Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη Εποπτικό Συμβούλιο Πειραματικών Σχολείων ΠΤΔΕ ΑΠΘ | 21 Ιανουαρίου 2011, 15:13
Πέρα από αυτά που ειπώθηκαν στα προηγούμενα ερωτήματα, θεωρούμε σημαντικό να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα πειραματικά σχολεία. Μεταξύ άλλων, είναι απολύτως απαραίτητο να θεσμοθετηθεί το μειωμένο διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς των πειραματικών σχολείων, ώστε να μπορούν να συνεργάζονται με το Ε.Ε.Σ., να παρακολουθούν την πρακτική άσκηση των φοιτητών, να παρακολουθούν επιμορφώσεις από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος στο οποίο ανήκουν να προετοιμάζουν υλικό των διδασκαλιών τους και να συμμετέχουν σε παιδαγωγικές συνεδρίες υπό την εποπτεία του Ε.Ε.Σ. Επίσης, πρέπει να γίνει αναμφισβήτητο με το νομοσχέδιο ότι ο ρόλος του Ε.Ε.Σ. των πειραματικών σχολείων είναι καθοριστικός και όχι συμβουλευτικός όπως θεωρείται σήμερα, ώστε οι αποφάσεις του να είναι δεσμευτικές για το σύλλογο διδασκόντων των Π.Σ. κάτι που με δυσκολία και σε μικρό αριθμό εκπαιδευτικών συμβαίνει τώρα, εξαιτίας των αντιφάσεων του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, ακόμη της άρνησης συνεργασίας με το Ε.Ε.Σ. ή της ελλιπούς γνώσης, μερίδας εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Π.Σ. Ακόμη, θεωρούμε απαραίτητη την καθιέρωση της αποτίμησης του έργου των Π.Σ. (σε ανοικτή συνεδρία Ε.Ε.Σ., συλλόγου διδασκόντων Π.Σ., μελών ΔΕΠ οικείου Πανεπιστημιακού Τμήματος, της Δ.Ε.Π.Π.Σ.) στη βάση συγκεκριμένων στόχων/δράσεων/καινοτομιών κτλ που έχουν τεθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με τη συνεργασία του Ε.Ε.Σ. και του συλλόγου διδασκόντων του Π.Σ. Η αποτίμηση γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και κατά στο τέλος της με σκοπό την ανατροφοδότηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών των Π.Σ., αλλά και την βελτίωση της συνεργασίας με το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα. Επιπλέον, σχετικά με το πλαίσιο που έχει δοθεί για διαβούλευση θα θέλαμε στο 3.1. Δ. να συμπεριληφθεί και η αξιολόγηση των μαθητών (π.χ. διαφορετικοί είδη, μορφές, τεχνικές αξιολόγησης, καθώς και μέσα έκφρασης της επίδοσης των μαθητών - με βάση τη βαθμολογική κλίμακα ή την έκθεση περιγραφικής αξιολόγησης).