Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)Σχόλιο του χρήστη Πρώην αποσπασμένος στη Γερμανία | 6 Μαΐου 2020, 00:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις πρώην αποσπασμένου εκπαιδευτικού στη Γερμανία, χωρίς επιμίσθιο, για πέντε χρόνια και χωρίς το παραμικρό προσωπικό συμφέρον. Όσοι ξέρουν την πραγματικότητα των ελληνικών σχολείων στη Γερμανία γνωρίζουν ότι τα παρακάτω είναι καταλεπτώς ακριβή: 1.Δεν χρειάζονται αμιγή ελληνικά σχολεία στη Γερμανία. Είναι σχολεία μειονοτικά (αδιανόητο για την Ευρώπη του 2020), τα παιδιά απομονώνονται από τους συνομηλίκους τους Γερμανούς και δεν μαθαίνουν ποτέ καλά τη γερμανική γλώσσα. 2. Τα αμιγή ελληνικά σχολεία στη Γερμανία δεν εξυπηρετούν κανέναν εθνικό σκοπό. Ο αποκλειστικός σκοπός της ύπαρξής τους είναι να εισάγονται με απελπιστικά χαμηλή βαθμολογία σε σχολές υψηλής ζήτησης ελληνικών πανεπιστημίων παιδιά ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών. 3. Δεδομένου ότι μπορούν οι Έλληνες απόφοιτοι γερμανικών σχολείων να εισαχθούν με ειδικό ποσοστό σε ελληνικά πανεπιστήμια, με εξέταση μόνο στην ελληνική γλώσσα, λύνει το πρόβλημα των παιδιών της ομογένειας. Η διαφορά είναι ότι πρέπει το παιδί να έχει αποκτήσει το δύσκολο γερμανικό απολυτήριο, ενώ με τα αμιγώς ελληνικά σχολεία παίρνουν ένα χαμηλού επιπέδου απολυτήριο τύποις ισότιμο ακόμα και με τα Λύκεια της Ελλάδας. 4. Αυτό που είναι πραγματική ανάγκη είναι η απόσπαση μόνο δασκάλων δημοτικού και φιλολόγων για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε απογευματινά Τμήματα Μητρικής Γλώσσας. Μόνο έτσι δεν δημιουργούμε ελληνική, καχεκτική από πλευράς γερμανομάθειας, μειονότητα. Υπάρχουν τέτοια Τμήματα που χρηματοδοτούνται από το γερμανικό κράτος, αλλά δεν είναι εύκολη η οργάνωσή τους (ουσιαστικά πρόκειται για αυτοοργανωμένα τμήματα από γονείς) και δεν είναι αρκετά. Η Ελλάδα μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά την προσπάθεια της Γερμανίας για ελληνόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών των ομογενών. 5. Πρέπει άμεσα να καταργηθούν άμεσα οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών με επιμίσθιο. Όλες οι αποσπάσεις πρέπει να γίνονται χωρίς επιμίσθιο. Υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί έτοιμοι να υπηρετήσουν στα ελληνικά τμήματα και σχολεία (σύζυγοι κατοίκων Γερμανίας, ομογενείς, αλλά και άλλοι εκπαιδευτικοί, διορισμένοι και αδιόριστοι, από την Ελλάδα). Με τις αποσπάσεις με επιμίσθιο επιβαρύνεται το ελληνικό κράτος με δυσβάσταχτα επιμίσθια άνευ λόγου και φορτώνεται τη διαρκή και μόνιμη διεκδίκηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών για τέταρτο, πέμπτο, έκτο, έβδομο, όγδοο, ένατο, δέκατο χρόνο απόσπασης με επιμίσθιο (ποτέ δεν φτάνουν τα χρόνια με επιμίσθιο!). Οι ηρωισμοί του τύπου «δεν ζεις χωρίς επιμίσθιο στη Γερμανία» έχουν την απάντηση «γυρίστε στην Ελλάδα για να εργαστούν στην Γερμανία αυτοί που έρχονται χωρίς επιμίσθιο». Υπάρχουν και είναι πολλοί. 6. Ακόμα και αν προκριθεί η καταστροφική διατήρηση των αμιγώς ελληνικών σχολείων, ακόμα και τότε θα μπορούν να έρθουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων χωρίς επιμίσθιο. Περιμένουν τόσοι αδιόριστοι που θα έρχονταν ευχαρίστως ως συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί (για διδακτική πείρα μοριοδοτούμενη, για την εμπειρία της ισχυρότερης χώρας της Ευρώπης, ομογενείς πτυχιούχοι που ζουν στη Γερμανία, για σπουδές κ.λπ.). Τα νομικά προβλήματα του εργασιακού καθεστώτος (εργασία στη Γερμανία με ελληνικούς μισθούς, έτσι δεν εργάζονται και οι διορισμένοι αποσπασμένοι;) λύνονται σε πέντε λεπτά, αν υπάρχει διάθεση. 7. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μπαίνουν σε αξιολογικό πίνακα με πρώτο και κύριο (ίσως και μοναδικό) κριτήριο τη γερμανομάθεια (κατά σειρά Γερμανικά Γ2, Γ1, Β2, Β1 κ.ά. και μετά οι αγγλομαθείς). Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης πρέπει υποχρεωτικά να έχουν γερμανομάθεια τουλάχιστον Γ1, αλλιώς να αποκλείονται από την κρίση. Είναι δυσφήμηση για τη χώρα μη γερμανομαθής Συντονιστής.