Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού | 6 Μαΐου 2020, 00:28
Είναι σημαντικό να σημειωθεί η απογοήτευση που προκύπτει από την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά στις εισαγωγικές για τους μαθητές-υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών. Μια νεκρή γλώσσα αντικαθιστά μια ζωντανή επιστήμη. Ενώ από τη μια το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δίνει χώρο σε δεξιότητες που άπτονται των κοινωνικών επιστημών στις νέες θεματικές ενότητες (ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλοσεβασμός, εθελοντισμός) (βλ. άρθρο 1), από την άλλη αφαιρεί τη ζώσα θεωρία για την ερμηνεία της κοινωνικής πραγματικότητας και της κοινωνικής συμπεριφοράς ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε μια σειρά πανεπιστημιακών σχολών. Επιπλέον, αφαιρείται μια ύλη περισσότερο οικεία σε όλους τους μαθητές και αντικαθίσταται από τα ανοίκεια για παιδιά λατινικά. Η αντικατάσταση αυτή θα αναγκάσει παιδιά και γονείς σε επιπλέον ενίσχυση φροντιστηριακών μαθημάτων στο ανοίκειο μάθημα των Λατινικών, φέρνοντας σε δυσμενή θέση ιδιαίτερα τις οικογένειες που είναι οικονομικά ασθενέστερες.