Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Τα Πειραματικά Σχολεία των ΑΕΙ (π.χ. του Πανεπιστημίου Πατρών) παρουσιάζουν
ένα αδιάσπαστο σύνολο. Τα παιδιά εισάγονται στο νηπιαγωγείο με κλήρωση και
συνεχίζουν στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Νέοι μαθητές εμπλουτίζουν το
τυχαίο αυτό δείγμα με κλήρωση στην Α ́ Γυμνασίου και στην Α ́ Λυκείου. Με αυτόν
τον τρόπο επιτυγχάνεται ο ενιαίος χαρακτήρας των σχολείων αυτών.
Αυτή ακριβώς η διασύνδεση είναι που επιτρέπει την σε βάθος χρόνου
παρακολούθηση και εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την επίτευξη των στόχων
του Πειραματικού Σχολείου.
Το Υπό Ψήφιση άρθρο οδηγεί προς αντίθετη κατεύθυνση, καταργώντας τη
διασύνδεση των βαθμίδων της Πειραματικής εκπαίδευσης και τη συστηματική και
επιστημονικά ορθή ανωτέρω προσέγγιση. Η κατάργηση της διασύνδεσής τους ή η
μετατροπή τους σε
Πρότυπα Σχολεία αναιρεί αυτόματα τον λόγο ύπαρξης τους.
Στην Πάτρα λειτουργούν σήμερα δύο σχολεία ως Πειραματικά.
1) Το ιστορικό Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΣΠΠ), σχολείο
όλων των βαθμίδων, το οποίο ευρίσκεται εκτός αστικού ιστού κοντά στο
Πανεπιστήμιο Πατρών. Η εισαγωγή στο σχολείο αυτό γίνεται ιστορικά με κλήρωση.
2) Τα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια (πρώην Πρότυπα) ευρίσκονται εντός
αστικού ιστού γνωστά ως “σχολεία του Λάγγουρα”. Η εισαγωγή στα σχολεία αυτά
γίνονταν με εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου όσο αυτά ήταν χαρακτηρισμένα ως
Πρότυπα.
Θα πρότεινα:
1) Να παραμείνει το ιστορικό ΠΣΠΠ ως Πειραματικό Σχολείο και να αποκατασταθεί
η διασύνδεση μεταξύ των βαθμίδων του.
2) Τα σημερινά Πειραματικά (Γυμνάσια και Λύκεια) Σχολεία του Λάγγουρα να
μετατραπούν ξανά σε Πρότυπα.
Με εκτίμηση,
Βασιλική Αργυριάδου
Μητέρα μαθήτριας Ε’ Δημοτικού
Πειραματικού Σχολείου Πατρών
Νευρολόγος
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Τα Πειραματικά Σχολεία των ΑΕΙ (π.χ. του Πανεπιστημίου Πατρών) παρουσιάζουν ένα αδιάσπαστο σύνολο. Τα παιδιά εισάγονται στο νηπιαγωγείο με κλήρωση και συνεχίζουν στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Νέοι μαθητές εμπλουτίζουν το τυχαίο αυτό δείγμα με κλήρωση στην Α ́ Γυμνασίου και στην Α ́ Λυκείου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο ενιαίος χαρακτήρας των σχολείων αυτών. Αυτή ακριβώς η διασύνδεση είναι που επιτρέπει την σε βάθος χρόνου παρακολούθηση και εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την επίτευξη των στόχων του Πειραματικού Σχολείου. Το Υπό Ψήφιση άρθρο οδηγεί προς αντίθετη κατεύθυνση, καταργώντας τη διασύνδεση των βαθμίδων της Πειραματικής εκπαίδευσης και τη συστηματική και επιστημονικά ορθή ανωτέρω προσέγγιση. Η κατάργηση της διασύνδεσής τους ή η μετατροπή τους σε Πρότυπα Σχολεία αναιρεί αυτόματα τον λόγο ύπαρξης τους. Στην Πάτρα λειτουργούν σήμερα δύο σχολεία ως Πειραματικά. 1) Το ιστορικό Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΣΠΠ), σχολείο όλων των βαθμίδων, το οποίο ευρίσκεται εκτός αστικού ιστού κοντά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η εισαγωγή στο σχολείο αυτό γίνεται ιστορικά με κλήρωση. 2) Τα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια (πρώην Πρότυπα) ευρίσκονται εντός αστικού ιστού γνωστά ως “σχολεία του Λάγγουρα”. Η εισαγωγή στα σχολεία αυτά γίνονταν με εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου όσο αυτά ήταν χαρακτηρισμένα ως Πρότυπα. Θα πρότεινα: 1) Να παραμείνει το ιστορικό ΠΣΠΠ ως Πειραματικό Σχολείο και να αποκατασταθεί η διασύνδεση μεταξύ των βαθμίδων του. 2) Τα σημερινά Πειραματικά (Γυμνάσια και Λύκεια) Σχολεία του Λάγγουρα να μετατραπούν ξανά σε Πρότυπα. Με εκτίμηση, Βασιλική Αργυριάδου Μητέρα μαθήτριας Ε’ Δημοτικού Πειραματικού Σχολείου Πατρών Νευρολόγος