Ο διαχωρισμός των σχολείων σε Πρότυπα, Πειραματικά και απλά σχολεία, στα οποία φοιτούν όλοι οι απλοί μαθητές, προκαλεί ταξικό διαχωρισμό και κατηγοριοποίηση των μαθητών, εφόσον στις εξετάσεις των Πειραματικών Σχολείων, που προωθούν τις πρακτικές της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, δικαιούνται να πάρουν μέρος όλοι οι μαθητές, με ευθύνη και πρωτοβουλία των κηδεμόνων τους. Αν, λοιπόν, κάποιοι κηδεμόνες δεν μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους, αυτά δεν μπορούν να συμμετέχουν στα σχολεία αυτά, ακόμη και αν είναι “άριστα”, σύμφωνα με τον νομοθέτη. Άρα, λοιπόν, δεν υπάρχουν ίσες ευκαιρίες. Υπάρχουν ευκαιρίες για όσα παιδιά μπορούν να υποστηριχθούν από τους γονείς τους. Οι υπόλοιποι πρέπει να συμβιβατούν με την ταξική πραγματικότητα και να διαπρέψουν στην τάξη τους. Αυτός ο διαχωρισμός χρειάζεται, βεβαίως, να επανεξεταστεί και να βελτιωθεί.
Ο διαχωρισμός των σχολείων σε Πρότυπα, Πειραματικά και απλά σχολεία, στα οποία φοιτούν όλοι οι απλοί μαθητές, προκαλεί ταξικό διαχωρισμό και κατηγοριοποίηση των μαθητών, εφόσον στις εξετάσεις των Πειραματικών Σχολείων, που προωθούν τις πρακτικές της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, δικαιούνται να πάρουν μέρος όλοι οι μαθητές, με ευθύνη και πρωτοβουλία των κηδεμόνων τους. Αν, λοιπόν, κάποιοι κηδεμόνες δεν μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους, αυτά δεν μπορούν να συμμετέχουν στα σχολεία αυτά, ακόμη και αν είναι “άριστα”, σύμφωνα με τον νομοθέτη. Άρα, λοιπόν, δεν υπάρχουν ίσες ευκαιρίες. Υπάρχουν ευκαιρίες για όσα παιδιά μπορούν να υποστηριχθούν από τους γονείς τους. Οι υπόλοιποι πρέπει να συμβιβατούν με την ταξική πραγματικότητα και να διαπρέψουν στην τάξη τους. Αυτός ο διαχωρισμός χρειάζεται, βεβαίως, να επανεξεταστεί και να βελτιωθεί.