• Σχόλιο του χρήστη 'Τάσος Χριστοφάκης' | 13 Ιουλίου 2020, 00:00

    Αρχικά πρέπει να ειπωθεί ότι δεν πρόκειται για νέο νόμο, αλλά, όπως φαίνεται, για στοχευμένες αλλαγές σε άρθρα του νόμου του 1977. Επίσης είναι εμφανές ότι το νομοσχέδιο δεν είναι προϊόν διαλόγου ή κάποιας προηγούμενης διαβούλευσης. Απηχεί θέσεις-αιτήματα μιας μόνο πλευράς. Στην ουσία: Υπάρχουν θετικά σημεία: 1.Τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να εμπλουτίζουν το πρωινό πρόγραμμα και τις απογευματινές δράσεις τους (υπήρχε και πριν αυτή η δυνατότητα) 2.Η αξιοποίηση των κτηριακών εγκαταστάσεων του σχολείου για εκπαιδευτικές δραστηριότητες (υπήρχε και πριν αυτή η δυνατότητα) 3.Μετεγγραφές μαθητών, οι προβλέψεις είναι στη σωστή κατεύθυνση 4.Αξιολόγηση δομών κτλ. Ναι, πρέπει να γίνεται με ανοιχτές, διαφανείς διαδικασίες στις οποίες συμφωνούν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές Αρνητικά σημεία: 1.Συμβάσεις εργασίας εκπαιδευτικών: εδώ φαίνεται ότι υιοθετείται ένα αίτημα των εργοδοτών με άκριτο τρόπο χωρίς να τηρούνται ούτε τα προσχήματα. Απολύσεις εύκολες, γρήγορες, άμεσες. 2.Συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών. Τόση ευελιξία, ούτε οι εργοδότες την αντέχουν. Το «μετά από επιθυμία-αίτηση του εκπαιδευτικού» πρέπει να προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου, αν πραγματικά το πιστεύουν σοβαρά. 3.Απασχόληση εκπαιδευτικών: άκριτα, χωρίς καμία προϋπόθεση; Πρέπει να μπουν σαφείς προϋποθέσεις, π.χ. η μη συμπλήρωση ωραρίου στο πρωινό πρόγραμμα. Επίσης η εξομοίωση σχολείου-φροντιστηρίου είναι προβληματική. Αυτό είναι το σχολείο του μέλλοντος και η νέα πνοή που πρεσβεύει το υπουργείο, σχολεία φροντιστήρια; Γενικά: Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε πολλά άρθρα του νομοσχεδίου. Σίγουρα το υπουργείο πρέπει να βελτιώσει το ζήτημα του εργασιακού καθεστώτος-συμβάσεων των εκπαιδευτικών. Τα σχολεία πρέπει να έχουν ανθρώπινο δυναμικό που να επιτελεί το έργο του ανεμπόδιστα, ελεύθερα, αντικειμενικά.