Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ | 25 Νοεμβρίου 2009, 15:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα και εγώ να εκφράσω τις απόψεις μου για κάποιες αδικίες που πιθανόν δεν αποκαθιστά το προς συζήτηση νομοσχέδιο, και θα ήθελα να απαντηθούν από το ΥΠΕΠΘ στην δημόσια διαβούλευση για τις προσλήψεις των Εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τον νέο νομοσχέδιο για τον ΑΣΕΠ «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» η αναγνωριζόμενη προϋπηρεσία είναι 5 χρόνια για εργασία σε ΙΔΙΩΤΙΚΟ ή και ΔΗΜΟΣΙΟ τομέα. ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ τομέας στην εκπαίδευση είναι η απασχόληση σε: 1.IΔΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια), ή ΣΧΟΛΗ ή ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ κ.τ.λ. 2.ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ (Με σύμβαση, εργοδοτικές εισφορές, ένσημα, βεβαίωση εργοδότη) 3.ΝΟΜΙΜΗ ΟΙΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Με άδεια από την οικία Δευτεροβάθμια, μαθητολόγιο, Έκδοση Α.Π.Υ., Εισφορές σε Ασφαλιστικό Φορέα – ΚΑΙ ΤΑ 4 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ) Θεωρώ ότι ο νομοθέτης για το ΑΣΕΠ σαφώς και δεν κάνει διαχωρισμό στο πεδίο του Ιδιωτικού Τομέα που απασχολήθηκε ο εργαζόμενος, διότι αυτό είναι το νόμιμο. Θεωρώ επίσης ότι η εργασιακή εμπειρία σε χώρο που προϋποθέτει διδασκαλία σε τάξη όπως φροντιστήριο ή οικοδιδασκαλία (έως 5 μαθητές στην τάξη) είναι σχετική με την εκπαίδευση και θα έπρεπε να προσμετράτε οπωσδήποτε. Μάλιστα είναι (ως εργασιακή εμπειρία) ίσως και ανώτερη της ωρομίσθιας απασχόλησης διότι οι καθηγητές αυτοί (τουλάχιστον στις ξένες γλώσσες) περνάνε υποχρεωτικά από επιμορφωτικά σεμινάρια που δεν περνάνε οι ωρομίσθιοι και φυσικά προετοιμάζουν για πτυχία κάτι που δεν γίνετε από τους ωρομίσθιους καθηγητές, επίσης κρίνονται κάθε ημέρα από τον εργοδότη τους (κάτι που το Υπουργείο τώρα μόλις σκέπτεται να εισάγει με τους Δόκιμους εκπαιδευτικούς και την συνεχή αξιολόγηση). Αν δυστυχώς παραδεχόμαστε ότι για να μάθει κάποιος μαθητής ξένη γλώσσα πρέπει να πάει σε φροντιστήριο ή να κάνει οικοδιδασκαλία τότε εμμέσως παραδεχόμαστε ότι ο τρόπος διδασκαλίας στο φροντιστήριο ή την οικοδιδασκαλία είναι πιο δημιουργικός και πιο επιστημονικά παραδεκτός. Έρχομαι τώρα στην νομιμότητα του αιτήματος Πως μπορεί κάποιος (οποιοσδήποτε) να πει ότι ένας καθηγητής που απασχολείτε σε φροντιστήριο ή με άδεια οικοδιδασκαλίας δεν έχει διδασκαλική προϋπηρεσία και εμπειρία; Στον ιδιωτικό τομέα αν ακουστεί έστω και ένα παράπονο από γονιό είσαι απολυμένος. Αφού το κράτος δεν δίνει την δυνατότητα για γρήγορη απορρόφηση στον Δημόσιο τομέα, κάπως όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα έπρεπε να ζήσουν και ο μόνος τρόπος είναι η διδασκαλία σε τάξεις φροντιστηρίου ή οικοδιδασκαλίας (ο σχετικός νόμος λέει ως 5 μαθητές / τμήμα). O καθηγητής φροντιστηρίου και ιδιωτικού σχολείου μπορεί να προσκομίσει ως αποδεικτικά νόμιμης εργασιακής προϋπηρεσίας στον ΑΣΕΠ α/ εργοδοτικές εισφορές – ένσημα β/ βεβαίωση εργοδότη που αποδεικνύει την απασχόληση του γ/ σύμβαση έργου. Ο νόμιμος Ελεύθερος Επαγγελματίας καθηγητής Οικοδιδασκαλίας μπορεί να προσκομίσει στον ΑΣΕΠ α/ εισφορές στο ΤΕΒΕ β/ μαθητολόγιο γ/ Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών δ/ άδεια οικοδιδασκαλίας από την οικία Δευτεροβάθμια. Επίσης αυτοί οι επαγγελματίες αποδίδουν Φόρους και φυσικά ελέγχονται γι’ αυτούς, μάλιστα σκέπτεστε να επιβάλετε και ΦΠΑ. Οι δευτεροβάθμιες σύμφωνα με τους σχετικούς Νόμους εκδίδουν τις άδειες για Φροντιστήρια και Οικοδιδασκαλία οπότε οι Καθηγητές που εργάζονται νόμιμα με αυτούς τους τρόπους είναι αναγνωρισμένοι από το Κράτος. Το Κράτος ξέρει ότι ασκούν Ιδιωτικό επάγγελμα και διδάσκουν νόμιμα, οπότε και η όποια τέτοια προϋπηρεσία είναι νόμιμη. Πόσοι πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις; Εδώ πρέπει να πούμε την αλήθεια. Στην οικοδιδασκαλία ελάχιστοι (ιδού λοιπόν ένας τρόπος να τους ωθήσετε στην νομιμότητα με κίνητρο την αναγνώριση προϋπηρεσίας) ενώ στα φροντιστήρια σχεδόν όλοι οι απασχολούμενοι, λέω σχεδόν διότι είναι γνωστό ότι μερικοί (λίγοι) εργοδότες αποφεύγουν τις εργοδοτικές εισφορές με ή χωρίς συνεννόηση με τον καθηγητή τους, δηλαδή στο τέλος ή τα ένσημα είναι λιγότερα ή και καθόλου (ειδικά εάν λυθεί η συνεργασία). Η αναγνώριση αυτής της προϋπηρεσίας λοιπόν σε τι θα ωθούσε κυρίως τους μη νόμιμους Ελεύθερους Επαγγελματίες αλλά και τους καθηγητές σε Φροντιστήρια ή Ιδιωτικά Σχολεία; Στο να είναι ΝΟΜΙΜΟΙ αφού θα έχουν ισχυρό κίνητρο. Δηλαδή η αναγνώριση της προϋπηρεσίας αυτής θα δρούσε ως κίνητρο στο να εξαφανιστούν ή τουλάχιστον να μειωθούν τα χαρτάκια σε κολώνες, τα «κροσάκια» , οι ανώνυμες κάρτες στα βιβλιοπωλεία, τα παράπονα των φροντιστηρίων ότι τους κλέβουν την δουλειά μη νόμιμοι καθηγητές. Τι θα έφερνε στο Κράτος ; Φορολογητέα ύλη και θα ήταν ένα σοβαρό βήμα για νομιμότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση επίσης θα ήταν αποφασιστικό χτύπημα στα μη νόμιμα ιδιαίτερα μαθήματα. Η αναγνώριση αυτής της προϋπηρεσίας λοιπόν σε τι θα ωθούσε τους καθηγητές σε Φροντιστήρια; Αυτοί οι καθηγητές θα σκεφτόντουσαν δύο φορές στο να συναινέσουν να δουλέψουν σε φροντιστήριο το οποίο δεν θα δώσει εργοδοτικές εισφορές και ένσημα αφού τα ένσημα θα είναι απόδειξη προϋπηρεσίας, οπότε και οι φροντιστηριούχοι θα έδιναν