10. Αρκετά σχολεία προχώρησαν στη σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού και μάλιστα με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, μαθητών, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Η σύνταξη μπορεί να διαρκέσει αρκετό διάστημα, εφόσον οι άξονες που διέπουν τη σχολική ζωή είναι μεν συγκεκριμένοι, αλλά και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, που αναφέρθηκαν παραπάνω, πρέπει να συμμετέχουν ενεργά. Ένας Εσωτερικός Κανονισμός, που προκύπτει από τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας και δεν επιβάλλεται εκ των άνω, χαίρει μεγαλύτερης αποδοχής, καθώς είναι δημιούργημα όλων. Είναι αποτέλεσμα μιας δημοκρατικής διαδικασίας. Είναι απαραίτητο να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος σύνταξης και να μην επιβληθούν στενά περιθώρια, όπως επιχειρείται, και θα είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τους συμμετέχοντες. Θα ήταν απαραίτητη η συνδρομή και υποστήριξη κάποιων ΑΕΙ καθώς και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου σε κάθε περίπτωση, γιατί αυτοί που θα επιφορτιστούν με το έργο της σύνταξης πρέπει να είναι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί.
10. Αρκετά σχολεία προχώρησαν στη σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού και μάλιστα με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, μαθητών, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Η σύνταξη μπορεί να διαρκέσει αρκετό διάστημα, εφόσον οι άξονες που διέπουν τη σχολική ζωή είναι μεν συγκεκριμένοι, αλλά και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, που αναφέρθηκαν παραπάνω, πρέπει να συμμετέχουν ενεργά. Ένας Εσωτερικός Κανονισμός, που προκύπτει από τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας και δεν επιβάλλεται εκ των άνω, χαίρει μεγαλύτερης αποδοχής, καθώς είναι δημιούργημα όλων. Είναι αποτέλεσμα μιας δημοκρατικής διαδικασίας. Είναι απαραίτητο να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος σύνταξης και να μην επιβληθούν στενά περιθώρια, όπως επιχειρείται, και θα είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τους συμμετέχοντες. Θα ήταν απαραίτητη η συνδρομή και υποστήριξη κάποιων ΑΕΙ καθώς και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου σε κάθε περίπτωση, γιατί αυτοί που θα επιφορτιστούν με το έργο της σύνταξης πρέπει να είναι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί.