Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Β' τάξης του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου και θα ήθελα να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου για το άρθρο 18 του νέου πολυνομοσχεδίου, που αφορά τις εξετάσεις των μαθητών των προτύπων σχολείων, ανά βαθμίδα.
Αρχικά, θα ήθελα να αναφέρω πως, εμείς, οι μαθητές που έχουμε ήδη εισαχθεί στα πρότυπα γυμνάσια, καταφέραμε να επιτύχουμε στις απαιτητικές εισαγωγικές εξετάσεις που κληθήκαμε να δώσουμε στο τέλος της έκτης δημοτικού, εξασφαλίζοντας, παράλληλα και την φοίτησή μας μέχρι τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έπειτα από αυτή την πολύ ψυχοφθόρα εμπειρία που βιώσαμε, ξαφνικά μας ζητάτε να βιώσουμε άλλη μία για να εισαχθούμε, αυτή τη φορά, στο πρότυπο Λύκειο. Ουσιαστικά, θέλετε να αποδείξουμε για μία ακόμη φορά την αξία μας. Αυτή όμως αποδεικνύεται από τη μέχρι τώρα πορεία μας στο σχολείο μας. Ποιος είναι ο λόγος μιας νέας απόδειξης; Πώς οι άριστοι μαθητές μπορούν, μέσα σε τρία μόνο χρόνια, να φτάσουν σε επίπεδο να μη θεωρούνται αντάξιοι αυτών των σχολείων;
Επίσης, οι εξετάσεις αυτές, θα καταφέρουν να μετατρέψουν την Γ' Γυμνασίου σε τάξη αποκλειστικής προετοιμασίας γι' αυτές, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δημιουργικές δραστηριότητες μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ομίλων, κλπ.
Εν τέλει, αυτές οι εξετάσεις, το μόνο που θα καταφέρουν να μας προσφέρουν είναι άγχος, πίεση και ανασφάλεια για ένα αβέβαιο μέλλον. Διότι, άμα αποτύχουμε; Πώς θα καταφέρουμε να πάμε σε ένα απλό δημόσιο σχολείο, χωρίς να έχουμε πάνω μας τον τίτλο του "αποτυχημένου άριστου"; Πόσο εύκολα θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον και πώς θα μας αντιμετωπίσουν τα παιδιά εκεί; Όσον αφορά τις σχέσεις με τους ήδη υπάρχοντες φίλους μας, να δοκιμαστούν όσο ποτέ άλλοτε, αφού προερχόμαστε από διάφορες περιοχές της Αττικής και η συχνή επαφή μεταξύ μας θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, αν δεν βρισκόμαστε καθημερινά στον ίδιο χώρο.
Ελπίζω να λάβετε υπόψη τους προβληματισμούς μου και να πράξετε αναλόγως.
Με εκτίμηση,
Μαθήτρια Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Είμαι μαθήτρια της Β' τάξης του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου και θα ήθελα να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου για το άρθρο 18 του νέου πολυνομοσχεδίου, που αφορά τις εξετάσεις των μαθητών των προτύπων σχολείων, ανά βαθμίδα. Αρχικά, θα ήθελα να αναφέρω πως, εμείς, οι μαθητές που έχουμε ήδη εισαχθεί στα πρότυπα γυμνάσια, καταφέραμε να επιτύχουμε στις απαιτητικές εισαγωγικές εξετάσεις που κληθήκαμε να δώσουμε στο τέλος της έκτης δημοτικού, εξασφαλίζοντας, παράλληλα και την φοίτησή μας μέχρι τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έπειτα από αυτή την πολύ ψυχοφθόρα εμπειρία που βιώσαμε, ξαφνικά μας ζητάτε να βιώσουμε άλλη μία για να εισαχθούμε, αυτή τη φορά, στο πρότυπο Λύκειο. Ουσιαστικά, θέλετε να αποδείξουμε για μία ακόμη φορά την αξία μας. Αυτή όμως αποδεικνύεται από τη μέχρι τώρα πορεία μας στο σχολείο μας. Ποιος είναι ο λόγος μιας νέας απόδειξης; Πώς οι άριστοι μαθητές μπορούν, μέσα σε τρία μόνο χρόνια, να φτάσουν σε επίπεδο να μη θεωρούνται αντάξιοι αυτών των σχολείων; Επίσης, οι εξετάσεις αυτές, θα καταφέρουν να μετατρέψουν την Γ' Γυμνασίου σε τάξη αποκλειστικής προετοιμασίας γι' αυτές, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δημιουργικές δραστηριότητες μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ομίλων, κλπ. Εν τέλει, αυτές οι εξετάσεις, το μόνο που θα καταφέρουν να μας προσφέρουν είναι άγχος, πίεση και ανασφάλεια για ένα αβέβαιο μέλλον. Διότι, άμα αποτύχουμε; Πώς θα καταφέρουμε να πάμε σε ένα απλό δημόσιο σχολείο, χωρίς να έχουμε πάνω μας τον τίτλο του "αποτυχημένου άριστου"; Πόσο εύκολα θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον και πώς θα μας αντιμετωπίσουν τα παιδιά εκεί; Όσον αφορά τις σχέσεις με τους ήδη υπάρχοντες φίλους μας, να δοκιμαστούν όσο ποτέ άλλοτε, αφού προερχόμαστε από διάφορες περιοχές της Αττικής και η συχνή επαφή μεταξύ μας θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, αν δεν βρισκόμαστε καθημερινά στον ίδιο χώρο. Ελπίζω να λάβετε υπόψη τους προβληματισμούς μου και να πράξετε αναλόγως. Με εκτίμηση, Μαθήτρια Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου