Αν θέλετε να αποσύρετε την Κοινωνιολογία και εφόσον θα έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα να τη διδαχθούν και να τη μελετήσουν με ηρεμία ως μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄, οφείλετε να προσθέσετε την ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ένα μάθημα καθοριστικά χρήσιμο όχι μόνο για τη ζωή του ατόμου αλλά για τις Νομικές και Αστυνομικές σχολές και τα Τμήματα Πολιτικών, Διεθνών και Ευρωπ. Σπουδών,ΜΜΕ, Δημ. Διοίκησης. Η Πολιτειακή Παιδεία συμπεριλαμβάνει σημαντικά κεφάλαια της κοινωνιολογίας και ακόμη περισσότερα από τις Κοινωνικές Επιστήμες, ιδίως τις Νομικές και Πολιτικές.
Γενικά ως προς όλη τη Β/θμια Εκπαίδευση, θεωρώ απαράδεκτο να υποβαθμίζεται ένα μάθημα το οποίο σμιλεύει τον αυριανό Πολίτη, ειδικά σε καιρούς όμως οι δικοί μας, καιροί στους οποίους η δημοκρατία βάλλεται πανταχόθεν. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες η ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ είναι πρωτεύον μάθημα κορμού και ειδικό για τα σχετικά ΑΕΙ, όπου διδάσκεται χωρίς να τίθεται κάθε φορά επί τάπητος η καρατόμηση του. Αντίθετα, στην Ελλάδα, όπου άνθισαν όλα όσα σχετίζονται με την δημοκρατία, την κοινωνία και τον πολίτη, προσπαθούν να τα παραγκωνίζουν κάποιοι. Εκεί φαίνεται να πατούν και τα "εργαστήρια δεξιοτήτων" τα οποία περιέχουν έννοιες όπως ο Εθελοντισμός, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ο Αλληλοσεβασμός και η Διαφορετικότητα, η Οδική ασφάλεια που ανήκουν στην Πολιτειακή Παιδεία (Civic / Citizenship Education / Education for Democratic Citizenship) διεθνώς. Ιδού λοιπόν η καρατόμηση με κατάτμηση και αποδόμηση!
Η Κοινωνική-Πολιτική Αγωγή του Γυμνασίου και του Δημοτικού χρειάζεται να έχει υπόσταση κανoνικού και ενιαίου μαθήματος, ιδίως στο Γυμνάσιο που βρίσκεται μόνον στη Γ΄, με αποτέλεσμα η Πολιτική Αγωγή (Πολιτεία-Ε.Ε.-Διεθνής Κοινωνία) να μην προλαβαίνει να διδαχθεί ποτέ.
Είναι σημαντικό, να γίνει κατανοητό το εξής: αν μια χώρα δεν επενδύει στα αυτονόητα και δη στην Πολιτειακή Παιδεία στα σχολεία, ο μελλοντικός πολίτης θα χειραγωγείται, θα γίνεται έρμαιο του λαϊκισμού οπορτουνιστών ή και ακραίων, οι οποίοι στην κρίση πανδημίας είδαμε πώς πολιτεύτηκαν, και η πολιτική απάθεια θα επιτρέψει σε τυχάρπαστους και εχθρούς της Δημοκρατίας να "τρώνε" τη σάρκα του.
Αυτό το μάθημα, που τόσο αγαπήσαμε όσοι το διδαχθήκαμε από το 2014 και μετά,προετοιμάζει τους νέους να γίνουν δημοκρατικοί πολίτες, Έλληνες Πολίτες, Ευρωπαίοι Πολίτες και Πολίτες του Κόσμου, εμπεδώνοντας γνώσεις, έννοιες, θεσμούς, δημοκρατικές αρχές, αξίες και στάσεις, αποκτώντας κριτική σκέψη, έτσι ώστε να διακρίνουν το σωστό και ποιο είναι το Γενικό Καλό, το Δημόσιο Συμφέρον, που οφείλουν να προτάσσουν πάντα σε σχέση με το ατομικό τους, να μη γίνονται έρμαια προπαγάνδας λαϊκιστών, όπως και να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και ποιοτικά στο πολιτικό «γίγνεσθαι». Κατ’επέκτασιν, οι επόμενες γενιές θα μπορούν να επιτύχουν την αυτοπραγμάτωση και την ψυχική πληρότητα, ώστε να συμβάλουν στην γενική ευημερία και συνοχή , ακόμα και στην δημιουργία της “ευτοπίας”. Μιας ιδανικής πολιτικής κοινωνίας που θα βασίζεται στην ποιότητα των πολιτών της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος έχει χρέος να παρέχει την Πολιτειακή Παιδεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μη φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να συζητάμε τον κατακερματισμό του εν λόγω μαθήματος, καθώς, επίσης, είναι ένα μάθημα που εμπεριέχει νέες γνώσεις, όπως αυτές των ΑΡΧΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥ και ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΙΑΣ που δεν υπάρχουν σε άλλο μάθημα ή τάξη και δεν υπάρχει λόγος εξέτασης ενός μαθήματος όπως η κοινωνιολογία αυτοτελώς, καθώς η αγωγή του Πολίτη εμπεριέχει όλα αυτά τα στοιχεία και ακόμη περισσότερα. Παράλληλα, το γεγονός ότι αναφέρεται στο νομοσχέδιο πως θα υπάρχει ερευνητική εργασία στο β' 4μηνο της Δευτέρας λυκείου που θα δίνει το 50% του τελικού βαθμού, όχι μόνο δεν ενισχύεται η υπόσταση του μαθήματος, αλλά καταβαραθρώνεται. Ποιο παιδί θα το πάρει στα σοβαρά σε μια κοινωνία όπου το «εργασία = απαλλαγή από ενασχόληση και αντιγραφή από κάποια ιστοσελίδα», ζει και βασιλεύει;;
Προτείνω λοιπόν:
1. Την ενίσχυση της ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ως ασπίδα του πολιτεύματος και της
κοινωνίας μέσα στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο μας (βία, ανομία, διαφθορά,
ξενοφοβία, ρατσισμός κ.ά.) με την εξύψωσή της σε υψίστης σημασίας μάθημα και σκοπού του σχολείου.
2. Την τοποθέτηση της Πολιτειακής Παιδείας στη Γ΄ λυκείου ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για τα τμήματα που την χρειάζονται (Νομικές και Αστυνομικές σχολές, Πολιτικά, Διεθνολογικά, Δημόσιας Διοίκησης και ΜΜΕ Τμήματα κ.ά., Κοινωνικών Επιστημών), είτε αντί της κοινωνιολογίας που θέλετε να αποσύρετε είτε σε συνδυασμό με την κοινων/γία). Το σύστημα μας οφείλει να είναι πιο ευέλικτο και να έχει στόχο την διάπλαση ηθών και πολιτών που μπορούν να διασφαλίσουν την κοινωνική συνοχή ενός δημοκρατικού κράτους,και να αντιληφθούν τη θέση τους ως Πολίτες της Ελλάδας, της Ευρώπης και του Κόσμου,αλλά και να έχουν το απαιτούμενο υπόβαθρο για την εισαγωγή τους στις σχολές επιθυμίας τους.
Υ.Γ.: Ας σταματήσουμε επιτέλους να θεωρούμε εχθρικό όποιο αντικείμενο είναι
διαφορετικό από το δικό μας και ας προωθηθεί η συνεργασία - σύμπραξη των κλάδων,τουλάχιστον στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας!
Από μια Φιλόλογο που αγαπά το αντικείμενο της αλλά αγαπά και το δίκαιον.
Αν θέλετε να αποσύρετε την Κοινωνιολογία και εφόσον θα έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα να τη διδαχθούν και να τη μελετήσουν με ηρεμία ως μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄, οφείλετε να προσθέσετε την ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ένα μάθημα καθοριστικά χρήσιμο όχι μόνο για τη ζωή του ατόμου αλλά για τις Νομικές και Αστυνομικές σχολές και τα Τμήματα Πολιτικών, Διεθνών και Ευρωπ. Σπουδών,ΜΜΕ, Δημ. Διοίκησης. Η Πολιτειακή Παιδεία συμπεριλαμβάνει σημαντικά κεφάλαια της κοινωνιολογίας και ακόμη περισσότερα από τις Κοινωνικές Επιστήμες, ιδίως τις Νομικές και Πολιτικές. Γενικά ως προς όλη τη Β/θμια Εκπαίδευση, θεωρώ απαράδεκτο να υποβαθμίζεται ένα μάθημα το οποίο σμιλεύει τον αυριανό Πολίτη, ειδικά σε καιρούς όμως οι δικοί μας, καιροί στους οποίους η δημοκρατία βάλλεται πανταχόθεν. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες η ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ είναι πρωτεύον μάθημα κορμού και ειδικό για τα σχετικά ΑΕΙ, όπου διδάσκεται χωρίς να τίθεται κάθε φορά επί τάπητος η καρατόμηση του. Αντίθετα, στην Ελλάδα, όπου άνθισαν όλα όσα σχετίζονται με την δημοκρατία, την κοινωνία και τον πολίτη, προσπαθούν να τα παραγκωνίζουν κάποιοι. Εκεί φαίνεται να πατούν και τα "εργαστήρια δεξιοτήτων" τα οποία περιέχουν έννοιες όπως ο Εθελοντισμός, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ο Αλληλοσεβασμός και η Διαφορετικότητα, η Οδική ασφάλεια που ανήκουν στην Πολιτειακή Παιδεία (Civic / Citizenship Education / Education for Democratic Citizenship) διεθνώς. Ιδού λοιπόν η καρατόμηση με κατάτμηση και αποδόμηση! Η Κοινωνική-Πολιτική Αγωγή του Γυμνασίου και του Δημοτικού χρειάζεται να έχει υπόσταση κανoνικού και ενιαίου μαθήματος, ιδίως στο Γυμνάσιο που βρίσκεται μόνον στη Γ΄, με αποτέλεσμα η Πολιτική Αγωγή (Πολιτεία-Ε.Ε.