Αρχική Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»Άρθρο 3 Οργάνωση και πρόγραμμα ιδιωτικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Στέλιος | 14 Ιουλίου 2020, 14:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
) ΧΆΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΏΝ ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΈΝΩΣΗΣ Αρθρο 14 Δικαίωμα εκπαίδευσης 1. Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην πρόσβαση στην επαγγελματική και συνεχή κατάρτιση. 2. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ευχέρεια δωρεάν παρακολούθησης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. 3. Η ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με σεβασμό των δημοκρατικών αρχών καθώς και το δικαίωμα των γονέων να εξασφαλίζουν την εκπαίδευση και τη μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις θρησκευτικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές πεποιθήσεις τους, γίνονται σεβαστά σύμφωνα με τις εθνικές νομοθεσίες που διέπουν την άσκησή τους. Προκειμένου να γίνετε σεβαστό «το δικαίωμα των γονέων να εξασφαλίζουν την εκπαίδευση και τη μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις θρησκευτικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές πεποιθήσεις τους» θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, ιδιωτικά αλλά δημόσια, στην διαμόρφωση του προγράμματός τους. Σύμφωνα με το education at a glance toy OOSA η χώρα μας είναι ουραγός στη σχολική αυτονομία. Θα έπρεπε το υποχρεωτικό για όλα τα σχολεία πρόγραμμα να περιοριστεί και μεγάλο μέρος του προγράμματος να σχεδιάζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Ακόμα καλύτερα, θα ήταν αρκετό να μπαίνουν ελάχιστοι εκπαιδευτικοί στόχοι ανά τάξη και το σχολείο να διαμορφώνει το πρόγραμμα του ελεύθερα. Τουλάχιστον το συγκεκριμένο άρθρο κάνει ένα πρώτο βήμα καταργώντας τους περιορισμούς που είχε βάλει αναίτια η προηγουμένη κυβέρνηση. Πρέπει στο μέλλον να γίνουν ποιο θαρραλέα βήματα. Τέλος,γιατί δυνατότητα σπασίματος τμήματος μόνο σε πληροφορική και ξένες γλώσσες? Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα σπασίματος σε κάθε μάθημα. Δεν χρειάζεται για παράδειγμα στο λύκειο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ή σε μικρότερες τάξεις σε άλλα εργαστηριακά μαθήματα όπως φυσική?