Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 6 Μαΐου 2020, 00:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καταρχήν πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο, ενώ θα έχει καταλυτικές συνέπειες σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, όλως περιέργως κατατίθεται αιφνιδιαστικά εν μέσω υγειονομικής πανδημίας και πρωτόγνωρων ειδικών συνθηκών. Η διαβούλευση, που «εμφατικά» το συνοδεύει, δεν υποκαθιστά με κανένα τρόπο τον ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς που έχουν θεσμικά σημαντικό ρόλο στον τόσο ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης . Σαν εκπαιδευτικός , με παρουσία άνω των 30 ετών στη σχολική τάξη δημοσίων σχολείων Μ.Ε. (ΕΠΑ.Λ., γυμνάσια), παρατηρώ για ακόμη μια φορά τα τελευταία χρόνια (δες κλείσιμο τομέων / διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών ΕΠΑ.Λ. 2014) να επιχειρείται μια ευθεία επίθεση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα στο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Αναφέρομαι φυσικά στα άρθρα 51 και 52, με τα οποία, αναιτιολόγητα και με αβάσιμα έως αστεία επιχειρήματα (εκφοβισμός ανηλίκων από ενήλικες μαθητές – μόνο στα ΕΠΑ.Λ., αποσυμφόρηση ημερησίων ΕΠΑ.Λ., εξορθολογισμός), τίθενται ηλικιακοί φραγμοί στη φοίτηση στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Επιχειρείται μια απροκάλυπτη στοχοποίηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. που αγγίζει τα όρια του κοινωνικού ρατσισμού, καθώς και μια βίαιη ώθηση μεγάλου αριθμού νέων στην «πρόθυμη αγκαλιά» των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ., στη μεταγυμνασιακή μαθητεία (αλήθεια, εδώ δε συγχρωτίζονται ενήλικες με ανήλικους;), στην ανειδίκευτη, φτηνή και χωρίς κατάρτιση, εργασία. Τα αντεπιχειρήματα εκατοντάδων Ελλήνων στην παρούσα διαβούλευση, αλλά και αυτών που καθημερινά διατυπώνονται στο κοινωνικό μας περιβάλλον, είναι αρκετά για να οδηγήσουν το Υπουργείο στην άμεση απόσυρση των δύο επίμαχων άρθρων. Αντ’ αυτών περιμένουμε μια γενναία και ουσιαστική προώθηση της τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (νέα προγράμματα σπουδών, σύγχρονα βιβλία, επικαιροποίηση εργαστηριακού εξοπλισμού, επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων) συμβαδίζοντας έτσι και με την επικρατούσα κατάσταση στις περισσότερες προηγμένες χώρες της Ευρώπης, αλλά και με τις επιταγές της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Ας μην συνδέσει η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη θητεία της με τη συρρίκνωση της τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και αλλά και με την αθέτηση της συνταγματικής υποχρέωσης του Κράτους να παρέχει ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους τους πολίτες.