Άρθρο 18 - Εξαίρεση των μαθητών των τάξεων Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, επιβαλλόμενη από την αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης
Με το άρθρο 18 τίθεται προς διαβούλευση ο τρόπος εισαγωγής, μεταξύ άλλων και των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου και επιχειρείται μία εκ θεμελίων αλλαγή σε σχέση με τα ισχύοντα διαδοχικά νομοθετήματα (άρθρο 44 Ν. 3966/2011, ως ίσχυε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 11 του Ν. 4327/2015, καθώς και άρθρο 90 Ν.4610/2019). Συγκεκριμένα καταργείται η ρύθμιση που παρείχε τη δυνατότητα εισαγωγής στους μαθητές του Γυμνασίου, οι οποίοι ήδη είχαν επιλεχθεί σε αυτό με εξετάσεις (στην Α΄ τάξη Γυμνασίου), να εγγράφονται αυτοδίκαια στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Λυκείου, χωρίς άλλες ειδικές εξετάσεις, εκτός φυσικά από τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις που ισχύουν για την εν γένει σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο έως το πέρας του Λυκείου.
Ανεξάρτητα των υποστηρικτών ή των επικριτών της, καθώς και της τυχόν σκοπιμότητας ή αναγκαιότητας της νέας ρύθμισης, που στην ουσία εισάγει διπλές εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία, τόσο κατά την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, αλλά επιπροσθέτως επαναληπτικά και για την εισαγωγή τους στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση αυτή ΔΕΝ θα πρέπει να ισχύσει αλλά να εξαιρέσει ρητά τους ήδη φοιτούντες στα Γυμνάσια Πρότυπα Σχολεία και δη τους μαθητές των Α΄ και Β΄ Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, που είναι προφανές ότι θα πληγούν άμεσα από μία τέτοια ρύθμιση. Αν εν τέλει προκριθεί η άνω ρύθμιση είναι δίκαιο κι εύλογο να ισχύσει εφεξής και μόνο για τους μαθητές που πρόκειται να εισαχθούν από το δημοτικό στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2020-2021, ώστε να επιτευχθεί με τον τρόπο αυτό ο απαιτούμενος χρόνος μετάβασης από το ένα πλαίσιο στο άλλο, χωρίς αιφνιδιαστικές δυσμενείς συνέπειες σε βάρος των μαθητών της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου.
Τυχόν επέκταση του άρθρου 18 στους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς (2019-2020), θα αποτελέσει κατάφωρη παραβίαση των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου της χρηστής διοίκησης, της νομιμότητας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, που κατοχυρώνονται ευθέως από τις ισχύουσες συνταγματικές μας διατάξεις και οι οποίες θεμελιώνουν και στηρίζουν ένα σύγχρονο Κράτος Δικαίου και εμπεδώνουν το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη– διοικούμενου απέναντι στην κρατική εξουσία και τις επεμβάσεις– ενέργειές της.
Πολλώ δε μάλλον όταν ο διοικούμενος, εν προκειμένω είναι τα παιδιά μας, παιδιά που σε μία τόσο ευαίσθητη ηλικία υπό την καθοδήγηση των γονέων τους, εμπιστεύθηκαν ένα συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 3966/2011, Ν. 4327/2015, Ν.4610/2019) που επιβεβαιώθηκε κατ’ επανάληψη με συνεχόμενες ιδίου περιεχομένου εξουσιοδοτικές υπουργικές αποφάσεις (ΥΑ 473//2016, 636//2017, 308//2018 και 675//2019), δυνάμει του οποίου οργάνωσαν σε βάθος εξαετίας τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους. Παιδιά που είχαν την βεβαιότητα, όταν καλούνταν να υποστούν την δοκιμασία των εξετάσεων, κατά την εισαγωγή τους στην Α΄ Γυμνασίου, ότι σε περίπτωση επιτυχίας εισαγωγής τους στο Πρότυπο Σχολείο θα παραμείνουν σ’ αυτό για την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους, χωρίς επιπρόσθετες εξετάσεις (επανα-)εισαγωγής τους στην Α΄ Λυκείου, γεγονός στο οποίο και προσέβλεπαν μετά βεβαιότητας μετά την τυχόν επιτυχία τους στην Α΄ Γυμνασίου.
Τυχόν επέκταση του άρθρου 18 στους μαθητές Α και Β Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, θα αποτελέσει ασυνεπή και αντιφατική συμπεριφορά της ευνομούμενης πολιτείας και θα προσβάλει βάναυσα τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη, που επέδειξαν τόσο τα παιδιά αυτά όσο και μεις οι γονείς τους, όταν προβήκαμε στη συγκεκριμένη επιλογή, εμπιστοσύνη που είναι αναγκαία για τη λειτουργία κάθε δημοκρατικής πολιτείας. Η αρχή της εμπιστοσύνης επιβάλλει στην ευνομούμενη και δημοκρατικά οργανωμένη Πολιτεία τη μη διάψευση των δικαιολογημένων προσδοκιών, τις οποίες δημιούργησε η ίδια στους πολίτες- μαθητές της από την προηγούμενη συμπεριφορά της, ήτοι την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου, αναφορικά με την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Υπό το πρίσμα αυτό κάθε τυχόν ρύθμιση που δεν εξαιρεί τουλάχιστον τους άνω μαθητές, θα αποτελεί μη νόμιμη αποδυνάμωση των δικαιωμάτων και των προσδοκιών, που απέκτησαν αυτοί εντελώς καλόπιστα, για μία σταθερή και χωρίς έκπληξη σε βάθος εξαετίας φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την οποία ήταν προετοιμασμένοι πρακτικά και ψυχολογικά.
Κάθε αντίθετη ρύθμιση που θεσπίζει εκ βάθρων αλλαγή της εν λόγω κατάστασης για τους προαναφερόμενους μαθητές, θα αποτελεί προφανή αυτοαναίρεση του κράτους δικαίου, το οποίο θα καταστεί αναξιόπιστο έναντι όλων, κυρίως όμως θα κλονίσει ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη των συγκεκριμένων μαθητών, τα οποία θα βρεθούν να βιώνουν στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας τους μία αιφνίδια και άδικη αλλαγή, που θα ανατρέψει άρδην και αδίκως το προκαθορισμένο, από αυτά, εκπαιδευτικό μέλλον με βάση το ισχύον για χρόνια νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο και πρόσβλεπαν όταν έκαναν τη συγκεκριμένη επιλογή σχολείου.
Ευελπιστώντας ότι γίνεται κατανοητό, ότι εν όψει των συνθηκών η ρύθμιση του άρθρου 18 σίγουρα δεν αποτελεί μεταρρύθμιση για την προαναφερόμενη κατηγορία των συγκεκριμένων μαθητών, αλλά μία αδικία που κλονίζει βάναυσα την εμπιστοσύνη τους και δεν βρίσκει σε καμία περίπτωση δικαιολογητικό ή νόμιμο έρεισμα, σας ζητώ και προσβλέπω, όπως και πολλοί συμπολίτες μου- γονείς τους, τη δικαίωσή τους με τη ρητή εξαίρεσή τους από τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Άρθρο 18 - Εξαίρεση των μαθητών των τάξεων Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, επιβαλλόμενη από την αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης Με το άρθρο 18 τίθεται προς διαβούλευση ο τρόπος εισαγωγής, μεταξύ άλλων και των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου και επιχειρείται μία εκ θεμελίων αλλαγή σε σχέση με τα ισχύοντα διαδοχικά νομοθετήματα (άρθρο 44 Ν. 3966/2011, ως ίσχυε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 11 του Ν. 4327/2015, καθώς και άρθρο 90 Ν.4610/2019). Συγκεκριμένα καταργείται η ρύθμιση που παρείχε τη δυνατότητα εισαγωγής στους μαθητές του Γυμνασίου, οι οποίοι ήδη είχαν επιλεχθεί σε αυτό με εξετάσεις (στην Α΄ τάξη Γυμνασίου), να εγγράφονται αυτοδίκαια στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Λυκείου, χωρίς άλλες ειδικές εξετάσεις, εκτός φυσικά από τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις που ισχύουν για την εν γένει σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο έως το πέρας του Λυκείου. Ανεξάρτητα των υποστηρικτών ή των επικριτών της, καθώς και της τυχόν σκοπιμότητας ή αναγκαιότητας της νέας ρύθμισης, που στην ουσία εισάγει διπλές εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία, τόσο κατά την εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, αλλά επιπροσθέτως επαναληπτικά και για την εισαγωγή τους στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση αυτή ΔΕΝ θα πρέπει να ισχύσει αλλά να εξαιρέσει ρητά τους ήδη φοιτούντες στα Γυμνάσια Πρότυπα Σχολεία και δη τους μαθητές των Α΄ και Β΄ Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, που είναι προφανές ότι θα πληγούν άμεσα από μία τέτοια ρύθμιση. Αν εν τέλει προκριθεί η άνω ρύθμιση είναι δίκαιο κι εύλογο να ισχύσει εφεξής και μόνο για τους μαθητές που πρόκειται να εισαχθούν από το