περισσότερες εισφορές στα ταμεία, επίσης θα αύξαναν τις διεκδικήσεις κατά των λίγων «κακών» φροντιστηριούχων που δεν αποδίδουν τα νόμιμα ένσημα στους εργαζόμενους. Που καταλήγουμε; Στο ότι αυτό το «συμμάζεμα» είναι προς όφελος της Νομιμότητας και κατ’ επέκταση του Κράτους και των Ταμείων που βουλιάζουν. Σε κάθε περίπτωση το να εξαιρεθεί από την προϋπηρεσία ο Ιδιωτικός Τομέας και ειδικά η απασχόληση σε φροντιστήρια ή η νόμιμη οικοδιδασκαλία θα ήταν παράνομο και θα γινόταν μόνο για να μην δυσαρεστήσει κάποιους. Το κράτος πρέπει να διαφυλάσσει την νομιμότητα και η νομιμότητα λέει ότι όποιος μπορεί να αποδείξει την νόμιμη εργασιακή προϋπηρεσία του, αυτή θα πρέπει να μετρήσει ως προϋπηρεσία και στον ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση λοιπόν που μετά τα ανωτέρω απόλυτα λογικά επιχειρήματα δεν γίνει η ανωτέρω ρύθμιση στο προς διαβούλευση Νομοσχέδιο, επιθυμώ ο Συνήγορος του Πολίτη να διερευνήσει το θέμα αυτό. Το αίτημα αφορά τους παρακάτω 1.Καθηγητές με νόμιμη διδασκαλική εμπειρία σε Φροντιστήρια που θα δώσουν ΑΣΕΠ 2.Καθηγητές με νόμιμη διδακτική εμπειρία με Οικοδιδασκαλία που θα δώσουν ΑΣΕΠ 3.Καθηγητές απόφοιτους Σχολών / Πανεπιστημίων με μηδενική ή και ελάχιστη προϋπηρεσία (μόρια) κάτω από 24-30 μήνες στην οποία με τον τρόπο αυτό θα προσμετρηθεί και η προϋπηρεσία σε φροντιστήρια (συμπληρωματικά), οπότε θα έχουν πλήρη προϋπηρεσία. Πιστεύω ότι το Υπουργείο θα δει το νόμιμο του αιτήματος και θα βελτιώσει το νομοσχέδιο, για τον λόγο αυτό θα ήθελα να απαντηθεί το αίτημα προκειμένου να μην ζητηθεί η γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη. Θα ήθελα να τονίσω ότι ειδικότητες όπως πχ οι Καθηγητές Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (που μπήκαν τα τελευταία 2 χρόνια στην δημόσια εκπαίδευση), ειδικά οι καθηγητές της Ιταλικής που μετά από 46 «πέτρινα χρόνια» μη αναγνώρισης του κλάδου της και περίπου 3.000 αποφοίτους, ήταν καταδικασμένοι να δουλέψουν με τους ανωτέρω τρόπους. Αυτοί θίγονται πολλαπλώς διότι α/ δεν έχουν αρκετά μόρια προϋπηρεσίας β/ δεν έχει γίνει παρά μόνο 1 ΑΣΕΠ Ιταλικής ενώ δεν έχει γίνει ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΣΕΠ Ισπανικής γ/ ο μέσος όρος ηλικίας των καθηγητών είναι 40-42 ετών οπότε είναι επιβεβλημένο και θα έπρεπε να ισχύσουν και ηλικιακά κριτήρια στις προσλήψεις ΑΣΕΠ (με επιπλέον μοριοδότηση), προκειμένου να μειωθεί η ανεργία του κλάδου στις ηλικίες 30-45 ετών διότι αυτή η ανεργία θα πλήξει τους συγκεκριμένους καθηγητές και ασφαλιστικά. Θα διασφαλίσει λοιπόν το κράτος (με το νέο νομοσχέδιο) την νομιμότητα και τα δικαιώματα στην εργασία των ανωτέρω εκπαιδευτικών κατηγοριών; Ιδού η Ρόδος ιδού και … η πρόκληση.