Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Παπαδημητρίου Χ. | 6 Μαΐου 2020, 07:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αιτιολογική έκθεση για το άρθρο 51 και 52 αναφέρει: "Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή" Περαν της γενικής και αόριστης συσχέτισης των περιστατικών ενδοσχολικής βίας με την ηλικιακή διαφορά των μαθητών, δεν υπάρχει καμμιά αναφορά σε συγκεκριμένη μελέτη που να αποδεικνύει "ΙΔΙΩΣ" το υψηλό ποσοστό ενήλικων δραστών εκφοβισμού στα ΕΠΑΛ. Αντιθέτως, με μια γρήγορη αναζήτηση στη βιβλιογραφία της τελευταίας πενταετίας, οι μόνες δημοσιεύσεις που συσχετίζουν ηλικία και εκφοβισμό έχουν να κάνουν με τα θύματα (και όχι τους θύτες), η δε πλειονότητα αυτών αναφέρεται σε ηλικίες μαθητών Γυμνασίου. Δεν αμφισβητεί κανείς την προβληματική φοίτηση ενηλίκων σε ένα γυμνάσιο με 13χρονα παιδιά. Όλοι όμως οι συμμετέχοντες στην διαβούλευση αλλά και όσοι έχουν ασχοληθεί με την Τεχνική Εκπαίδευση ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΡΑ και όχι από κάποιο γραφείο υπηρεσίας αμφισβητούν την έστω και ελάχιστη συνεισφορά του μέτρου αυτού στην αντιμετόπιση του εκφοβισμού. Αντίθετα, το μέτρο μοιάζει να συσχετίζεται περισσότερο με προσπάθεια συρρίκνωσης της Τεχνικής Εκπαίδευσης που θυμίζει κάκιστες εποχές της τελευταίας δεκαετιας. Θα ήταν ενδιαφέρον πάντως να δινόταν από την ηγεσία του υπουργείου, η επιστημονική και ακριβής τεκμηρίωση της αιτιολογικής έκθεσης των άρθρων 51-52. Τέλος, η αναφορά για βελτίωση της σχέσης μαθητών ανα καθηγητή θα μπορούσε να τεκμηριώσει την επαναφορά τρίτου εργαστηριακού εκπαιδευτικού ανα τμήμα, πρακτική που έχει δοκιμαστει με μεάλη επιτυχία στο παρελθόν.