-Διεθνής Κοινωνία) να μην προλαβαίνει να διδαχθεί ποτέ. Είναι σημαντικό, να γίνει κατανοητό το εξής: αν μια χώρα δεν επενδύει στα αυτονόητα και δη στην Πολιτειακή Παιδεία στα σχολεία, ο μελλοντικός πολίτης θα χειραγωγείται, θα γίνεται έρμαιο του λαϊκισμού οπορτουνιστών ή και ακραίων, οι οποίοι στην κρίση πανδημίας είδαμε πώς πολιτεύτηκαν, και η πολιτική απάθεια θα επιτρέψει σε τυχάρπαστους και εχθρούς της Δημοκρατίας να "τρώνε" τη σάρκα του. Αυτό το μάθημα, που τόσο αγαπήσαμε όσοι το διδαχθήκαμε από το 2014 και μετά,προετοιμάζει τους νέους να γίνουν δημοκρατικοί πολίτες, Έλληνες Πολίτες, Ευρωπαίοι Πολίτες και Πολίτες του Κόσμου, εμπεδώνοντας γνώσεις, έννοιες, θεσμούς, δημοκρατικές αρχές, αξίες και στάσεις, αποκτώντας κριτική σκέψη, έτσι ώστε να διακρίνουν το σωστό και ποιο είναι το Γενικό Καλό, το Δημόσιο Συμφέρον, που οφείλουν να προτάσσουν πάντα σε σχέση με το ατομικό τους, να μη γίνονται έρμαια προπαγάνδας λαϊκιστών, όπως και να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και ποιοτικά στο πολιτικό «γίγνεσθαι». Κατ’επέκτασιν, οι επόμενες γενιές θα μπορούν να επιτύχουν την αυτοπραγμάτωση και την ψυχική πληρότητα, ώστε να συμβάλουν στην γενική ευημερία και συνοχή , ακόμα και στην δημιουργία της “ευτοπίας”. Μιας ιδανικής πολιτικής κοινωνίας που θα βασίζεται στην ποιότητα των πολιτών της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος έχει χρέος να παρέχει την Πολιτειακή Παιδεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μη φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να συζητάμε τον κατακερματισμό του εν λόγω μαθήματος, καθώς, επίσης, είναι ένα μάθημα που εμπεριέχει νέες γνώσεις, όπως αυτές των ΑΡΧΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥ και ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΙΑΣ που δεν υπάρχουν σε άλλο μάθημα ή τάξη και δεν υπάρχει λόγος εξέτασης ενός μαθήματος όπως η κοινωνιολογία αυτοτελώς, καθώς η αγωγή του Πολίτη εμπεριέχει όλα αυτά τα στοιχεία και ακόμη περισσότερα. Παράλληλα, το γεγονός ότι αναφέρεται στο νομοσχέδιο πως θα υπάρχει ερευνητική εργασία στο β' 4μηνο της Δευτέρας λυκείου που θα δίνει το 50% του τελικού βαθμού, όχι μόνο δεν ενισχύεται η υπόσταση του μαθήματος, αλλά καταβαραθρώνεται. Ποιο παιδί θα το πάρει στα σοβαρά σε μια κοινωνία όπου το «εργασία = απαλλαγή από ενασχόληση και αντιγραφή από κάποια ιστοσελίδα», ζει και βασιλεύει;; Προτείνω λοιπόν: 1. Την ενίσχυση της ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ως ασπίδα του πολιτεύματος και της κοινωνίας μέσα στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο μας (βία, ανομία, διαφθορά, ξενοφοβία, ρατσισμός κ.ά.) με την εξύψωσή της σε υψίστης σημασίας μάθημα και σκοπού του σχολείου. 2. Την τοποθέτηση της Πολιτειακής Παιδείας στη Γ΄ λυκείου ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για τα τμήματα που την χρειάζονται (Νομικές και Αστυνομικές σχολές, Πολιτικά, Διεθνολογικά, Δημόσιας Διοίκησης και ΜΜΕ Τμήματα κ.ά., Κοινωνικών Επιστημών), είτε αντί της κοινωνιολογίας που θέλετε να αποσύρετε είτε σε συνδυασμό με την κοινων/γία). Το σύστημα μας οφείλει να είναι πιο ευέλικτο και να έχει στόχο την διάπλαση ηθών και πολιτών που μπορούν να διασφαλίσουν την κοινωνική συνοχή ενός δημοκρατικού κράτους,και να αντιληφθούν τη θέση τους ως Πολίτες της Ελλάδας, της Ευρώπης και του Κόσμου,αλλά και να έχουν το απαιτούμενο υπόβαθρο για την εισαγωγή τους στις σχολές επιθυμίας τους. Υ.Γ.: Ας σταματήσουμε επιτέλους να θεωρούμε εχθρικό όποιο αντικείμενο είναι διαφορετικό από το δικό μας και ας προωθηθεί η συνεργασία - σύμπραξη των κλάδων,τουλάχιστον στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας! Από μια Φιλόλογο που αγαπά το αντικείμενο της αλλά αγαπά και το δίκαιον.