Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα πρέπει να είναι 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης, προκειμένου να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Αντίστοιχα, το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τον μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων ανά τμήμα, δηλαδή 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης.
Επίσης, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών και νηπίων-προνηπίων δεν πρέπει να είναι μικρότερος από 12 και όχι μικρότερος από 20 μαθητές και 16 νήπια-προνήπια αντίστοιχα ανά τμήμα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα καταμερισμού των μαθητών ανά τάξη στις σχολικές μονάδες με δημιουργία ολιγομελών τμημάτων που θα βελτιώσει και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη.
Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης πρέπει να καθορίζεται επίσης με βάση το εμβαδόν κάθε τάξης, καθώς στις σχολικές μονάδες υπάρχουν σχολικές αίθουσες διαφόρων επιφανειών. Έτσι και με βάση τα εγκεκριμένα κτιριολογικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, η αναλογία που πρέπει να τηρείται είναι 1 μαθητής/1,5 τ.μ.
Με βάση λοιπόν αυτή την αναλογία, θα πρέπει να καθορίζεται για κάθε συγκεκριμένη σχολική αίθουσα κάθε σχολικής μονάδας από τον αντίστοιχο Δήμο σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου, ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά συγκεκριμένη αίθουσα. Η προϋπόθεση αυτή είναι απολύτως απαραίτητη, καθώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μικρών σχολικών αιθουσών στις οποίες στοιβάζεται δυσανάλογα μεγάλος αριθμός μαθητών, τηρώντας μόνο το όριο του μέγιστου αριθμού μαθητών που ισχύει, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην τάξη.
Οι παραπάνω προτάσεις είναι δεδομένο ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στις σχολικές αίθουσες και της βελτίωσης των συνθηκών διδασκαλίας των μαθητών. Επίσης, η αναγκαιότητα των προτάσεων αυτών ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς η υγιεινή και ασφάλεια των μαθητών μέσα στις σχολικές αίθουσες και η αποφυγή συνωστισμού είναι πλέον πρωτίστης σημασίας.
Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα πρέπει να είναι 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης, προκειμένου να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Αντίστοιχα, το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τον μέγιστο αριθμό νηπίων-προνηπίων ανά τμήμα, δηλαδή 22 χωρίς καμία δυνατότητα προσαύξησης. Επίσης, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών και νηπίων-προνηπίων δεν πρέπει να είναι μικρότερος από 12 και όχι μικρότερος από 20 μαθητές και 16 νήπια-προνήπια αντίστοιχα ανά τμήμα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα καταμερισμού των μαθητών ανά τάξη στις σχολικές μονάδες με δημιουργία ολιγομελών τμημάτων που θα βελτιώσει και την όλη εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη. Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης πρέπει να καθορίζεται επίσης με βάση το εμβαδόν κάθε τάξης, καθώς στις σχολικές μονάδες υπάρχουν σχολικές αίθουσες διαφόρων επιφανειών. Έτσι και με βάση τα εγκεκριμένα κτιριολογικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, η αναλογία που πρέπει να τηρείται είναι 1 μαθητής/1,5 τ.μ. Με βάση λοιπόν αυτή την αναλογία, θα πρέπει να καθορίζεται για κάθε συγκεκριμένη σχολική αίθουσα κάθε σχολικής μονάδας από τον αντίστοιχο Δήμο σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου, ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά συγκεκριμένη αίθουσα. Η προϋπόθεση αυτή είναι απολύτως απαραίτητη, καθώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μικρών σχολικών αιθουσών στις οποίες στοιβάζεται δυσανάλογα μεγάλος αριθμός μαθητών, τηρώντας μόνο το όριο του μέγιστου αριθμού μαθητών που ισχύει, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στην τάξη. Οι παραπάνω προτάσεις είναι δεδομένο ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στις σχολικές αίθουσες και της βελτίωσης των συνθηκών διδασκαλίας των μαθητών. Επίσης, η αναγκαιότητα των προτάσεων αυτών ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς η υγιεινή και ασφάλεια των μαθητών μέσα στις σχολικές αίθουσες και η αποφυγή συνωστισμού είναι πλέον πρωτίστης σημασίας.