Αρχική Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση Άρθρο 1 Ισχύς ρυθμίσεων περί ιδιωτικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Π. | 14 Ιουλίου 2020, 15:03
H αγαστή συνεργασία των διοικήσεων των ιδιωτικών σχολείων με τους εκπαιδευτικούς είναι προαπαιτούμενη για την εύρυθμη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν στους μαθητές τους, προϋποθέτει, όμως, εμπιστοσύνη και απόλυτο σεβασμό στους διακριτούς τους ρόλους. Οποιαδήποτε προσπάθεια κάποιων διοικήσεων να επιβάλουν ως δικά τους κριτήρια λειτουργίας των σχολείων τη λογική του «κέρδους», του «φαίνεσθαι» και της εξυπηρέτησης του «πελάτη» (π.χ. καταδολίευση των εξετάσεων, όπως του IB, "άριστοι" τίτλοι σπουδών, φαινομενική φοίτηση κ.λπ.) έναντι του παιδαγωγικά και ακαδημαϊκά ορθού, του "είναι" της εκπαίδευσης (π.χ. ίση αντιμετώπιση όλων των μαθητών, προσφορά ουσιαστικά ποιοτικής εκπαίδευσης, αντικειμενική αξιολόγηση κ.λπ.), μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο από τους καθ΄ ύλην αρμόδιους, τους εκπαιδευτικούς, εφόσον, βέβαια, η Πολιτεία τούς διασφαλίσει αυτή τη δυνατότητα. Το Υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς, αφαιρεί από το Διευθυντή και το Σύλλογο διδασκόντων αυτή τη δυνατότητα, αφού όλοι εκτίθενται στον κίνδυνο της αναιτιολόγητης απόλυσης. Επίσης, η επιδίωξη κάποιων Διοικήσεων να υποκαταστήσουν την Πολιτεία και το πολιτικό σύστημα στο ρόλο τους, παράγοντας το δικό τους «ορθολογισμό» σε θέματα που ξεπερνούν τις αρμοδιότητές τους, εκτός από επικίνδυνη είναι και ασύμφορη, διότι δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στους εκπαιδευτικούς, στην εκπαιδευτική διαδικασία και, εν τέλει, στο ίδιο το σχολείο και τους μαθητές του, που με αποδυναμωμένους τους εκπαιδευτικούς τους μένουν ανυπεράσπιστοι. Σε κάθε περίπτωση αρμόδια να επιβάλει τη συμμόρφωση στους κανόνες λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων ως εκπαιδευτηρίων και όχι αμιγών επιχειρήσεων είναι η Πολιτεία. Δυστυχώς, η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ανατρέπει ισορροπίες απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, τα οποία αντιμετωπίζει σαν αμιγείς επιχειρήσεις, και αφαιρεί από τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό – υπό το φόβο της αναιτιολόγητης απόλυσης - τη δυνατότητα να φέρει απερίσπαστος σε πέρας την αποστολή που η Πολιτεία του ανέθεσε. Τέλος, να υπενθυμίσω στη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που προτιμά να συμπορευτεί με κάποιες λίγες διοικήσεις ιδιωτικών σχολείων αντί με 10.000 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς, μια ιδεολογική αρχή της Ν.Δ.:«ο Κοινωνικός Φιλελευθερισμός δεν ολισθαίνει στις ακρότητες… του νεοφιλελευθερισμού που υποκαθιστά το κράτος - δυνάστη με την αυθαιρεσία του γιγαντωμένου ιδιώτη».