Σημαντικό είναι να θεσπιστούν διατάξεις που θα ενισχύουν την αυτονομία και αυτοτέλεια στα Πρότυπα Σχολεία και θα μειώνουν τη γραφειοκρατία. Σε αυτό θα συντελούσε η υπαγωγή των Σχολείων αυτών σε αυτοτελή δομή στο Υπουργείο, ενώ με το παρόν καθεστώς οι αρμοδιότητες και η λήψη αποφάσεων διαχέονται μεταξύ Περιφέρειας και ΙΕΠ, ενώ η ΔΕΠΠΣ απλά εισηγείται στον Υπουργό.
Στην παρ. 4 του άρθρου αναφέρεται ότι αποτελούν συνδεδεμένα σχολεία τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία με τα Πειραματικά Δημοτικά και ομοίως τα Πειραματικά Γυμνάσια με τα Πειραματικά Λύκεια. Ωστόσο η δυνατότητα αυτή δεν εφαρμόζεται μεταξύ των υπαρχόντων Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων. Προτείνουμε στην παράγραφο 4 να προβλεφθεί επιπλέον ότι τα υπάρχοντα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν ανελλιπώς από την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου θεωρούνται και αυτά διασυνδεδεμένα
Σημαντικό είναι να θεσπιστούν διατάξεις που θα ενισχύουν την αυτονομία και αυτοτέλεια στα Πρότυπα Σχολεία και θα μειώνουν τη γραφειοκρατία. Σε αυτό θα συντελούσε η υπαγωγή των Σχολείων αυτών σε αυτοτελή δομή στο Υπουργείο, ενώ με το παρόν καθεστώς οι αρμοδιότητες και η λήψη αποφάσεων διαχέονται μεταξύ Περιφέρειας και ΙΕΠ, ενώ η ΔΕΠΠΣ απλά εισηγείται στον Υπουργό. Στην παρ. 4 του άρθρου αναφέρεται ότι αποτελούν συνδεδεμένα σχολεία τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία με τα Πειραματικά Δημοτικά και ομοίως τα Πειραματικά Γυμνάσια με τα Πειραματικά Λύκεια. Ωστόσο η δυνατότητα αυτή δεν εφαρμόζεται μεταξύ των υπαρχόντων Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων. Προτείνουμε στην παράγραφο 4 να προβλεφθεί επιπλέον ότι τα υπάρχοντα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια που λειτουργούν ανελλιπώς από την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου θεωρούνται και αυτά διασυνδεδεμένα