Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σιέρρας Απόστολος | 6 Μαΐου 2020, 01:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενική κρίση: Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί χρόνια τώρα. Το δημόσιο σχολείο - σε όλες τις βαθμίδες του - είναι ο μεγάλος ασθενής (όπως και η οικονομία της χώρας και το πολιτικό κατεστημένο της). Η παιδεία χρειάζεται όραμα... Δυστυχώς, το παρόν νομοσχέδιο δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Τι να πρωτοκρίνει κανείς... Άλλωστε πολλά ειπώθηκαν, πολλά γράφτηκαν. Άρθρο 7: [Μέσα τα Λατινικά, έξω η Κοινωνιολογία...] Τα Λατινικά ως γλώσσα είναι μια "άλλη" γλώσσα. Όπως "άλλη" γλώσσα, "νεκρή" γλώσσα είναι και τα Αρχαία Ελληνικά, με το νόημα που έδωσε στον χαρακτηρισμό αυτόν ο αείμνηστος Εμμανουήλ Κριαράς (Ελευθεροτυπία, Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013: "Τα Αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή γλώσσα, ό,τι και να λέμε. Όταν δεν μιλιέται πουθενά μια γλώσσα, είναι νεκρή."). Μπορεί να είναι χρήσιμα, όμως, σε ορισμένους επαγγελματικούς κλάδους. Τα Λατινικά που διδάσκονται στο Λύκειο είναι ρηχά και λίγα. Η διδασκαλία τους θα είναι πιο αποτελεσματική και χρήσιμη σε ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές στο πρώτο εξάμηνο φοίτησής των νέων φοιτητών. Αντίθετα, η Κοινωνιολογία προσφέρει μία ευρύτερη και πιο ουσιαστική καλλιέργεια του νου και προετοιμάζει τον έφηβο και την έφηβη για τη ζωή, με γνώσεις που θα τους κάνουν ικανούς να αντιλαμβάνονται, και να αναλύουν τη σύγχρονη πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα.