Στο άρθρο 18 (Επιλογή Μαθητών), παρ. 1 αναφέρεται ότι η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Διαφωνούμε με την διάταξη αυτή, δηλαδή τη διενέργεια εξετάσεων για την επιλογή μαθητών εκ νέου από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο, για τους παρακάτω λόγους:
1.δημιουργεί επιζήμια πίεση τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένειές τους,
2.ενισχύει την παραπαιδεία,
3.αποτελεί διακριτική μεταχείριση προς τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων έναντι των μαθητών των υπολοίπων Γυμνασίων της χώρας, γιατί θα πρέπει να δώσουν, εισαγωγικές εξετάσεις, για δεύτερη φορά μετά από τις εξετάσεις που έδωσαν σαν τελειόφοιτοι Δημοτικού, προκειμένου να συνεχίσουν στο Λύκειο του σχολείου στο οποίο ήδη φοιτούν,
4.εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως οι Όμιλοι, που είναι προς όφελος των μαθητών, θα χάσουν τη σημαντικότητά τους γιατί οι μαθητές θα επικεντρωθούν στις επερχόμενες εξετάσεις.
5.Το Πρότυπο Σχολείο με το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ενώ ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, παύει να αντιμετωπίζεται ως μία ενιαία οντότητα με ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί.
Σε συνδυασμό με την ανωτέρω πρότασή μας για τροποποίηση του άρθρου 13 ώστε το Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο να είναι διασυνδεδεμένα, προτείνουμε την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην Α’ Λυκείου για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο.
Σχετικά την παρ.2 του άρθρου 18 προτείνουμε τη θέσπιση μειωμένου μαθητικού εισιτηρίου/κάρτας στα δημόσια μέσα συγκοινωνίας για τους μαθητές των Προτύπων ή Πειραματικών σχολείων που κατοικούν σε περιοχές εκτός αυτής του σχολείου τους.
Στο άρθρο 18 (Επιλογή Μαθητών), παρ. 1 αναφέρεται ότι η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Διαφωνούμε με την διάταξη αυτή, δηλαδή τη διενέργεια εξετάσεων για την επιλογή μαθητών εκ νέου από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο, για τους παρακάτω λόγους: 1.δημιουργεί επιζήμια πίεση τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένειές τους, 2.ενισχύει την παραπαιδεία, 3.αποτελεί διακριτική μεταχείριση προς τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων έναντι των μαθητών των υπολοίπων Γυμνασίων της χώρας, γιατί θα πρέπει να δώσουν, εισαγωγικές εξετάσεις, για δεύτερη φορά μετά από τις εξετάσεις που έδωσαν σαν τελειόφοιτοι Δημοτικού, προκειμένου να συνεχίσουν στο Λύκειο του σχολείου στο οποίο ήδη φοιτούν, 4.εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως οι Όμιλοι, που είναι προς όφελος των μαθητών, θα χάσουν τη σημαντικότητά τους γιατί οι μαθητές θα επικεντρωθούν στις επερχόμενες εξετάσεις. 5.Το Πρότυπο Σχολείο με το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ενώ ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, παύει να αντιμετωπίζεται ως μία ενιαία οντότητα με ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί. Σε συνδυασμό με την ανωτέρω πρότασή μας για τροποποίηση του άρθρου 13 ώστε το Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο να είναι διασυνδεδεμένα, προτείνουμε την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην Α’ Λυκείου για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο. Σχετικά την παρ.2 του άρθρου 18 προτείνουμε τη θέσπιση μειωμένου μαθητικού εισιτηρίου/κάρτας στα δημόσια μέσα συγκοινωνίας για τους μαθητές των Προτύπων ή Πειραματικών σχολείων που κατοικούν σε περιοχές εκτός αυτής του σχολείου τους.