Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΧΑΝΙΩΝ | 6 Μαΐου 2020, 00:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα πρέπει να είναι 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης, προκειμένου να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Αντίστοιχα, το ίδιο να ισχύει και για τον μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων ανά τμήμα, δηλαδή 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης. Επίσης ο ελάχιστος αριθμός μαθητών δεν πρέπει να είναι μικρότερος από 12 και όχι 20 ή 16(νηπίων) μαθητές ανά τμήμα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα καταμερισμού των μαθητών ανά τάξη στις σχολικές μονάδες με δημιουργία ολιγομελών τμημάτων που θα βελτιώσει και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη. Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη να καθορίζεται επίσης με βάση το εμβαδόν κάθε τάξης, καθώς στις σχολικές μονάδες υπάρχουν σχολικές αίθουσες διαφόρων επιφανειών. Έτσι και με βάση τα εγκεκριμένα κτιριολογικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, η αναλογία που πρέπει να τηρείται είναι 1 μαθητής/1,5 τ.μ. Με βάση λοιπόν αυτή την αναλογία, θα πρέπει να καθορίζεται για κάθε συγκεκριμένη σχολική αίθουσα κάθε σχολικής μονάδας από τον αντίστοιχο Δήμο σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου, ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά συγκεκριμένη αίθουσα. Η προϋπόθεση αυτή είναι απολύτως απαραίτητη, καθώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μικρών σχολικών αιθουσών στις οποίες στοιβάζεται μεγάλος αριθμός μαθητών, τηρώντας μόνο το όριο του μέγιστου αριθμού μαθητών που ισχύει, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην τάξη. Οι παραπάνω προτάσεις είναι δεδομένο ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στις σχολικές αίθουσες και της βελτίωσης των συνθηκών μάθησης των παιδιών. Επίσης, η αναγκαιότητα των προτάσεων αυτών ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊου, καθώς η υγιεινή και ασφάλεια των παιδιών στις σχολικές αίθουσες είναι πλέον πρώτιστης σημασίας.