Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Κατ’ αρχήν είναι ευχάριστο που θέλετε να προάγετε την αριστεία. Και συμφωνώ ότι πρέπει να διασφαλίζεται το συνεχές ενδιαφέρον και η αδιάκοπή επιθυμία των παιδιών που φοιτούν στα πρότυπα σχολεία για αριστεία. Αλλά δε νομίζω ότι ο σωστός τρόπος είναι να τιμωρούμε τα παιδιά τα οποία ήδη έχουν αποδείξει την αξία τους με τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα γυμνάσια υποβάλλοντάς τους εκ νέου στην αντίστοιχη, ιδιαίτερα στρεσογόνο διαδικασία. Πρέπει να τα αφήσουμε να εξελιχθούν στο περιβάλλον αυτό καθ’ όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να αφομοιώσουν όλα όσα έχει να τους προσφέρει το σχολείο τους και να αφήσουμε την αριστεία να ανθίσει απρόσκοπτα. Μπορεί να μπει ένας κατώτατος μέσος όρος ως προϋπόθεση ώστε να μπορούν τα παιδιά να διατηρήσουν τη θέση τους στο συνδεδεμένο Λύκειο με το Πρότυπο Γυμνάσιο στο οποίο φοιτούν.
Από την άλλη, θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να δίνονται ευκαιρίες σε μαθητές που τελειώνουν την Γ’ Γυμνασίου και είναι πιο ώριμοι απ’ ότι τελειώνοντας το Δημοτικό να φοιτήσουν σε ένα σχολείο αρίστων. Οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν είτε επιπλέον τμήματα στα Πρότυπα Λύκεια, είτε περισσότερα Πρότυπα Λύκεια χωρίς σύνδεση με κάποια Γυμνάσια.
Σε κάθε περίπτωση, η αδικία είναι μεγάλη για τα παιδιά που έχουν εισαχθεί ήδη και φοιτούν σε κάποιο Πρότυπο Γυμνάσιο, καθώς, βάσει των προηγούμενων νομοθετικών διατάξεων, εισήχθησαν με την πεποίθηση ότι θα φοιτήσουν 6 χρόνια στο «σχολείο τους» και τώρα βλέπουν να ανατρέπονται τα δεδομένα με τα οποία πήραν αυτήν την απόφαση.
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Κατ’ αρχήν είναι ευχάριστο που θέλετε να προάγετε την αριστεία. Και συμφωνώ ότι πρέπει να διασφαλίζεται το συνεχές ενδιαφέρον και η αδιάκοπή επιθυμία των παιδιών που φοιτούν στα πρότυπα σχολεία για αριστεία. Αλλά δε νομίζω ότι ο σωστός τρόπος είναι να τιμωρούμε τα παιδιά τα οποία ήδη έχουν αποδείξει την αξία τους με τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα γυμνάσια υποβάλλοντάς τους εκ νέου στην αντίστοιχη, ιδιαίτερα στρεσογόνο διαδικασία. Πρέπει να τα αφήσουμε να εξελιχθούν στο περιβάλλον αυτό καθ’ όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να αφομοιώσουν όλα όσα έχει να τους προσφέρει το σχολείο τους και να αφήσουμε την αριστεία να ανθίσει απρόσκοπτα. Μπορεί να μπει ένας κατώτατος μέσος όρος ως προϋπόθεση ώστε να μπορούν τα παιδιά να διατηρήσουν τη θέση τους στο συνδεδεμένο Λύκειο με το Πρότυπο Γυμνάσιο στο οποίο φοιτούν. Από την άλλη, θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να δίνονται ευκαιρίες σε μαθητές που τελειώνουν την Γ’ Γυμνασίου και είναι πιο ώριμοι απ’ ότι τελειώνοντας το Δημοτικό να φοιτήσουν σε ένα σχολείο αρίστων. Οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν είτε επιπλέον τμήματα στα Πρότυπα Λύκεια, είτε περισσότερα Πρότυπα Λύκεια χωρίς σύνδεση με κάποια Γυμνάσια. Σε κάθε περίπτωση, η αδικία είναι μεγάλη για τα παιδιά που έχουν εισαχθεί ήδη και φοιτούν σε κάποιο Πρότυπο Γυμνάσιο, καθώς, βάσει των προηγούμενων νομοθετικών διατάξεων, εισήχθησαν με την πεποίθηση ότι θα φοιτήσουν 6 χρόνια στο «σχολείο τους» και τώρα βλέπουν να ανατρέπονται τα δεδομένα με τα οποία πήραν αυτήν την απόφαση.