Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Δημοσθένης Σπανουδάκης | 6 Μαΐου 2020, 08:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σήμερα κορυφαίοι νευροεπιστήμονες από κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα παγκοσμίως αναδεικνύουν την ύψιστη σημασία της μουσικής εκπαίδευσης από την εμβρυακή ηλικία έως και το προχωρημένο γήρας. Ιδιαίτερα όμως για τα παιδιά 0 έως 2, 3 έως 12 και 12 έως 18 ετών, κορυφαίοι νευρολόγοι και παιδαγωγοί και κουσικοπαιδαγωγοί ενασχολούμενοι με τις νευροεπιστήμες τονίζουν πως η μουσική εκπαίδευση συμβάλει καταλυτικά στην καλύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου - στην ενίσχυση της συναπτογέννησης, βοηθώντας σημαντικά στην καλλιέργεια των γνωσιακών δεξιοτήτων τω παιδιών, της συναισθηματικής νοημοσύνης, της θετικής ψυχολογίας, της αυτοεκτίμησής τους κ.ά. (Gottfried Schlaug-Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου του Harvard, Christo Pantev- Institut for Biomagnetism and Biosignal analyse Πανεπιστήμιο Münster, Robert Zattore-McGill university και Montreal Neurological Institute and Hospital κ.ά.) Ενδεικτικά: Krista L. Hyde, Jason Lerch, Andrea Norton, Marie Forgeard, Ellen Winner, Alan C. Evans και Gottfried Schlaug, “Musical Training Shapes Structural Brain Development”, The Journal of Neuroscience, 2009, τ. 29 (10). Krista L. Hyde, Jason Lerch, Andrea Norton, Marie Forgeard, Ellen Winner, Alan C. Evans, Gottfried Schlaug, “The effects of musical training on structural brain development: a longitudinal study”, Annals of the New York Academy of Sciences, 2009, τ. 1169. doi: 10.1111/j.1749-6632.2009.04852.x. Στα παιδιά: Takako Fujioka, Bernhard Ross, Ryusuke Kakigi, Christo Pantev, Laurel J. Trainor, “One year of musical training affects development of auditory cortical-evoked fields in young children”, Brain: a Journal for Neurology, 2006, τ. 129 (10). DOI: https://doi.org/10.1093/brain/awl247. Gottfried Schlaug, Andrea Norto, Katie Overy, Ellen Winner, “Effects of music training on the child's brain and cognitive development”, Annals of the New York Academy of Sciences, 2005, τ. 1060. Christo Pantev, Bernhard Ross, Takako Fujioka, Laurel J. Trainor, Michael Schulte και Matthias Schulz, “Music and Learning-Induced Cortical Plasticity”, Annals of the New York Academy of Sciences, 2003, τ. 999. doi: 10.1196/annals.1284.054 Christo Pantev, Claudia Lappe, Sibylle C. Herholz, και Laurel Trainorb, “Auditory-Somatosensory Integration and Cortical Plasticity in Musical Training”, Annals of the New York Academy of Sciences, 2009, τ. 1169. doi: 10.1111/j.1749-6632.2009.04588.x Claudia Lappe, Sibylle C. Herholz, Laurel J. Trainor, και Christo Pantev, “Cortical Plasticity Induced by Short-Term Unimodal and Multimodal Musical Training”, The Journal of Neuroscience, 2008, τ. 28 (39). doi:10.1523/JNEUROSCI.2254-08.2008. Takako Fujioka, κ.ά., “One year of musical training affects development of auditory cortical-evoked fields in young children”. Claudia Lappe, Laurel J. Trainor, Sibylle C. Herholz και Christo Pantev, “Cortical Plasticity Induced by Short-Term Multimodal Musical Rhythm Training”, PLos One, 2011, τ. 6 (6), e21493. Christo Pantev, Hidehiko Okamoto και Henning Teismann, “Music-induced cortical plasticity and lateral inhibition in the human auditory cortex as foundations for tonal tinnitus treatment”, Frontiers in Systems Neuroscience, 2012, τ. 6 (50). doi: 10.3389/fnsys.2012.00050. Christo Pantev, Evangelos Paraskevopoulos, Anja Kuchenbuch, Yao Lu και Sibylle C. Herholz, “Musical expertise is related to neuroplastic changes of multisensory nature within the auditory cortex”, European Journal of Neuroscience, 2015, τ. 41. doi:10.1111/ejn.12788. Christian Gaser και Gottfried Schlaug, “Brain Structures Differ between Musicians and Non-Musicians”, The Journal of Neuroscience, 2003, τ. 23 (27). Robert Zatorre, Ομιλία με τίτλο: Music and Brain: Made for each other, στο Συμπόσιο “Was Musik kann” που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Robert Bosch 3-4/11/2015. Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών σχολείων χρειάζεται: Να ενισχυθεί το μάθημα της μουσικής με 2η ώρα σε ορισμένες τάξεις. Ιδιαίτερα στις τάξεις Β, Ε και ΣΤ. Να θεσμοθετηθούν ώρες για την διδασκαλία χορωδίας-ορχήστρας, προετοιμασία σχολικών γιορτών και λοιπές δράσεις, όπως συμμετοχή σε σχολικούς πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς. H μουσική αποτελεί μία stepping stone για την κατ’ άμφω υγεία των παιδιών αλλά και για την καλύτερη απόδοσή τους στα υπόλοιπα μαθήματα.