δημοτικό στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2020-2021, ώστε να επιτευχθεί με τον τρόπο αυτό ο απαιτούμενος χρόνος μετάβασης από το ένα πλαίσιο στο άλλο, χωρίς αιφνιδιαστικές δυσμενείς συνέπειες σε βάρος των μαθητών της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Τυχόν επέκταση του άρθρου 18 στους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς (2019-2020), θα αποτελέσει κατάφωρη παραβίαση των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου της χρηστής διοίκησης, της νομιμότητας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, που κατοχυρώνονται ευθέως από τις ισχύουσες συνταγματικές μας διατάξεις και οι οποίες θεμελιώνουν και στηρίζουν ένα σύγχρονο Κράτος Δικαίου και εμπεδώνουν το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη– διοικούμενου απέναντι στην κρατική εξουσία και τις επεμβάσεις– ενέργειές της. Πολλώ δε μάλλον όταν ο διοικούμενος, εν προκειμένω είναι τα παιδιά μας, παιδιά που σε μία τόσο ευαίσθητη ηλικία υπό την καθοδήγηση των γονέων τους, εμπιστεύθηκαν ένα συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 3966/2011, Ν. 4327/2015, Ν.4610/2019) που επιβεβαιώθηκε κατ’ επανάληψη με συνεχόμενες ιδίου περιεχομένου εξουσιοδοτικές υπουργικές αποφάσεις (ΥΑ 473//2016, 636//2017, 308//2018 και 675//2019), δυνάμει του οποίου οργάνωσαν σε βάθος εξαετίας τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους. Παιδιά που είχαν την βεβαιότητα, όταν καλούνταν να υποστούν την δοκιμασία των εξετάσεων, κατά την εισαγωγή τους στην Α΄ Γυμνασίου, ότι σε περίπτωση επιτυχίας εισαγωγής τους στο Πρότυπο Σχολείο θα παραμείνουν σ’ αυτό για την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους, χωρίς επιπρόσθετες εξετάσεις (επανα-)εισαγωγής τους στην Α΄ Λυκείου, γεγονός στο οποίο και προσέβλεπαν μετά βεβαιότητας μετά την τυχόν επιτυχία τους στην Α΄ Γυμνασίου. Τυχόν επέκταση του άρθρου 18 στους μαθητές Α και Β Γυμνασίου της φετινής σχολικής χρονιάς, θα αποτελέσει ασυνεπή και αντιφατική συμπεριφορά της ευνομούμενης πολιτείας και θα προσβάλει βάναυσα τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη, που επέδειξαν τόσο τα παιδιά αυτά όσο και μεις οι γονείς τους, όταν προβήκαμε στη συγκεκριμένη επιλογή, εμπιστοσύνη που είναι αναγκαία για τη λειτουργία κάθε δημοκρατικής πολιτείας. Η αρχή της εμπιστοσύνης επιβάλλει στην ευνομούμενη και δημοκρατικά οργανωμένη Πολιτεία τη μη διάψευση των δικαιολογημένων προσδοκιών, τις οποίες δημιούργησε η ίδια στους πολίτες- μαθητές της από την προηγούμενη συμπεριφορά της, ήτοι την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου, αναφορικά με την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Υπό το πρίσμα αυτό κάθε τυχόν ρύθμιση που δεν εξαιρεί τουλάχιστον τους άνω μαθητές, θα αποτελεί μη νόμιμη αποδυνάμωση των δικαιωμάτων και των προσδοκιών, που απέκτησαν αυτοί εντελώς καλόπιστα, για μία σταθερή και χωρίς έκπληξη σε βάθος εξαετίας φοίτησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την οποία ήταν προετοιμασμένοι πρακτικά και ψυχολογικά. Κάθε αντίθετη ρύθμιση που θεσπίζει εκ βάθρων αλλαγή της εν λόγω κατάστασης για τους προαναφερόμενους μαθητές, θα αποτελεί προφανή αυτοαναίρεση του κράτους δικαίου, το οποίο θα καταστεί αναξιόπιστο έναντι όλων, κυρίως όμως θα κλονίσει ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη των συγκεκριμένων μαθητών, τα οποία θα βρεθούν να βιώνουν στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας τους μία αιφνίδια και άδικη αλλαγή, που θα ανατρέψει άρδην και αδίκως το προκαθορισμένο, από αυτά, εκπαιδευτικό μέλλον με βάση το ισχύον για χρόνια νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο και πρόσβλεπαν όταν έκαναν τη συγκεκριμένη επιλογή σχολείου. Ευελπιστώντας ότι γίνεται κατανοητό, ότι εν όψει των συνθηκών η ρύθμιση του άρθρου 18 σίγουρα δεν αποτελεί μεταρρύθμιση για την προαναφερόμενη κατηγορία των συγκεκριμένων μαθητών, αλλά μία αδικία που κλονίζει βάναυσα την εμπιστοσύνη τους και δεν βρίσκει σε καμία περίπτωση δικαιολογητικό ή νόμιμο έρεισμα, σας ζητώ και προσβλέπω, όπως και πολλοί συμπολίτες μου- γονείς τους, τη δικαίωσή τους με τη ρητή εξαίρεσή τους από τη συγκεκριμένη ρύθμιση.