ΔΙΑΤΗΡΗΣH ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΎ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Π.Σ.Π.Θ.
84 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του το Πειραματικό Σχολείο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ.) εξαιτίας του παρόντος νομοσχεδίου χάνει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του (πειραματικό) ως προς τη λειτουργία του καθώς σ’ αυτό εφαρμόζονται πρωτοποριακές μέθοδοι διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης διδασκομένων και διδασκόντων ενώ πραγματοποιούνται σε όλες τις βαθμίδες υποδειγματικές διδασκαλίες που παρακολουθούνται από φοιτητές των σχολών και τμημάτων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες θα καταρτίσουν τους επόμενους εκπαιδευτικούς τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Χάνεται επίσης η απευθείας διασύνδεση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων: νηπιαγωγείο-> δημοτικό-> γυμνάσιο-> λύκειο. Η ύπαρξη όλων των βαθμίδων σε μια ενιαία κτιριακή δομή (και όχι σε διάσπαρτα σημεία της πόλης), προσφέρει τη δυνατότητα εξαγωγής συνολικών και ουσιαστικών συμπερασμάτων για τις μεθόδους Πειραματικής διδασκαλίας. Επιπλέον, η ύπαρξη εκπαιδευτικής συνέχειας, καλλιεργεί στα παιδιά το αίσθημα της ασφάλειας, γεγονός που συμβάλλει στη ανάπτυξη υγιών προσωπικοτήτων και στη δημιουργία ισχυρών δεσμών: τόσο μεταξύ των μαθητών όλων των τάξεων, όσο και μεταξύ γονέων και δασκάλων.
Με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου το Π.Σ.Π.Θ. ακρωτηριάζεται, αφού το Γυμνάσιο και το Λύκειο γίνονται Πρότυπα, ενώ το Δημοτικό, που παραμένει Πειραματικό, αποσυνδέεται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση. Την ίδια στιγμή πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια χωρίς καμία προηγούμενη ή άλλη διασύνδεση, παραμένουν πειραματικά.
Με την μετατροπή αυτή, το ΠΣΠΘ θα χάσει τον ενιαίο πειραματικό του χαρακτήρα και την διασύνδεση του από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Όταν το ίδιο το Νομοσχέδιο στο άρθρο 13 υποστηρίζει την αναγκαιότητα και σημαντικότητα της διασύνδεσης, επιχειρηματολογώντας υπέρ αυτής στην Αιτιολογική του Έκθεση, πώς είναι δυνατόν να την καταργεί στο εν λόγω σχολείο;
Το ζητούμενο τελικώς δεν είναι να δημιουργηθεί άλλο ένα Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά να κρατηθεί ζωντανό το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο συνδεδεμένα μεταξύ τους και να αναβαθμιστεί ως τέτοιο, ώστε να συνεχίσει να επιτελεί το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εκπαιδευτικό του έργο,όπως σχεδιάστηκε άλλωστε από τον ιδρυτή του.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Ζ. Καζάκος
Πρόεδρος του Συλλογου Αποφοίτων του Π.Σ.Π.Θ.
ΔΙΑΤΗΡΗΣH ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΎ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Π.Σ.Π.Θ. 84 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του το Πειραματικό Σχολείο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ.) εξαιτίας του παρόντος νομοσχεδίου χάνει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του (πειραματικό) ως προς τη λειτουργία του καθώς σ’ αυτό εφαρμόζονται πρωτοποριακές μέθοδοι διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης διδασκομένων και διδασκόντων ενώ πραγματοποιούνται σε όλες τις βαθμίδες υποδειγματικές διδασκαλίες που παρακολουθούνται από φοιτητές των σχολών και τμημάτων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες θα καταρτίσουν τους επόμενους εκπαιδευτικούς τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Χάνεται επίσης η απευθείας διασύνδεση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων: νηπιαγωγείο-> δημοτικό-> γυμνάσιο-> λύκειο. Η ύπαρξη όλων των βαθμίδων σε μια ενιαία κτιριακή δομή (και όχι σε διάσπαρτα σημεία της πόλης), προσφέρει τη δυνατότητα εξαγωγής συνολικών και ουσιαστικών συμπερασμάτων για τις μεθόδους Πειραματικής διδασκαλίας. Επιπλέον, η ύπαρξη εκπαιδευτικής συνέχειας, καλλιεργεί στα παιδιά το αίσθημα της ασφάλειας, γεγονός που συμβάλλει στη ανάπτυξη υγιών προσωπικοτήτων και στη δημιουργία ισχυρών δεσμών: τόσο μεταξύ των μαθητών όλων των τάξεων, όσο και μεταξύ γονέων και δασκάλων. Με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου το Π.Σ.Π.Θ. ακρωτηριάζεται, αφού το Γυμνάσιο και το Λύκειο γίνονται Πρότυπα, ενώ το Δημοτικό, που παραμένει Πειραματικό, αποσυνδέεται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση. Την ίδια στιγμή πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια χωρίς καμία προηγούμενη ή άλλη διασύνδεση, παραμένουν πειραματικά. Με την μετατροπή αυτή, το ΠΣΠΘ θα χάσει τον ενιαίο πειραματικό του χαρακτήρα και την διασύνδεση του από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Όταν το ίδιο το Νομοσχέδιο στο άρθρο 13 υποστηρίζει την αναγκαιότητα και σημαντικότητα της διασύνδεσης, επιχειρηματολογώντας υπέρ αυτής στην Αιτιολογική του Έκθεση, πώς είναι δυνατόν να την καταργεί στο εν λόγω σχολείο; Το ζητούμενο τελικώς δεν είναι να δημιουργηθεί άλλο ένα Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά να κρατηθεί ζωντανό το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο συνδεδεμένα μεταξύ τους και να αναβαθμιστεί ως τέτοιο, ώστε να συνεχίσει να επιτελεί το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εκπαιδευτικό του έργο,όπως σχεδιάστηκε άλλωστε από τον ιδρυτή του. Με εκτίμηση, Γιάννης Ζ. Καζάκος Πρόεδρος του Συλλογου Αποφοίτων του Π.Σ.Π.Θ.