Αρχική Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»Άρθρο 10 Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Π. | 14 Ιουλίου 2020, 16:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λυπούμαι που αντί να συζητούμε για τρόπους ενίσχυσης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ανάδειξης των αυξημένων προσόντων τους και προβολής της ποιότητας του έργου τους, ασχολούμαστε με το πώς θα υποβαθμίσουμε το ρόλο τους και θα τους απολύουμε αναιτιολόγητα. Και μόνο αυτό προδίδει την επικίνδυνη αντίληψη για την ιδιωτική εκπαίδευση κάποιων "λίγων" διοικήσεων ιδιωτικών σχολείων και, δυστυχώς, της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που επέλεξε να είναι συνοδοιπόρος αυτών των διοικήσεων και όχι 10.000 εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων στον αγώνα για την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών μας. Ας σημειωθεί ότι είναι μύθος ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν απολύονται σήμερα, εφόσον κριθούν ανεπαρκείς - είναι δήθεν ιδιωτικοί υπάλληλοι με ρήτρα μονιμότητας. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός απολύεται αναιτιολόγητα στη διετία και αιτιολογημένα οποτεδήποτε στη συνέχεια. Αν τεκμηριώνεται η ανεπάρκεια ιδιωτικού εκπαιδευτικού, προς τι η επιμονή κάποιων ιδιοκτητών να απολύεται αναιτιολόγητα; Μπορούν να τον απολύσουν και σήμερα. Μήπως δεν είναι αυτό το θέμα τους; Σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος «νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Κράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ’ αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους…». Συνεπώς, η εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η υπηρεσιακή κατάσταση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών αποτελούν θέματα αρμοδιότητας της ελληνικής Πολιτείας και ρυθμίζονται με νόμο. Ας σημειωθεί ότι το Σύνταγμα του 1975 υπερψηφίστηκε μόνο από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, σύμφωνα και με τις ιδεολογικές αρχές του κόμματος, οι οποίες δεν άλλαξαν και υπαγορεύουν ότι «ο Κοινωνικός Φιλελευθερισμός δεν ολισθαίνει στις ακρότητες… του νεοφιλελευθερισμού που υποκαθιστά το κράτος - δυνάστη με την αυθαιρεσία του γιγαντωμένου ιδιώτη». Αν δεν άλλαξε το κόμμα την ιδεολογία του, συμβαίνει κάτι άλλο... Mε βάση, λοιπόν, το Σύνταγμα και τις αποφάσεις Ανωτάτων Δικαστηρίων ούτε τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις ούτε οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν υπάλληλοι αμιγών επιχειρήσεων. Οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι των Διδασκόντων των ιδιωτικών σχολείων πρέπει να αποτελούν τον εγγυητή της εφαρμογής της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, της αξιοπιστίας της μαθησιακής διαδικασίας και της εγκυρότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών, αφού θεωρούνται ισότιμοι με τους συναδέλφους τους των δημοσίων σχολείων και εκδίδουν ισότιμους τίτλους. Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς, ώστε απερίσπαστοι να φέρουν σε πέρας την αποστολή που τους έχει αναθέσει και να μην αναγκάζονται να υποχωρούν, υπό την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης, σε πιέσεις που είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία, αμφισβήτηση της ισοτιμίας των εκπαιδευτικών τους με τους συναδέλφους τους των δημοσίων σχολείων και προσβολή της εγκυρότητας των εκδιδόμενων από αυτά τίτλων σπουδών. Είναι, άλλωστε, και θέμα ίσης μεταχείρισης και ισονομίας μεταξύ μαθητών δημόσιων (περίπου 94% του μαθητικού πληθυσμού) και ιδιωτικών σχολείων οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους να λειτουργούν ενιαία, με βάση το νόμο, τις εντολές της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, τις αποφάσεις του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων, την επιστημονική τους κατάρτιση, την παιδαγωγική τους επάρκεια και τη συνείδησή τους, προστατευόμενοι από την Πολιτεία, ώστε να μη δέχονται παρεμβολές - πιέσεις και να μην υποκύπτουν σε «υποδείξεις» που θέτουν εν αμφιβόλω την ποιότητα του έργου τους, την ισονομία όλων των μαθητών της χώρας και την εγκυρότητα των τίτλων σπουδών που λαμβάνουν. Ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που είναι επιστήμονες - λειτουργοί της Εκπαίδευσης και όχι υπάλληλοι αμιγών επιχειρήσεων, στους γονείς που επιθυμούν τα παιδιά τους να αντιμετωπίζονται ως μαθητές και όχι σαν πελάτες και στους μαθητές όλης της χώρας που επιθυμούν να αντιμετωπίζονται με ισονομία και ισοτιμία από την Πολιτεία, η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να αποσύρει άμεσα το συγκεκριμένο άρθρο.