Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Η διάταξη του άρθρου 18 για τα πρότυπα σχολεία που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Λυκείου για τους μαθητές που εισήχθησαν με εξετάσεις στην Α΄ Γυμνασίου, πρέπει να λάβει την ιδιαίτερη προσοχή σας και πραγματικά ελπίζουμε να πάρετε την ορθή απόφαση και να στηρίξετε την αριστεία στη Δημόσια Παιδεία, αναθεωρώντας το εν λόγω άρθρο.
Οι εκ νέου εξετάσεις για την Α΄ Λυκείου θα οδηγήσουν στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων τους μαθητές που εισήχθησαν με αξιοκρατικές και ιδιαιτέρως σκληρές για τόσο μικρά παιδιά εξετάσεις (ποσοστά, επιπέδου μέχρι και 1 προς 10) και αντί ενός αναβαθμισμένου εκπαιδευτικού επιπέδου αντιμετώπισαν και φέτος δυσκολίες (εκπαιδευτικά κενά κλπ) δεδομένων των προσπαθειών της προηγούμενης Κυβέρνησης που απαξίωσε με κάθε τρόπο τόσο το θεσμό όσο και τα ίδια τα σχολεία.
Εάν δεν καταργηθεί το επίμαχο άρθρο, οι μαθητές αντί να αμειφθούν για τον κόπο και το ζήλο τους, και να απολαύσουν επί τέλους αυτό για το οποίο μόχθησαν και το οποίο διακαώς επιθυμούν εναποθέτοντας τις ελπίδες στη δική σας θητεία και την αλλαγή σελίδας που οραματιζόμαστε μαζί σας, θα υποχρεωθούν να υποβληθούν σε εκ νέου εξετάσεις με πιθανότητα αποπομπής και αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος εν μέσω εφηβείας. Η εν λόγω πιθανότητα θα μετατρέψει την Γ΄ Γυμνασίου σε μια τάξη προετοιμασίας για νέες σκληρές εξετάσεις σε συνθήκες στείρου ανταγωνισμού, οι όμιλοι θα παρακμάσουν και το σχολείο θα απωλέσει το χαρακτήρα-στόχο που οφείλει να έχει.
Τέλος, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υφίσταται διαδικασία εξετάσεων για παιδιά που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια και επιθυμούν να έρθουν στα Πρότυπα, θα μπορούσε αυτή να διατηρηθεί, χωρίς όμως να επηρεάσει τη συνεχή φοίτηση στο Λύκειο των παιδιών που έχουν εισαχθεί σε αυτά με εξετάσεις στην Α΄ Γυμνασίου, ανατρέποντας αιφνιδιαστικά τον προγραμματισμό οικογενειών που ήξεραν συγκεκριμένα δεδομένα κατά την εισαγωγή των παιδιών στην ενιαία δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διατήρηση ενός συγκεκριμένου μέσου όρου για τους μαθητές είτε στη Γ΄ Γυμνασίου είτε και συνολικά στο Γυμνάσιο θα μπορούσε να αποτελέσει μια απόδειξη της συνεχιζόμενης άριστης προσπάθειας από την πλευρά τους.
Με εκτίμηση
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Η διάταξη του άρθρου 18 για τα πρότυπα σχολεία που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Λυκείου για τους μαθητές που εισήχθησαν με εξετάσεις στην Α΄ Γυμνασίου, πρέπει να λάβει την ιδιαίτερη προσοχή σας και πραγματικά ελπίζουμε να πάρετε την ορθή απόφαση και να στηρίξετε την αριστεία στη Δημόσια Παιδεία, αναθεωρώντας το εν λόγω άρθρο. Οι εκ νέου εξετάσεις για την Α΄ Λυκείου θα οδηγήσουν στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων τους μαθητές που εισήχθησαν με αξιοκρατικές και ιδιαιτέρως σκληρές για τόσο μικρά παιδιά εξετάσεις (ποσοστά, επιπέδου μέχρι και 1 προς 10) και αντί ενός αναβαθμισμένου εκπαιδευτικού επιπέδου αντιμετώπισαν και φέτος δυσκολίες (εκπαιδευτικά κενά κλπ) δεδομένων των προσπαθειών της προηγούμενης Κυβέρνησης που απαξίωσε με κάθε τρόπο τόσο το θεσμό όσο και τα ίδια τα σχολεία. Εάν δεν καταργηθεί το επίμαχο άρθρο, οι μαθητές αντί να αμειφθούν για τον κόπο και το ζήλο τους, και να απολαύσουν επί τέλους αυτό για το οποίο μόχθησαν και το οποίο διακαώς επιθυμούν εναποθέτοντας τις ελπίδες στη δική σας θητεία και την αλλαγή σελίδας που οραματιζόμαστε μαζί σας, θα υποχρεωθούν να υποβληθούν σε εκ νέου εξετάσεις με πιθανότητα αποπομπής και αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος εν μέσω εφηβείας. Η εν λόγω πιθανότητα θα μετατρέψει την Γ΄ Γυμνασίου σε μια τάξη προετοιμασίας για νέες σκληρές εξετάσεις σε συνθήκες στείρου ανταγωνισμού, οι όμιλοι θα παρακμάσουν και το σχολείο θα απωλέσει το χαρακτήρα-στόχο που οφείλει να έχει. Τέλος, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υφίσταται διαδικασία εξετάσεων για παιδιά που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια και επιθυμούν να έρθουν στα Πρότυπα, θα μπορούσε αυτή να διατηρηθεί, χωρίς όμως να επηρεάσει τη συνεχή φοίτηση στο Λύκειο των παιδιών που έχουν εισαχθεί σε αυτά με εξετάσεις στην Α΄ Γυμνασίου, ανατρέποντας αιφνιδιαστικά τον προγραμματισμό οικογενειών που ήξεραν συγκεκριμένα δεδομένα κατά την εισαγωγή των παιδιών στην ενιαία δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διατήρηση ενός συγκεκριμένου μέσου όρου για τους μαθητές είτε στη Γ΄ Γυμνασίου είτε και συνολικά στο Γυμνάσιο θα μπορούσε να αποτελέσει μια απόδειξη της συνεχιζόμενης άριστης προσπάθειας από την πλευρά τους. Με εκτίμηση