Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη Χαλίτ Χαμπίπ Ογλού | 6 Μαΐου 2020, 00:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο 2ο άρθρο του σχεδίου τροποποίησης νόμου, εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων. Αυτό είναι ένα θετικό βήμα για την εκπαίδευση ξένων γλωσσών σε νεαρή ηλικία και επίσης φανερώνει την ανάγκη να συμπεριληφθούν τα τουρκικά σε κρατικά νηπιαγωγεία μέσω εκπαιδευτικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση για παιδιά μειονοτήτων που ζουν στους νομούς Ροδόπης, Ξάνθης και Έβρου της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η ελληνική. Με αυτό τον τρόπο, εάν τα παιδιά των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η ελληνική, λαμβάνουν εκπαίδευση αγγλικής γλώσσας μαζί με την εκπαίδευση στη μητρική γλώσσα, ενδέχεται να αναπτυχθούν οι γνωστικές δεξιότητες των παιδιών στη μητρική, ελληνική και αγγλική γλώσσα. Όπως αναφέρεται στα άρθρα 2 και 6 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η προστασία ατόμων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και είναι μια από τις θεμελιώδεις αρχές στις οποίες βασίζεται η Ένωση. Επιπλέον, η Μειονότητα στη Δυτική Θράκη, με τη Συνθήκη της Λωζάνης η οποία καθορίζει το καθεστώς και τα δικαιώματα της, έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται τα δικά της σχολεία, καθώς και το δικαίωμα στην εκπαίδευση στη μητρική γλώσσα. Όμως, από το 1923 όταν υπογράφηκε η Συνθήκη, η γνωστή ως συνθήκη προσχολική εκπαίδευση / νηπιαγωγείο δεν περιλαμβάνεται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ωστόσο, με τη Συνθήκη της Λωζάνης η Μειονότητα της Δυτικής Θράκης, έχει το δικαίωμα να ιδρύει, να διαχειρίζεται και να εποπτεύει κάθε είδους σχολείο και παρόμοια ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης και να χρησιμοποιεί ελεύθερα τις δικές του γλώσσες (άρθρο 40). Ως εκ τούτου, η μειονότητα έχει το δικαίωμα να ιδρύει και να διαχειρίζεται και τα δικά της νηπιαγωγεία σε προσχολικό επίπεδο. Είναι ένα σημαντικό βήμα να καταστεί υποχρεωτική η προσχολική εκπαίδευση στη χώρα σύμφωνα με τον νόμο 3518/2006. Ωστόσο, τα παιδιά μειονοτήτων υφίστανται διάκριση καθώς χωρίς συγκεκριμένη και λογική αιτιολόγηση, δεν επιτρέπεται να ιδρύονται δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην τουρκική και ελληνική γλώσσα για τα παιδιά αυτά, τα οποία μιλούν άλλη γλώσσα. Για το λόγο αυτό, τα παιδιά της μειονότητας στην περιοχή αναγκάζονται να πάνε σε νηπιαγωγεία, όπου παρέχεται εκπαίδευση μόνο στην ελληνική γλώσσα. Η μειονότητα υπέβαλε πολλές αιτήσεις μέσω οργανισμών της περιοχής για να ανοίξουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Ωστόσο, περνώντας απαρατήρητα αυτά τα αιτήματα, έχει ξεκινήσει μια πιλοτική εφαρμογή στα νηπιαγωγεία της περιοχής όπου τα τουρκικά χρησιμοποιούνται ως βοηθητική γλώσσα στο δημόσιο σχολικό σύστημα. Αυτή η πρακτική απέχει πολύ από την κάλυψη των δίγλωσσων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών των οποίων η μητρική γλώσσα είναι η τουρκική. Κατά την επίσκεψή της στην Ελλάδα το 2008, η πρώην Ανεξάρτητη Εμπειρογνώμων για θέματα Μειονοτήτων του ΟΗΕ Gay McDougall δήλωσε ότι η πρώιμη δίγλωσση εκπαίδευση θα επιτρέψει την καλύτερη εκμάθηση τουρκικών και ελληνικών και θα έδινε τη δυνατότητα για ευρύτερη επιλογή ανάμεσα σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία ή ελληνικά κρατικά δημοτικά. (https://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcouncil/docs/10session/A.HRC.10.11.Add.3.pdf) Ομοίως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI) ανέφερε στην 5η έκθεση του 2015 για την Ελλάδα, ότι δεν υπάρχουν ειδικά μέτρα για τη μειονότητα στον νόμο υπ’αριθ. 3518/2016 για την υποχρεωτική προσχολική αγωγή και σημείωσε ότι η κυβέρνηση απέρριψε τις προτάσεις για άνοιγμα τουρκικών-ελληνικών δίγλωσσων νηπιαγωγείων στο πλαίσιο των υφιστάμενων δίγλωσσων δημοτικών σχολείων. (https://rm.coe.int/fifth-report-on-greece/16808b5796) Αναμένουμε από όλα τα κράτη μέλη να σεβαστούν πλήρως και να συμμορφωθούν με το άρθρο 14 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, το άρθρο 21 για τη μη διάκριση και το άρθρο 22 για την πολιτιστική, θρησκευτική και γλωσσική πολυμορφία. Επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας για άνοιγμα δίγλωσσων μειονοτικών νηπιαγωγείων στο σχολικό σύστημα της μειονότητας στην περιοχή και ζητούμε, εκτός από τις δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας που προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν σε δημόσια σχολεία σε επίπεδο νηπιαγωγείου, να συμπεριληφθούν τα τουρκικά στο πρόγραμμα σπουδών σε δημόσια νηπιαγωγεία με πληθυσμούς μειονοτήτων,. Λαμβάνοντας υπόψη επιστημονικές έρευνες και δεδομένα ότι η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την εκμάθηση δεύτερης και τρίτης γλώσσας, αυτό το αίτημα είναι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση για τη διδασκαλία αγγλικών στα παιδιά της μειονότητας σε επίπεδο νηπιαγωγείου.