Η ΠΕΚΑΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης) προτείνει την επαναφορά της γραπτής εξέτασης του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γενικού Λυκείου, κατ’ αναλογία και κατ’ επέκταση της επαναφοράς της γραπτής εξέτασης του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Ταυτόχρονα, προτείνει την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της εξέτασης αυτής, με στόχο την αξιολόγηση περισσότερων γνωστικών περιοχών και γλωσσικών δεξιοτήτων, όπως γλωσσική επίγνωση, κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου και διαμεσολάβηση. Με την αναβάθμιση αυτή θα μπορέσει η γραπτή εξέταση του μαθήματος να προσεγγίζει τόσο τις εξετάσεις του ειδικού μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στις πανελλήνιες εξετάσεις όσο και τις εξετάσεις πιστοποίησης του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) έτσι ώστε να επιτευχθεί ομαλά η σύνδεση της διδασκαλίας του μαθήματος με την προαιρετική πιστοποίηση αυτού μέσα στο σχολείο, η οποία, κατά τη γνώμη μας, θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, μέσα από τη σύνδεση με το ΚΠγ, θα δίνεται η δυνατότητα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας στην αγγλική γλώσσα στο ανώτερο δυνατό επίπεδο (Γ1/Γ2), δεδομένου ότι αποτελεί προσόν επαγγελματικής ζωής και εφόδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η ΠΕΚΑΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης) προτείνει την επαναφορά της γραπτής εξέτασης του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γενικού Λυκείου, κατ’ αναλογία και κατ’ επέκταση της επαναφοράς της γραπτής εξέτασης του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Ταυτόχρονα, προτείνει την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της εξέτασης αυτής, με στόχο την αξιολόγηση περισσότερων γνωστικών περιοχών και γλωσσικών δεξιοτήτων, όπως γλωσσική επίγνωση, κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου και διαμεσολάβηση. Με την αναβάθμιση αυτή θα μπορέσει η γραπτή εξέταση του μαθήματος να προσεγγίζει τόσο τις εξετάσεις του ειδικού μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στις πανελλήνιες εξετάσεις όσο και τις εξετάσεις πιστοποίησης του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) έτσι ώστε να επιτευχθεί ομαλά η σύνδεση της διδασκαλίας του μαθήματος με την προαιρετική πιστοποίηση αυτού μέσα στο σχολείο, η οποία, κατά τη γνώμη μας, θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, μέσα από τη σύνδεση με το ΚΠγ, θα δίνεται η δυνατότητα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας στην αγγλική γλώσσα στο ανώτερο δυνατό επίπεδο (Γ1/Γ2), δεδομένου ότι αποτελεί προσόν επαγγελματικής ζωής και εφόδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.