Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από τα μέλη της – εσωτερική αξιολόγηση – αποβλέπει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του σχολικού κλίματος . Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, σε συνεργασία με μαθητές και γονείς, θέτουν στόχους και προσπαθούν να τους επιτύχουν. Με την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου εκτιμούν ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν και ποιοι όχι και γιατί. Εντοπίζουν αδυναμίες και δυσκολίες, τις οποίες προσπαθούν να διαχειριστούν και να βελτιώσουν στο μέλλον. Έτσι, ολόκληρη η σχολική κοινότητα εξελίσσεται και προοδεύει – συχνά και με υποστήριξη κάποιου ΑΕΙ. Η εξωτερική αξιολόγηση, όπως χαρακτηρίζεται, τι στόχο έχει; Για ποιο λόγο πρέπει να επιτελεστεί; Ποιον μπορεί να ωφελήσει; Ποιον εξυπηρετεί; Μάλλον δεν χρειάζεται.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από τα μέλη της – εσωτερική αξιολόγηση – αποβλέπει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του σχολικού κλίματος . Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, σε συνεργασία με μαθητές και γονείς, θέτουν στόχους και προσπαθούν να τους επιτύχουν. Με την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου εκτιμούν ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν και ποιοι όχι και γιατί. Εντοπίζουν αδυναμίες και δυσκολίες, τις οποίες προσπαθούν να διαχειριστούν και να βελτιώσουν στο μέλλον. Έτσι, ολόκληρη η σχολική κοινότητα εξελίσσεται και προοδεύει – συχνά και με υποστήριξη κάποιου ΑΕΙ. Η εξωτερική αξιολόγηση, όπως χαρακτηρίζεται, τι στόχο έχει; Για ποιο λόγο πρέπει να επιτελεστεί; Ποιον μπορεί να ωφελήσει; Ποιον εξυπηρετεί; Μάλλον δεν χρειάζεται.