεδομένη πρακτική των ιδιωτικών, θα είναι δελεαστικότερη καθώς θα εξασφαλίζει επιπλέον στους άριστους μαθητές το σταθερό σχολικό περιβάλλον που τους στερεί το Δημόσιο Πρότυπο. Εν ολίγοις, τα ιδιωτικά σχολεία θα εξασφαλίζουν άριστους το δε κόστος των εξετάσεων επιλογής επωμίζεται το Δημόσιο!
Παρ’ ότι στη συνείδηση όλων μας η έννοια των εξετάσεων συνδέεται με αξιοκρατία και αριστεία, στην περίπτωση της θεσμοθέτησης εισαγωγικών εξετάσεων εκ νέου προς τα πρότυπα Λύκεια για τους επιτυχόντες στα Πρότυπα Γυμνάσια στο άρθρο 18, οι αλλεπάληλες εξετάσεις υποβαθμίζουν την αξία και η λειτουργία των δημόσιων Προτύπων Γυμνασίων καθώς: 1. Αμφισβητείται και απαξιώνεται το έργο που επιτελείται στα Πρότυπα Γυμνάσια παρά τις υψηλές επιδόσεις και τις σημαντικές διακρίσεις των μαθητών στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια και στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια. 2. Η «συστηματική καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων» που ξεκινά στα Πρότυπα Γυμνάσια, με αποδεδειγμένη επιτυχία, παραμένει μετέωρη και δεν μπορεί να καρποφορήσει με την αποσύνδεση/διακοπή της φοίτησης στο Πρότυπο Λύκειο. 3. Στη συνείδηση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων θα εκπέσει η σημασία του σχολείου όταν, λόγω αλλεπάλληλων εξετάσεων, θα έχουν και στο Γυμνάσιο απόλυτη εξάρτηση από τα φροντιστήρια όπως είναι ο κανόνας πλέον στα Λύκεια. 4. Το Πρότυπο Γυμνάσιο δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του για καλλιέργεια καινοτομίας, υποστήριξη ομίλων δημιουργικότητας, ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων με αγχωμένους, προσανατολισμένους στις εξετάσεις μαθητές μέσα σε ένα ρευστό σχολικό περιβάλλον. Πόσο μάλλον ένα Πρότυπο Λύκειο όπου οι μαθητές εισέρχονται ήδη εξουθενωμένοι από τις συνεχείς εξετάσεις! 5. Τα Δημόσια Πρότυπα θα αποστερηθούν μαθητές με ιδιαίτερες επιδόσεις σε τέχνες και αθλητισμό καθώς λόγω συνεχών ανταγωνιστικών εξετάσεων εκείνοι δεν θα μπορούν να ασχοληθούν και με την καλλιέργεια αυτών των ταλέντων. Την ίδια ώρα που τα ιδιωτικά σχολεία αντιλαμβάνονται τη σημασία τους και παρέχουν σοβαρές υποτροφίες σε μαθητές με τέτοιες διακρίσεις. 6. Θα αυξηθεί η διαρροή άριστων μαθητών προς τα ιδιωτικά σχολεία. Η προσφορά σημαντικών εκπτώσεων προς τους επιτυχόντες των Προτύπων, γνωστή και διαδεδομένη πρακτική των ιδιωτικών, θα είναι δελεαστικότερη καθώς θα εξασφαλίζει επιπλέον στους άριστους μαθητές το σταθερό σχολικό περιβάλλον που τους στερεί το Δημόσιο Πρότυπο. Εν ολίγοις, τα ιδιωτικά σχολεία θα εξασφαλίζουν άριστους το δε κόστος των εξετάσεων επιλογής επωμίζεται το Δημόσιο!