Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως
Αθήνα, 6 Μαΐου 2020
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Με την παρούσα θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας, ως 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), σχετικά με το άρθρο 13 από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Προς έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι μετατρέπετε το σχολείο μας από Πειραματικό σε Πρότυπο. Θεωρούμε πως η απόφαση αυτή λήφθηκε χωρίς να λάβετε υπόψη σας τα 91 χρόνια ιστορίας του σχολείου μας, την πορεία και τον ρόλο του στον χώρο της εκπαίδευσης από το 1929. Στο σχολείο μας, σήμερα, συστεγάζονται και οι τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, και οι τρεις χαρακτηρίζονται από τον πειραματικό τους χαρακτήρα. Με το άρθρο 13, το Δημοτικό παραμένει στην φιλοσοφία του Πειραματικού όμως το Γυμνάσιο και το Λύκειο θα αποκτήσουν την φιλοσοφία της αριστείας και μόνον αυτής…
Σε αυτήν την επιστολή, θα θέλαμε να μιλήσουμε για εμάς προσωπικά και να σας εκφράσουμε ανοιχτά την άποψή μας. Ίσως δεν ήταν όνειρο του καθενός μας να φοιτήσει στο σχολείο αυτό, ορισμένοι από εμάς ήθελαν να αποφύγουν την φοίτηση στο ‘’σχολείο της γειτονιάς’’, διότι όπως γνωρίζετε πολλά σχολεία παρουσιάζουν έντονα κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς. Έτσι το ΠΣΠΑ έρχεται ως σωσίβια λέμβος για μαθητές και γονείς, καθώς στο σχολείο μας η παραβατικότητα είναι μηδενική.
Με το άρθρο 13, βάζοντας εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, όχι μόνο στερείτε από κάποιο παιδί που δεν είναι άριστο, αλλά ίσως διαθέτει άλλα χαρίσματα, να φοιτήσει στο ΠΣΠΑ, αναγκάζετε εμάς, τους μαθητές να μπούμε στην διαδικασία των διπλών εξετάσεων. Έτσι, θεωρούμε πως αποπροσανατολίζετε τον στόχο μας και μετατρέπετε το σχολείο μας σε ελεγκτικό μηχανισμό της γνώσης. Μπορεί να μην φοιτούν όλοι από εμάς το ίδιο χρονικό διάστημα στο ΠΣΠΑ, αλλά σίγουρα όλοι μας έχουμε βιώσει το κάλο που μας έχει κάνει αυτό το σχολείο και από την άποψη των καθηγητών μας, αλλά και για την συνεργασία του σχολείου μας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και τις δειγματικές διδασκαλίες όπου πραγματοποιούμε. Ωστόσο σε ένα ή δυο χρόνια, αντίστοιχα, ίσως αλλάξουμε σχολικό περιβάλλον και εν τέλη καταλήξουμε στο σχολείο της γειτονίας μας διότι θα έχουμε αποτύχει στις μεταβατικές εξετάσεις. Έτσι, θα πρέπει να ενταχτούμε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον, ανεπιθύμητο για εμάς, και να χάσουμε κάθε επαφή με τους καθηγητές μας, τους συμμαθητές μας και γενικότερα με το ΠΣΠΑ, αλλά όχι από επιλογή μας, αλλά επειδή δεν είμαστε άριστοι. Αναρωτιόμαστε, γιατί άραγε το ΠΣΠΑ να πρέπει να γίνει Πρότυπο ενώ τόσα χρόνια είναι Πειραματικό και διαθέτει μείγμα μαθητών, που άλλωστε αυτό είναι και μια από τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική υλοποίηση του σκοπού του, γιατί;
Κυρία Υπουργέ, γνωρίζουμε την ευαισθησία σας και γι΄ αυτό σας ζητάμε να απαλείψετε το άρθρο 13 από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.
Μετά τιμής
το 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του ΠΣΠΑ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως Αθήνα, 6 Μαΐου 2020 Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Με την παρούσα θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας, ως 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), σχετικά με το άρθρο 13 από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Προς έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι μετατρέπετε το σχολείο μας από Πειραματικό σε Πρότυπο. Θεωρούμε πως η απόφαση αυτή λήφθηκε χωρίς να λάβετε υπόψη σας τα 91 χρόνια ιστορίας του σχολείου μας, την πορεία και τον ρόλο του στον χώρο της εκπαίδευσης από το 1929. Στο σχολείο μας, σήμερα, συστεγάζονται και οι τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, και οι τρεις χαρακτηρίζονται από τον πειραματικό τους χαρακτήρα. Με το άρθρο 13, το Δημοτικό παραμένει στην φιλοσοφία του Πειραματικού όμως το Γυμνάσιο και το Λύκειο θα αποκτήσουν την φιλοσοφία της αριστείας και μόνον αυτής… Σε αυτήν την επιστολή, θα θέλαμε να μιλήσουμε για εμάς προσωπικά και να σας εκφράσουμε ανοιχτά την άποψή μας. Ίσως δεν ήταν όνειρο του καθενός μας να φοιτήσει στο σχολείο αυτό, ορισμένοι από εμάς ήθελαν να αποφύγουν την φοίτηση στο ‘’σχολείο της γειτονιάς’’, διότι όπως γνωρίζετε πολλά σχολεία παρουσιάζουν έντονα κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς. Έτσι το ΠΣΠΑ έρχεται ως σωσίβια λέμβος για μαθητές και γονείς, καθώς στο σχολείο μας η παραβατικότητα είναι μηδενική. Με το άρθρο 13, βάζοντας εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, όχι μόνο στερείτε από κάποιο παιδί που δεν είναι άριστο, αλλά ίσως διαθέτει άλλα χαρίσματα, να φοιτήσει στο ΠΣΠΑ, αναγκάζετε εμάς, τους μαθητές να μπούμε στην διαδικασία των διπλών εξετάσεων. Έτσι, θεωρούμε πως αποπροσανατολίζετε τον στόχο μας και μετατρέπετε το σχολείο μας σε ελεγκτικό μηχανισμό της γνώσης. Μπορεί να μην φοιτούν όλοι από εμάς το ίδιο χρονικό διάστημα στο ΠΣΠΑ, αλλά σίγουρα όλοι μας έχουμε βιώσει το κάλο που μας έχει κάνει αυτό το σχολείο και από την άποψη των καθηγητών μας, αλλά και για την συνεργασία του σχολείου μας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και τις δειγματικές διδασκαλίες όπου πραγματοποιούμε. Ωστόσο σε ένα ή δυο χρόνια, αντίστοιχα, ίσως αλλάξουμε σχολικό περιβάλλον και εν τέλη καταλήξουμε στο σχολείο της γειτονίας μας διότι θα έχουμε αποτύχει στις μεταβατικές εξετάσεις. Έτσι, θα πρέπει να ενταχτούμε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον, ανεπιθύμητο για εμάς, και να χάσουμε κάθε επαφή με τους καθηγητές μας, τους συμμαθητές μας και γενικότερα με το ΠΣΠΑ, αλλά όχι από επιλογή μας, αλλά επειδή δεν είμαστε άριστοι. Αναρωτιόμαστε, γιατί άραγε το ΠΣΠΑ να πρέπει να γίνει Πρότυπο ενώ τόσα χρόνια είναι Πειραματικό και διαθέτει μείγμα μαθητών, που άλλωστε αυτό είναι και μια από τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική υλοποίηση του σκοπού του, γιατί; Κυρία Υπουργέ, γνωρίζουμε την ευαισθησία σας και γι΄ αυτό σας ζητάμε να απαλείψετε το άρθρο 13 από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Μετά τιμής το 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του ΠΣΠΑ