Αν πραγματικά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να στηρίξει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό πρέπει να θεσπίσει κίνητρα. Ένα από αυτά είναι η πενταετία με επιμίσθιο για όλους. Αυτό ίσχυε πάντα και πρέπει να επανέλθει. Γιατί στα ευρωπαϊκά σχολεία η απόσπαση γίνεται για 7+2 χρονια;
Γιατί αυτός ο διαχωρισμός ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς αλλά και στα παιδιά των ευκατάστατων οικογενειών και των πτωχών ομογενών. Η μικρή παραμονή των εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο δεν βοηθά στην εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.Απαιτείται χρόνος για προσαρμογή και για να κτιστούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσυνης.Εξάλλου η υφυπουργός κυρία Ζαχαράκη θέλοντας να δώσει κίνητρα εξήγγειλε την πενταετία και τώρα την παίρνει πίσω. Ακατανόητο. Οικονομικό κόστος δεν υφίσταται. Φέτος αυξήθηκαν κατά δήλωση της υφυπουργού στη Βουλή τα κονδυλια για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.Τι ήταν αυτό που έκανε το υπουργείο να αθετήσει την υπόσχεση; Μεγάλη απογοήτευση. Πάλι τα ίδια. Για άλλη μια φορά εμπαιγμός. Στη Βαυαρία μόνο φέτος θα υπάρξουν 40 κενά.Θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στα σχολεία και εξαιτίας της υγιεινομικής κρίσης δεν θα υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον για απόσπαση εκπαιδευτικών από την Ελλάδα.
Επίσης καλό θα ήταν να δημιουργηθούν υπηρεσιακά συμβούλια ώστε να υπάρχει διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών.Να γίνονται εγκαίρως οι προσκλήσεις ενδιαφέροντος απόσπασης,να δίνονται τα κενα των σχολείων για να γνωρίζουν που θα τοποθετηθούν. Διαφορετικά αναγκάζονται σε ανακλήσεις για τις οποίες τιμωρούνται με αποκλεισμό δύο ετών.
Καλοδεχούμενη η παράλληλη στήριξη αλλά πώς θα υποστηριχθεί χωρίς εκπαιδευτικούς; Επίσης καλό θα ήταν η δημιουργία τάξεων υποδοχής για τα Ελληνόπουλα που έρχονται στα σχολεία από Ελλάδα χωρίς να γνωρίζουν καθόλου τη γερμανική γλώσσα. Χρειάζονται υποστήριξη.Τελος επειδή γίνεται πολύς λόγος για την πρόσληψη ομογενών συμβασιούχων εκπαιδευτικών νομίζω οτι θα βοηθούσαν στα γερμανόφωνα μαθήματα καθώς γνωρίζουν πολύ καλά τη γερμανική γλώσσα σχεδόν ως μητρική. Για τα ελληνικά όμως μαθήματα επιβάλλεται να αποσπώνται Έλληνες δάσκαλοι με εμπειρία,με πολύ καλή γνώση των Ελληνικών μεταλαμπαδεύοντας και την ελληνική κουλτούρα,αρχές και αξίες του τόπου μας. Η συνύπαρξη αυτών των εκπαιδευτικών μόνο καλό θα κάνει στα Ελληνόπουλα της ομογένειας. Ας το ξανασκεφτεί το υπουργείο γιατί το Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Αν πραγματικά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να στηρίξει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό πρέπει να θεσπίσει κίνητρα. Ένα από αυτά είναι η πενταετία με επιμίσθιο για όλους. Αυτό ίσχυε πάντα και πρέπει να επανέλθει. Γιατί στα ευρωπαϊκά σχολεία η απόσπαση γίνεται για 7+2 χρονια; Γιατί αυτός ο διαχωρισμός ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς αλλά και στα παιδιά των ευκατάστατων οικογενειών και των πτωχών ομογενών. Η μικρή παραμονή των εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο δεν βοηθά στην εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.Απαιτείται χρόνος για προσαρμογή και για να κτιστούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσυνης.Εξάλλου η υφυπουργός κυρία Ζαχαράκη θέλοντας να δώσει κίνητρα εξήγγειλε την πενταετία και τώρα την παίρνει πίσω. Ακατανόητο. Οικονομικό κόστος δεν υφίσταται. Φέτος αυξήθηκαν κατά δήλωση της υφυπουργού στη Βουλή τα κονδυλια για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.Τι ήταν αυτό που έκανε το υπουργείο να αθετήσει την υπόσχεση; Μεγάλη απογοήτευση. Πάλι τα ίδια. Για άλλη μια φορά εμπαιγμός. Στη Βαυαρία μόνο φέτος θα υπάρξουν 40 κενά.Θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στα σχολεία και εξαιτίας της υγιεινομικής κρίσης δεν θα υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον για απόσπαση εκπαιδευτικών από την Ελλάδα. Επίσης καλό θα ήταν να δημιουργηθούν υπηρεσιακά συμβούλια ώστε να υπάρχει διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών.Να γίνονται εγκαίρως οι προσκλήσεις ενδιαφέροντος απόσπασης,να δίνονται τα κενα των σχολείων για να γνωρίζουν που θα τοποθετηθούν. Διαφορετικά αναγκάζονται σε ανακλήσεις για τις οποίες τιμωρούνται με αποκλεισμό δύο ετών. Καλοδεχούμενη η παράλληλη στήριξη αλλά πώς θα υποστηριχθεί χωρίς εκπαιδευτικούς; Επίσης καλό θα ήταν η δημιουργία τάξεων υποδοχής για τα Ελληνόπουλα που έρχονται στα σχολεία από Ελλάδα χωρίς να γνωρίζουν καθόλου τη γερμανική γλώσσα. Χρειάζονται υποστήριξη.Τελος επειδή γίνεται πολύς λόγος για την πρόσληψη ομογενών συμβασιούχων εκπαιδευτικών νομίζω οτι θα βοηθούσαν στα γερμανόφωνα μαθήματα καθώς γνωρίζουν πολύ καλά τη γερμανική γλώσσα σχεδόν ως μητρική. Για τα ελληνικά όμως μαθήματα επιβάλλεται να αποσπώνται Έλληνες δάσκαλοι με εμπειρία,με πολύ καλή γνώση των Ελληνικών μεταλαμπαδεύοντας και την ελληνική κουλτούρα,αρχές και αξίες του τόπου μας. Η συνύπαρξη αυτών των εκπαιδευτικών μόνο καλό θα κάνει στα Ελληνόπουλα της ομογένειας. Ας το ξανασκεφτεί το υπουργείο γιατί το Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται.