Πραγματικά απορώ… Τι οφέλη θα μπορούσε να έχει για τα παιδιά αυτής της ηλικίας; Οι γονείς μου με είχαν στείλει στην πρώτη δημοτικού σε φροντιστήριο αγγλικών (ήταν δωρεάν για να πιάσουν πελατεία). Ακόμα θυμάμαι τη ματαίωση και το μπέρδεμα που μου είχε προκαλέσει. Αναρωτιόμουν τι στο καλό μαθαίνω. Φαντάζομαι τι αποτυχία θα έχει στα προνήπια και στα νήπια. Εννοείται επίσης πως τίποτα δεν έμαθα και πως μίσησα τα αγγλικά. Από τότε ξάπλωνα στο πάτωμα και έλεγα στους γονείς μου ότι μόνο σηκωτό θα με πάνε στο φροντιστήριο αγγλικών. Εγώ δεν θέλω το παιδί μου να καταπιέζεται σε αυτή την ηλικία με «μαθήματα» και ξένες γλώσσες. Θέλω να παίξει, να δημιουργήσει, να κοινωνικοποιηθεί και να νιώσει ελεύθερο. Τώρα που μπορεί, γιατί μετά δεν θα έχει αυτή τη δυνατότητα. Δεν ξαναγυρίζουν πίσω αυτά τα χρόνια. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έτσι μαθαίνουν. Δηλαδή αν κάνει αγγλικά μια ώρα την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο θα μιλάει άπταιστα μετά από λίγα χρόνια; Άλλο να είσαι δίγλωσσος και άλλο να σου λένε ξαφνικά στα 4 μάθε τα χρώματα στα αγγλικά. Για το παιδί αυτής της ηλικίας άλλα θέματα έχουν προτεραιότητα και σίγουρα δεν πρόκειται να έχει κίνητρο για την εκμάθηση των αγγλικών, αφού δεν το εξυπηρετεί επικοινωνιακά. Δεν με νοιάζει να μάθει στο νηπιαγωγείο τα χρώματα, τους αριθμούς και άλλες λεξούλες στα αγγλικά ή να λέει αγγλικά τραγουδάκια. Θα τα μάθει, όπως τα μάθαμε και εμείς! Αγγλικά στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στο πανεπιστήμιο…. Θα τα μάθουν και τα αγγλικά και όσες γλώσσες μπορούμε να πληρώσουμε (γιατί στο σχολείο δεν πρόκειται). Αντί να βρεθεί μια λύση να γίνει ποιοτική η εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, πάτε να καταστρέψετε τη μοναδική βαθμίδα που λειτουργεί ακόμα καλά. Έχουμε βαρεθεί να πληρώνουμε φροντιστήρια. Ή μήπως τώρα πρεπει να τα στείλουμε φροντιστήριο και από το νηπιαγωγείο; Έτσι θα αναβαθμιστεί η εκπαίδευση;
Πραγματικά απορώ… Τι οφέλη θα μπορούσε να έχει για τα παιδιά αυτής της ηλικίας; Οι γονείς μου με είχαν στείλει στην πρώτη δημοτικού σε φροντιστήριο αγγλικών (ήταν δωρεάν για να πιάσουν πελατεία). Ακόμα θυμάμαι τη ματαίωση και το μπέρδεμα που μου είχε προκαλέσει. Αναρωτιόμουν τι στο καλό μαθαίνω. Φαντάζομαι τι αποτυχία θα έχει στα προνήπια και στα νήπια. Εννοείται επίσης πως τίποτα δεν έμαθα και πως μίσησα τα αγγλικά. Από τότε ξάπλωνα στο πάτωμα και έλεγα στους γονείς μου ότι μόνο σηκωτό θα με πάνε στο φροντιστήριο αγγλικών. Εγώ δεν θέλω το παιδί μου να καταπιέζεται σε αυτή την ηλικία με «μαθήματα» και ξένες γλώσσες. Θέλω να παίξει, να δημιουργήσει, να κοινωνικοποιηθεί και να νιώσει ελεύθερο. Τώρα που μπορεί, γιατί μετά δεν θα έχει αυτή τη δυνατότητα. Δεν ξαναγυρίζουν πίσω αυτά τα χρόνια. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έτσι μαθαίνουν. Δηλαδή αν κάνει αγγλικά μια ώρα την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο θα μιλάει άπταιστα μετά από λίγα χρόνια; Άλλο να είσαι δίγλωσσος και άλλο να σου λένε ξαφνικά στα 4 μάθε τα χρώματα στα αγγλικά. Για το παιδί αυτής της ηλικίας άλλα θέματα έχουν προτεραιότητα και σίγουρα δεν πρόκειται να έχει κίνητρο για την εκμάθηση των αγγλικών, αφού δεν το εξυπηρετεί επικοινωνιακά. Δεν με νοιάζει να μάθει στο νηπιαγωγείο τα χρώματα, τους αριθμούς και άλλες λεξούλες στα αγγλικά ή να λέει αγγλικά τραγουδάκια. Θα τα μάθει, όπως τα μάθαμε και εμείς! Αγγλικά στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στο πανεπιστήμιο…. Θα τα μάθουν και τα αγγλικά και όσες γλώσσες μπορούμε να πληρώσουμε (γιατί στο σχολείο δεν πρόκειται). Αντί να βρεθεί μια λύση να γίνει ποιοτική η εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, πάτε να καταστρέψετε τη μοναδική βαθμίδα που λειτουργεί ακόμα καλά. Έχουμε βαρεθεί να πληρώνουμε φροντιστήρια. Ή μήπως τώρα πρεπει να τα στείλουμε φροντιστήριο και από το νηπιαγωγείο; Έτσι θα αναβαθμιστεί η εκπαίδευση;